Newbie die wat tips kan gebruiken

Over de rest...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
JoeHK
President member
President member
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr jan 13, 2012 16:22
Type Corolla: Toyo GT86
Locatie: Meise, België

Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door JoeHK »

Hoi iedereen,

Allereerst, ik ben een newbie op het forum, nog niet veel gezien maar vindt het nu al geweldig interessant!

Ik heb sinds 1,5 maand mn rijbewijs en yup also a car, een Toyota Corolla E12 1,4l D4D, model 2005-2006, 2/3-deurs.
Onlangs gemerkt dat koppelingsschijf compleet versleten was en dacht dat m'n wagentje het al begeven had :o
Alles vervangen en trekt nu op als nooit tevoren! :D

Maar goed, let's get to the point: ik zou graag (zoals wss velen) mijn autootje unieker maken!
Gwn the basic stuff, velgen, uitlaatje (ik ben in de zevende hemel als ik een mooi geluidje van ver hoor afkomen), en wat kleine interieur dingetjes.
Maar ik heb een probleempje; waar moet ik dit allemaal zoeken, ik heb al wat gezocht op de site shop4cars.nl en online-velgenshop enzo...
Ik ben echt nog een groentje op vlak van uitbouwen en heb (nog) geen "connecties" die me kunnen hepen of in de goede richting wijzen :?

So... enkele tips over waar en wat te doen zou leuk zijn :D

Ben wel een student met redelijk beperkt budget (tijdelijk want heb me voorgenomen te sparen in 2012). Maar goed, volgens mij (of toch wat ik soms zie) gaat uitbouwen in stapjes en niet van de ene dag op de ander :p

Ik zal wss binnenkort ook enkele fotootjes uploaden van auto zelf en dingen die ik leuk vond :)

Greetz (and thanks in advance),
Joe
No matter how long it takes you to get somewhere, what matters is that you arrive where you want to be!

GONE - Corolla E12 1.4D
CURRENT - GT86 ハチロク "Kurokongouseki"
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3747
Lid geworden op: zo dec 21, 2008 15:40
CCNL lidnummer: 793
Type Corolla: E12
Type Corolla: 1.4 D4D
Locatie: Dendermonde (België)

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door Noedel »

Hey,

alvast welkom ;)
1 ding ga ik je al direct vertellen, en spijtig genoeg een teleurstelling vrees ik.
Namelijk met een uitlaat ga je helemaal geen gebrom of opvallend geluidje verkrijgen aangezien het een dieseltje is.
Ikzelf heb ook de 1.4 D4D, en heb er een volledig open uitlaatlijn onder zitten,
en dit is het "kleine" resultaat: http://www.youtube.com/watch?v=Z3_r-GuAxP8" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gefluit in het filmpje is de standaard turbo die zich laat horen terwijl ik schakel.

Al het overige is perfect mogelijk ;)
Velgjes en een verlaging zou ik op z'n minst aanraden als je hem uniek wil maken.

Ik heb intussen net een 6e set velgen die op komst is (weliswaar met wintervelgen enzo mee gerekend).
Heb in de zomer namelijk eerst op de standaard 16inch t-sport velgjes gereden, dan 2 sets 17inch gehad, en komende zomer ga ik voor het eerst op 18inch rondrijden. Dus wees slimmer, en koop ineens een set die je voor altijd zal bijhouden :lol: ;)

Qua verlaging neem je ofwel vaste verlagingsveren (-30mm of -40mm), of je kiest voor een schroefkit, zoals ik ook heb, die kan je in hoogte verstellen zoals jij het zelf wil.
Maar als sparende student is een schroefkit misschien wat duur :)

Nog veel plezier op het forum, en maak alvast maar een project topic aan in het projecten gedeelte! ;)

Grtz!
Laatst gewijzigd door Noedel op vr jan 13, 2012 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2453
Lid geworden op: di sep 07, 2010 15:22
CCNL lidnummer: 821
Type Corolla: AE101
Type Corolla: XLi
Locatie: Zeist

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door Sgt_Lyna »

Welkom, en idd rustig beginnen met aanpassen, het hoeft allemaal niet in 1x (al wil je dat nog zo graag, zoals velen hier) :)
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
E12-Chris
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 807
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 23:37
CCNL lidnummer: 844
Type Corolla: GT86
Locatie: Keerbergen

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door E12-Chris »

Heyhey,

Welkom inderdaad.

Ikzelf ben ook nog student en heb net dezelfde E12 D4D.

Je kan heel veel informatie opdoen in het 'Projecten' gedeelte van het forum ;)
Er zijn redelijk wat E12's op het forum, dus opties genoeg in ieder geval!

Moest je nog vragen hebben, zeker doen :D


Chris
Toyota GT86 2.0 Boxer.

Vroeger
Toyota Corolla E12 Facelift D4D.

Project Topic: Corolla/GT86
JoeHK
President member
President member
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr jan 13, 2012 16:22
Type Corolla: Toyo GT86
Locatie: Meise, België

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door JoeHK »

Bedankt!

Eerst en vooral: DAMN! nooit verwacht zo snel antwoord te krijgen!
Daarbij komt dan nog is antwoord van de eigenaar van DE toyota corolla waar ik echt naar opkijk! :p
Had je filmpje al eerder gezien en vond het (en vindt het nog steeds) een pracht auto!

Ai.. idd wel een teleurstelling... ik moet nu ook geen tromgeroffel hebben dat ze mij in Nederland al horen afkomen als ik nog 10 km van de grens ben :p
Maar jouw geluidje is toch al beter dan wat ik momenteel heb...
Waar kan ik dan een open uitlaatlijn vinden en wat kost dit ongeveer?
En wat houdt het eigenlijk in :$
De laatste tijd hoor ik dan ook zoveel zalige geluidjes bij mij in de buurt, mits het hier in belgie autosalon is en er vanalles voor mijn deur passeert
(mijn straat is een straat waar je plankgas kan geven zonder flashers of eender wat :D)
Al 6 keer oranje lamborghini aventador voorbijgereden en elke dag opnieuw... ik verzeker jullie: WAT EEN GELUID!

Ik was meest aant kijken naar 17 inchers (niet te groot en niet te klein) :)
nu staan er standaard 15 inch stalen velgen met wieldoppen onder :o echt niet mijn ding :s
Na mn examens wss zo snel mogelijk veranderen!

Schroefset zit er zeker in van de moment ik er een kan kopen! :D

Zal me hier zeker nog veel amuseren :D

THANKS!
No matter how long it takes you to get somewhere, what matters is that you arrive where you want to be!

GONE - Corolla E12 1.4D
CURRENT - GT86 ハチロク "Kurokongouseki"
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3747
Lid geworden op: zo dec 21, 2008 15:40
CCNL lidnummer: 793
Type Corolla: E12
Type Corolla: 1.4 D4D
Locatie: Dendermonde (België)

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door Noedel »

Hehe, ik check het forum gemiddeld elk half uurtje als ik op de pc zit, dus ik reageer soms nogal snel idd.
Trouwens bedankt voor het compliment, altijd leuk te lezen dat mensen hem mooi vinden :D

Een open uitlaatlijn wil eigenlijk zeggen dat de katalysator en middendemper verwijderd worden, en er een stuk rechte buis in de plaats wordt gehangen.
Hierdoor word het geluid minder gedempt en gefilterd, plus het zorgt voor een betere flow van de uitlaatgassen zonder al die dempers, hierdoor win je ook een beetje pk's (maar is minimaal).
Op het einde van de uitlaat hang je dan een einddemper die je mooi vindt, in mijn geval zo'n Japstyle.
Maar bij diesels heeft het niet echt veel effect.
Bij benzines daarentegen is enkel de einddemper vervangen al genoeg om lekker te brommen :)

Mijn uitlaatlijn is volledig op maat gemaakt, en heeft me een 350-tal euro gekost.

Grtz
E12-Chris
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 807
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 23:37
CCNL lidnummer: 844
Type Corolla: GT86
Locatie: Keerbergen

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door E12-Chris »

Kleine tip:

Je kan misschien een Project topic aanmaken? Zo kan je heel het process van jou ombouwing altijd opnieuw lezen :)

Groeten,
Chris
Toyota GT86 2.0 Boxer.

Vroeger
Toyota Corolla E12 Facelift D4D.

Project Topic: Corolla/GT86
JoeHK
President member
President member
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr jan 13, 2012 16:22
Type Corolla: Toyo GT86
Locatie: Meise, België

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door JoeHK »

Hoi,

Uwen auto (en uiteraard gijzelf ook) verdienen het respect gwn eh!
Echt chapeau!

Maa bon, erg bedankt voor de uitleg! Kzal is langsgaan in een tuningsshop (?) of zo :p
En dan zal ik eens zien wat ik allemaal kan plaatsen van open uitlaatlijnen!
Als einddemper loop ik echt zot van carbon! :p heb één gezien op de site van shop4cars, zal een foto uploaden :)
Ik weet dat bij benzines knallend en brommend geluid snel bereikt kan worden, heb ooit met BMW 325Ci (2,7l) gereden van 2003 met
minimale aanpassingen aan uitlaat kmoe zegge: nie normaal wat een mooi geluid!
Maar ben overgelukkig met mijn Toto Coco om eerlijk te zijn! Het is een ongelofelijk leuk autootje om mee rond te rijden ;)

Een Project Topic ga ik ook zeker aanmaken! Het zal wel wat tijd nemen, namelijk volgende week examens :s
Maar daarna ga ik er zeker proberen volop aan te werken en hopelijk met mooi resultaat :D

Dit zijn enkele foto's van velgen die ik wel mooi vindt, maar weet niet wat ik moet verwachten als resultaat in combinatie met de auto...
Advies altijd welkom :)

Enkele potentiële rims:
SWH-GTR_Gunmetal-gepolijst-velgen.jpg
wolfrace-lionhart-zwart-rood-velgen.jpg
zcw_zs1_velgen_17_inch.jpg
En de uitlaat:
Carbon Uitlaat Whitehooker RVS.jpg
Maar hoe weet ik of deze einddemper van goede kwaliteit is? Er staat bij RVS en Carbon dus jah... maa dit is de stijl die ik graag heb, CARBON! :D
Als jullie plaatsen weten of winkels fzo die zo'n uitlaten leveren met goede prijs, plz let me know :D

DANKUWEL!

Greetz,
Joe
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
No matter how long it takes you to get somewhere, what matters is that you arrive where you want to be!

GONE - Corolla E12 1.4D
CURRENT - GT86 ハチロク "Kurokongouseki"
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3747
Lid geworden op: zo dec 21, 2008 15:40
CCNL lidnummer: 793
Type Corolla: E12
Type Corolla: 1.4 D4D
Locatie: Dendermonde (België)

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door Noedel »

Ik heb mijn volledige uitlaatlijn op maat laten lassen bij http://www.skytune.com" onclick="window.open(this.href);return false; , die zitten in Maldegem hier in België.
Als je in het linker menu, onder "Media en downloads" op pictures klikt, en je kijkt bij Toyota, zie je trouwens als 3e en 4e foto mijn rolla indertijd.

Maar denk niet dat hij andermans universele uitlaat er wil oplassen.
Hiervoor ga je dan beter de uitlaat bestellen in de dichtstbijzijnde tuningshop, en vraag daar eens na of ze hem dan ook passen kunnen maken :)

Ivm de velgen, persoonlijk ben ik vooral voor 5 of 6 spaak velgen, dus die eerste die je toont vind ik wel knap.
Wat is de kleur van je rolla eigenlijk? ;)

Succes met de examens!

Grtz
JoeHK
President member
President member
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr jan 13, 2012 16:22
Type Corolla: Toyo GT86
Locatie: Meise, België

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door JoeHK »

All right!
Good to know :)

In maldegem, ah! das goe, kzal ginder dan mss is passere zien of zij mij dan iets kunne doen :)
zou wel leuk zijn moestk daar iets kunne regelen ook, is da een shop of moet alles via internet doen?
sorry voor al de vrage eh, maja... nog steeds een newbie :p :$

Ik viel eerst op de zwarte velgen, want ze hadden ongeveer dezelfde vorm van Dotz Mugello's (vindt ik mooie velgen, maar eerder voor BMW)
Dus vond ik nadien de 1ste velgen wel leuk, simpel en toch heel sportief :D

De kleur is zilvergrijs :) nogal standaard en simpel... had hem graag een ander kleurtje gegeven maar om dat momenteel te kunnen betalen was iets te veel...
ik had een ideetje om zwart e spuiten met 2 simpele Knalrode lijntjes aan elke kant en dan zwarte velgen met rode rand... maar te duur en veel werk...
Dus ik hou de kleur zo, zoizo wel probere opblinken want dat moet nog gebeuren :) en is goe cimoniseren da em goed blinkt :p

Erg bedankt, want het zal nodig zijn! niet al te simpel de examens in 1ste jaar :o
Maa we gaan ervoor en dan hopelijk wa geld gespaard en dan in een goeie bui alles spendere aan de auto!! :D
en dan mss wa werke en dan trug van tzelfde ;)

Greetz,
Joe
No matter how long it takes you to get somewhere, what matters is that you arrive where you want to be!

GONE - Corolla E12 1.4D
CURRENT - GT86 ハチロク "Kurokongouseki"
Ruudje
President member
President member
Berichten: 1415
Lid geworden op: di mei 31, 2011 22:41
CCNL lidnummer: 824
Type Corolla: E11
Type Corolla: G6R
Locatie: Helmond

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door Ruudje »

hey welkom

dingen die mij bekent voor komen

ik ben ook student en dit jaar ook examen jaar, bijna 3 maande mijn RBW alleen heb ik een E11 G6R :D

ik wil ook het liefste alles tegelijk maar rustig aan alles aanpakken is ook heel leuk ;)
de reacties op je eigen project pagina enz en je kunt ok beginne met de leukere betaal bare dingen bijv nieuwe vloermatten witte zij knippers dat soort dingen maak je auto ook weer net iets strakker tenminste dat vind ik bij die van mij ;) en je komt er sneller aan toe omdat ze minder duur zijn

dus een paar tips tip wij zijn dol op foto`s ;) en zet die dan op je project pagina als je tijd hebt.
en kom een keer een kijkje nemen op een meeting de eerstvolgende is ALV meeting op 29 jan

en jah mijn mening over velgen is je moet er meteen helemaal weg van zijn of laten staan anders ga je miss twijfelen

en succes met je examens en met je auto en veel veilige KM
Groetjes Ruud

Mijn topic
junkiesietze schreef:pwn je broer en koop een echte g6-r
project 2 is200 1jzvvti
JoeHK
President member
President member
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr jan 13, 2012 16:22
Type Corolla: Toyo GT86
Locatie: Meise, België

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door JoeHK »

Hey Ruudje,

Das waar, tis idd wel plezant om wat aan de kleine details te werken :)
Khad zo wel al een paar dingen in gedachten, zal morgen fzo mss een project topic opene en snel een fotootje van de auto uploade hoewel hij nu niet echt proper fzo is en wel een flinke poetsbeurt nodig heeft :p maar da zijn details, wss morgen 1ste pic :D en erbij zetten wat de plannen zijn en die dan ook ooit te vervolledigen ;)

Ik ben wel weg van de 5 spaaks GTR Gunmetal! simpel, mooi en sportief ! Het zullen wss 17 inchers worden... is dat zowat een goeie maat? :$

Ik begin de examens maandag en dat tot 1 februari :s dus zal niet kunnen komen, maar ik ga zeker wel nog zien wnr er andere meetings zijn en zeker eens langs komen en zien hoe alles ineen zit! There's a first time for everything right!

Heb alleszins al EEN ding gedaan in mijn Toto Coco, namelijk de versnellingspook... maar heb 1 probleem... weet begot niet hoe ik de standaard pookzak moet vastmaken aan de nieuwe opgedraaide pook :s :$ al geprobeerd met wat lijm maar kwam steeds weer los :s dus nu hangt daar zo precies een luie zak aan te bengelen :s echt niet leuk :s

Alvast bedankt voor de hints Ruudje!

Jij ook nog veel succes met de examens! iedereen kan dat altijd wel gebruiken :D
No matter how long it takes you to get somewhere, what matters is that you arrive where you want to be!

GONE - Corolla E12 1.4D
CURRENT - GT86 ハチロク "Kurokongouseki"
Ruudje
President member
President member
Berichten: 1415
Lid geworden op: di mei 31, 2011 22:41
CCNL lidnummer: 824
Type Corolla: E11
Type Corolla: G6R
Locatie: Helmond

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door Ruudje »

jah kijk maat velgen is iets ieder voor zich ;)

ik kan er ook 17 op leggen maar als ik nieuwe velgen koop worden dat ook 16 inch is bij mij minder kans op aanlopen enz ;) en ik hou zelf ook van witte spaak velgen ;) bij jou ja ik zou zeggen kijk goed rond er zijn echt mooie E12 die van Noedel of van couper zijn 2 hele mooie :D maar je moet je auto maken zoals je zelf mooi vind en naar je eigen smaak he ;) maar info op doen is nooit verkeert en die pook hoes weet vast wel iemand hier op forum met een E12 ;)

mijn examen is een stage dus da moet wel goed komen :P maar toch bedankt ;)
Groetjes Ruud

Mijn topic
junkiesietze schreef:pwn je broer en koop een echte g6-r
project 2 is200 1jzvvti
JoeHK
President member
President member
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr jan 13, 2012 16:22
Type Corolla: Toyo GT86
Locatie: Meise, België

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door JoeHK »

Zoals je zegt, info op doen kan nooit kwaad en styling-advies ook niet ;)
Erg bedankt! Ik ga hem zeker naar mijn smaak maken, that's for sure :D

ivm de pook zal ik wat rondkijken op forum en nog ff zien of iemand hierop een antwoord kan geven :p
Zit precies met een baby rammelaar tijdens het schakelen xD

liever stage dan biomedische scheikunde liggen blokken tot stuk in de nacht hoor :o
het komt haast uit mijn oren! Hopelijk alles snel voorbij dan kan k eindelijk beginnen met de auto :D

Alvast erg bedankt!

Greetz,
Joe

(iemand die een oplossing weet voor de pookhoes, hints altijd welkom :) )
No matter how long it takes you to get somewhere, what matters is that you arrive where you want to be!

GONE - Corolla E12 1.4D
CURRENT - GT86 ハチロク "Kurokongouseki"
JoeHK
President member
President member
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr jan 13, 2012 16:22
Type Corolla: Toyo GT86
Locatie: Meise, België

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door JoeHK »

Project Topic is aangemaakt zoals voorgesteld door jullie :)

Auto staat onder 'E12 "Toto Coco" van JoeHK' :oops: :lol:
No matter how long it takes you to get somewhere, what matters is that you arrive where you want to be!

GONE - Corolla E12 1.4D
CURRENT - GT86 ハチロク "Kurokongouseki"
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9879
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
CCNL lidnummer: 736
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-sport
Locatie: Gelderland (NL)

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door CoupÉter »

Als je toch niet ver van de grens woont kun je ook eens bij showoff imports gaan kijken in dongen

http://www.showoffimports.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
JoeHK
President member
President member
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr jan 13, 2012 16:22
Type Corolla: Toyo GT86
Locatie: Meise, België

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door JoeHK »

Wow!
Wat een goeie site/winkel!
Raar dat ik die nog niet gevonden had :o
Zal zeker eens lansgaan daar! Woonde vroeger op 500 meter van de grens :p
Maar zal dan maar eens trug gaan! heb daar trouwes nog familie ;)

Erg bedankt voor de tip!!! :D
No matter how long it takes you to get somewhere, what matters is that you arrive where you want to be!

GONE - Corolla E12 1.4D
CURRENT - GT86 ハチロク "Kurokongouseki"
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9879
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
CCNL lidnummer: 736
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-sport
Locatie: Gelderland (NL)

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door CoupÉter »

Graag gedaan. Daar hebben wij 2 jar geleden ook een meeting gehouden. Een erg goede winkel is het.
Daar kun je ook nog eens kijken voor velgen en andere dingen. ;)
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
JoeHK
President member
President member
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr jan 13, 2012 16:22
Type Corolla: Toyo GT86
Locatie: Meise, België

Re: Newbie die wat tips kan gebruiken

Bericht door JoeHK »

Super!
Komt trouwens goed uit!
1 februari gdn met exames (begin morgen :? )
en erna naar amsterdam met wat vrienden :D
Zal daar dan eens langsgaan op de weg nr daar! ;)
No matter how long it takes you to get somewhere, what matters is that you arrive where you want to be!

GONE - Corolla E12 1.4D
CURRENT - GT86 ハチロク "Kurokongouseki"
Plaats reactie