Activiteiten etc is iets waar we inderdaad weer naar kunnen en willen gaan kijken. Maar daar zitten achter de schermen ook weer (practische) haken en ogen aan Bas (onder meer dingen zoals opslag van het materiaal en transport ervan etc). Maar dat wil niet zeggen dat er inderdaad niet iets met simpele middelen te verzinnen valt. Daar gaan we het in de wintermaanden vast nog wel over hebben met het team
Wat betreft het Midland circuit toen bij het 5 jarig jubileum in Lelystad in 2005 was ik er ook bij als vrijwilliger. Ik zie dit nog steeds als een van de beste CCNL meetings ooit. Dat zal iedereen die erbij was waarschijnlijk ook zonder meer met me eens zijn.
Maar hou ook even in gedachten dat de club sindsdien ook flink veranderd is. Onder meer met de mensen achter de schermen en (vaste) leden, maar nog veel belangrijker: het ledenaantal.
Even gewoon open kaart:
De meeste leden zullen het nog niet direct door hebben, maar dat is al jaren dalende.
Waar we bij dat 5 jarig jubileum nog een van de grootste Toyota clubs waren met meer dan 200 leden, is het actuele ledenaantal nog maar 85 ofzo. Bovendien is sinds die meeting de contributie al eens omlaag geschroefd van (ik dacht) €25,- naar €15,- en dat heeft het logische gevolg dat er gewoon weg minder inkomsten zijn voor de club, terwijl we nog wel gewoon vaste kosten hebben.
Dus we kunnen als club echt nog wel wat (ik vind dat we de afgelopen 3 á 4 jaar echt wel weer wat neer hebben weten te zetten tov de enorme dip die er toen was) maar de verwachtingen moeten ook realistisch blijven.
Ik weet het precieze bedrag niet meer, maar ik weet wel dat het enorm hoog was en wij jaren zouden moeten sparen om het Midland circuit nog eens af te kunnen huren. Onmogelijk is het dus niet, maar voor de club in zijn huidige vorm wel behoorlijk onhaalbaar
Het afhuren van het jachthuis kostte dit jaar ook geld, vandaar dat we dit jaar ook een kleine bijdrage vroegen van niet leden om dit ook een beetje op te kunnen vangen. Maar als het aantal bezoekers dan ook (door verschillende omstandigheden en meerdendeels buiten de controle van de club) nog eens laag blijft, dan is dat weer een grotere belasting op de clubkas. Stel dat je bij het afhuren van een dure toplocatie slecht weer hebt en tegenvallende bezoekersaantallen, dan loopt de club eigenlijk gewoon een risico en ook dat kunnen we niet maken naar onze leden
Ik heb op het moment het idee dat mensen ook met te hoge verwachtingen naar meetings komen. Wij kunnen als club natuurlijk geen JAF ofzo organiseren en we zijn ook afhankelijk van de bezoekers (aantal auto's, kwaliteit van de auto's etc).