Lampjes vervangen door LED (Auris TS)

Over al het overige, het andere, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
AurisTS
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON Ma Apr 07, 2014 20:36

Lampjes vervangen door LED (Auris TS)

Bericht door AurisTS »

Hallo,

Binnenkort word ik trotse eigenaar van een Auris TS.

Nu zijn er wat lampjes in deze auto die nog een kaarsepitje zijn of oranje, dat is niet echt meer van deze tijd en daarom wil ik ze graag vervangen door een LED-variant met canbus.

Ik vraag me echter wel af welke type lampen er allemaal inzitten in de Auris TS. Ik heb het dan over:

Kentekenverlichting
Mistlampen
Knipperlichten voor en achter
Binnenverlichting
Knipperlichten in de spiegels
Achteruitrijlicht

Weten jullie ook of er achterlichten verkrijgbaar zijn zonder dat oranje vlak of weten jullie toevallig hoe je dat oranje vlak kan verwijderen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Re: Lampjes vervangen door LED (Auris TS)

Bericht door Leon »

Je schreef oranje achterlichten, maar ik vermoed dat je hiermee de knipperlichten bedoelde. Voor knipperlichten kun je overwegen om Philips SilverVision of Osram Diadem knipperlichten te monteren (werkt natuurlijk alleen als het oranje wordt veroorzaakt door het lampje zelf en niet door een losse oranje reflector in de unit). Dit zijn knipperlichten met een coating die als ze uit zijn zilverachtig zijn waardoor ze niet opvallen in de lampunits.

Ik heb zelf de SilverVisions in diverse Toyota's gebruikt, nu ook weer in de Avensis en de Yaris.

Wat betreft de specs zou je ook even kunnen vragen bij de dealer. Doorgaans staan de typen lampjes daarin gewoon vermeld. Kentekenlampen zijn meestal T10, binnenverlichting is vaak T10 en/of Festoon. Mistlampen zijn vaak H11, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
PaulRAV4
Special member
Special member
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON Ma Okt 26, 2009 12:57

Re: Lampjes vervangen door LED (Auris TS)

Bericht door PaulRAV4 »

Als je wil weten welke lampjes er allemaal waar in je auto zitten: download de Osram Vehicle Light App in de Playstore en voer jouw auto in. Alle namen/types komen helder tevoorschijn.
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
BUTTON_POST_REPLY