Vanmiddag maar eens naar de kapper geweest, wat weer nodig tijd was.
Rijd ik terug, valt het me ineens op dat mijn stuur er scheef in zit. Onlangs nog uitgelijnd, stuur heeft altijd recht gezeten.
Nu hoorde ik van de week bij het rustig rijden over een drempel een geluid dat leek op een losse velg. Uiteraard gelijk de auto aan de kant, waarmee het geluid zich herhaalde. Dus heel voorzichtig remmen.
Wiel beet gepakt en gevoeld op speling. Spelingsloos na het voelen en horen van een geluid wat mij niet bekend voorkwam. Leek wel of het binnenscherm weer op plaats plopte, maar deze was toch op zijn plek? ?
Na een lange dag werken was het mij niet allemaal meer duidelijk. Toch maar even die wielmoeren sleutel erbij. Natuurlijk zaten de moeren nog netjes vast.
S' avonds werd ik geconfronteerd door een maat dat ik dingen begin te horen en dat de auto gewoon goed is. .. het geluid is niet weer geweest en ik wordt voor gek verklaard.
Nu dus het stuur scheef. Auto rijd, remt recht en trekt niet. ... 100% geen stoepranden geraakt... het enige wat ik kan bekeken is dat erop een of andere manier iets niet lekker zit. ... gebruik men tandheuvels in de huurhuizen misschien een tandje versprongen door speling? Heeft dit te maken met de terugroepactie van Toyota? ?
Ik zou het niet weten, sta voor alle ideeën open
stuur scheef corolla E12
ModeratorCOLON Moderator
-
corollad4d
- Full member

- BerichtenCOLON 446
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 22, 2008 09:24
stuur scheef corolla E12
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Custom made Exhaust
Bilstein B16
-
corollad4d
- Full member

- BerichtenCOLON 446
Re: stuur scheef corolla E12
Foto's
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Custom made Exhaust
Bilstein B16
-
E12-Chris
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 807
- GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2011 23:37
Lijkt me een uitlijning die niet juist zit of dat je stuur er scheef op zit.. Ik zou eens langsgaan bij de dealer 
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Controleer even je bandenspanning.
Ik merkte gisteren namiddag ook op dat ik mijn stuur opvallend veel naar rechts moest draaien om rechtdoor te blijven rijden.
's Avonds wou ik vertrekken en bleek een leeglopende band te hebben.
Als het dat niet is, denk ik ook direct aan uitlijning die verstoord is.
Grtz
Ik merkte gisteren namiddag ook op dat ik mijn stuur opvallend veel naar rechts moest draaien om rechtdoor te blijven rijden.
's Avonds wou ik vertrekken en bleek een leeglopende band te hebben.
Als het dat niet is, denk ik ook direct aan uitlijning die verstoord is.
Grtz
-
corollad4d
- Full member

- BerichtenCOLON 446
Zal bandenspanning nog eens controleren. ..7500km geleden net gedaan.
Auto wordt maandag uitgelijnd. Vanmiddag in de garage geweest en alles zat deugdelijk vast. ..
Auto wordt maandag uitgelijnd. Vanmiddag in de garage geweest en alles zat deugdelijk vast. ..
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Custom made Exhaust
Bilstein B16