heldere koplampen

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
kevin91
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Di Apr 12, 2011 20:12

heldere koplampen

Bericht door kevin91 »

Ik zit met een probleem.

Ik heb heldere koplampen kunnen bemachtigen voor de e10. ( engels lichtbeeld )
Nu hoor ik allemaal verschillende verhalen. :shock:

Dit is niet goedgekeurd voor de apk. ( klopt )
Je wordt sneller aangehouden en krijgt een fixe boete, of verlies van kenteken.
Je verblind je tegenliggers. ( klopt )

Hoe kan ik dit gaan verhelpen?, stickers er in plakken voor ander lichtbeeld. ( zo ja hoelang mag ik die stickers dan gebruiken ? )

http://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-Coroll ... 51b1b19571" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan je de lampen goed stellen zodat de tegenliggers niet meer verblind worden? ( zo ja krijg je dan geen problemen met aanhouding / controles ?)

Zie namelijk veel e10 bestuurders op de forum die die lichten ook hebben.

Alvast bedankt!
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6637
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Re: heldere koplampen

Bericht door Martijn »

Vaak worden ze helemaal naar beneden gesteld.. en voor APK even ander setje erin zetten.

(tevens topic verplaatst..)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
kevin91
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Di Apr 12, 2011 20:12

Re: heldere koplampen

Bericht door kevin91 »

Dit geeft mij geen problemen met politie?
En is mijn zichtbeeld Nog wel goed dan?
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543
GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12

Re: heldere koplampen

Bericht door Bart-E11 »

je hebt wel minder zicht maar de politie zal je niet van de weg af plukken omdat je niet verblind
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
kevin91
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Di Apr 12, 2011 20:12

Re: heldere koplampen

Bericht door kevin91 »

En als ik dit compenseer met xsenon wordt beeld weer normaal of ook stukken minder
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2453
GeregistreerdCOLON Di Sep 07, 2010 15:22

Re: heldere koplampen

Bericht door Sgt_Lyna »

kevin91 schreefCOLONEn als ik dit compenseer met xsenon wordt beeld weer normaal of ook stukken minder
Het beeld (de vorm dus) wordt niet beïnvloed door een andere lichtbron. Je kunt er gewoon xenon in doen, ik heb hier ook nog nooit last mee gehad. Kwestie van je lampen laag genoeg afstellen ;) al vind ik het wel fijner rijden met de OEM lampen (en xenon)... Maar voor de looks de heldere, zonder twijfel!

Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
BUTTON_POST_REPLY