Omdat ik aan de bestuurderszijde echt een hele slechte koplamp heb (Chroom van binnen is helemaal mat) ben ik van plan deze op korte termijn te vervangen. Ik weet dat het stom van me is maar eigenlijk had ik misschien bij de aankoop 3 maanden geleden gewoon een nieuwe moeten 'eisen' en dan had ik m misschien nog gekregen ook incl montage. Maar goed dat is altijd achteraf. Ik had er wel wat van gezegd maar de verkoper begon meteen over wegpolijsten bla bla bla.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat dat niet meer kan bij deze lamp aangezien het aan de binnenkant is.
Nu ben ik mezelf al een tijdje aan het oriënteren voor 2 nieuwe koplampen en kom eigenlijk alleen uit op de website van Winparts.nl of ik ga uiteraard naar de dealer voor 2 nieuwe. Dat 2e wil ik vermijden want het zal daar wel gigantisch duur zijn.
Op de site van Winparts kom ik het volgende tegen voor de facelift.
http://www.winparts.nl/28/verlichting/k ... vanaf-2004 Deze lamp in een uitvoering voor links en rechts van het merk van Wezel. Staat in de categorie: koplampen origineel.
Deze hebben een heel aantrekkelijke prijs als je het mij vraagt. Motortjes zijn over te bouwen neem ik aan, die voor de hoogteverstelling?
En ik zie de volgende staan. De valeo's.
http://www.winparts.nl/28/verlichting/k ... or---valeo
Daar staat met een logotje bij dat het een origineel OEM product is. Zo krijg je ze dus bij de dealer? Ook van Valeo? Nu zit er standaard bij een affabriek E12 ook valeo lampen in of hoe moet ik het zien? Nu is het zo dat deze verkocht worden met electrische afstelling. Maar heb ik die wel nodig?
Deze vraag voorgelegd bij Winparts maar krijg maar geen antwoordt. Dus mijn vraag aan jullie. Heeft iemand ervaring met de Van Wezel lampen en/of de Valeo lampen? Weet iemand toevallig wat de dealer vraagt en wat je dan krijgt. Valeo in een Toyota Genuine Parts doos of iets anders?
Het liefst bestel ik gewoon de van Wezel lampen vanwege de prijs zonder motor, maar kan ik de huidige dan wel overbouwen?
Excuses voor de vele vragen maar ik moet gewoon echt snel nieuwe lampen hebben. Het ziet er niet uit zo.
Nieuwe koplampen bestellen E12 Facelift
ModeratorCOLON Moderator
-
pampie
- President member

- BerichtenCOLON 2293
- GeregistreerdCOLON Do Jul 27, 2006 17:08
Nieuwe koplampen bestellen E12 Facelift
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
- J-Corolla
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 4385
- GeregistreerdCOLON Zo Aug 22, 2010 18:32
Re: Nieuwe koplampen bestellen E12 Facelift
Af fabriek zit er inderdaad VALEO in een E12.
Of dat ook in een Toyota Genuine Parts doos komt zou ik niet weten, maar niet alle onderdelen zijn van Toyota zelf.
Er zitten bijvoorbeeld ook Bosch onderdelen onder de motorruimte, inclusief BOSCH logo.
Of dat ook in een Toyota Genuine Parts doos komt zou ik niet weten, maar niet alle onderdelen zijn van Toyota zelf.
Er zitten bijvoorbeeld ook Bosch onderdelen onder de motorruimte, inclusief BOSCH logo.
― ― ― ― ― ― ― ― ― ⁂ COROLLAE12.COM ⁂ ― ― ― ― ― ― ― ― ―
― ― BEST OF PAINT 2013 ― MOOISTE COROLLA VAN NL 2014! ― ―
Project Topic: viewtopic.php?f=50&t=34892
-
Lone wolf
- President member

- BerichtenCOLON 1073
- GeregistreerdCOLON Zo Apr 29, 2007 21:31
als ze in engeland gemaakt zijn wel. Japanse productieauto's hebben andere merken dan jij net noemt
. Ik geloof Kyoto en Denso.
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2013 Yaris Hybrid
2016 C-HR Bi-tone plus
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
2013 Yaris Hybrid
2016 C-HR Bi-tone plus
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
- J-Corolla
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 4385
Ah, Dan is 't even een kwestie van de chassiscode bekijken. (SB voor en Engelse wagens en JT voor een Japanse geloof ik)
Maar in beide gevallen kan VALEO natuurlijk als 'OEM' worden gezien,
want ze zijn door Toyota (in Europa dan) geselecteerd als standaard product.
Maar in beide gevallen kan VALEO natuurlijk als 'OEM' worden gezien,
want ze zijn door Toyota (in Europa dan) geselecteerd als standaard product.
-
pampie
- President member

- BerichtenCOLON 2293
Ik heb een Facelift T-sport hè, dan is het altijd SB heb ik laatst begrepen uit mijn eigen projecttopic.
Ik heb ook een Valeo electrische sleutels dat ik zo weet want het staat er op.
Ik hoop nog antwoordt te krijgen van Winparts anders bestel ik denk ik maar gewoon de Valeo's inclusief electrische verstelling.
Is het zeker goed en die andere zijn toch weer door een ander bedrijf gemaakt. En mijzelf zegt dat van Wezel helemaal niks. Ze lijken ook geen OEM producten te maken maar gewoon imitatie van goede kwaliteit.
Ik heb ook een Valeo electrische sleutels dat ik zo weet want het staat er op.
Ik hoop nog antwoordt te krijgen van Winparts anders bestel ik denk ik maar gewoon de Valeo's inclusief electrische verstelling.
- J-Corolla
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 4385
Dat zou ik persoonlijk ook doen ja, ik zou me ook iets veiliger voelen door VALEO's te bestellen, puur omdat dat ook de keuze van Toyota zelf is.
En nu je 't zegt, op de sleutel staat 't inderdaad ook ja. 
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25
de valeo's zijn inderdaad de originele. Kun je ook wel zien aan de prijs 
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
pampie
- President member

- BerichtenCOLON 2293
Dat zie je idd wel aan de prijs want het is ruim 100,- euro verschil en het is allebei inclusief electrische verstelling.
Ik heb namelijk gisteren een mailtje teruggekregen. Het is alle 2 met electrische verstelling en is niet zonder verstelling te koop was het antwoord. En dat klopt trouwens wel ja. Units is altijd inclusief verstelling, afdekrubber etc. En als ik beter kijk kom ik erachter dat ze de productomschrijving verwarrend hebben gemaakt. De Valeo's staat in de producttitel al dat het met verstelling is en bij die andere niet. Maar ze hebben het allebei wel ja als je de product details bekijkt.
Ik ga dus de Valeo's bestellen maar eerst even langs de Toyotadealert om te vragen wat ze daar kosten.
Ik heb namelijk gisteren een mailtje teruggekregen. Het is alle 2 met electrische verstelling en is niet zonder verstelling te koop was het antwoord. En dat klopt trouwens wel ja. Units is altijd inclusief verstelling, afdekrubber etc. En als ik beter kijk kom ik erachter dat ze de productomschrijving verwarrend hebben gemaakt. De Valeo's staat in de producttitel al dat het met verstelling is en bij die andere niet. Maar ze hebben het allebei wel ja als je de product details bekijkt.
Ik ga dus de Valeo's bestellen maar eerst even langs de Toyotadealert om te vragen wat ze daar kosten.