TNS700 Bluetooth: Microfoon werkt niet?
Moderator: Moderator
-
Fludizz
- Newbie

TNS700 Bluetooth: Microfoon werkt niet?
Ik heb sinds twee weekjes een Auris 2.2 D-CAT staan. Deze heeft de TNS700 navigatie erin zitten en alles lijkt prima te werken op een ding na: De microfoon.
Mijn telefoon (Android 2.3.7 toestel) kan probleemloos pairen met de auto en lijkt ook volledig te werken. Tot ik dus een telefoontje wil doen of binnen krijg: Ik hoor de andere kant wel, de andere kant hoort mij niet. Nu had ik ergens gelezen dat er in een menu instellingen voor microfoonsterkte te vinden waren, ik kijk er gigantisch overheen of ik kan deze instellingen nergens vinden. Iemand enig idee waar dit te vinden valt?
En dan klein 'subvraagje': Ik heb nu de E10 versie kaarten erin zitten (idioot dat een ex-lease auto nooit geupdate is maargoed), als ik de E13 kaarten koop en erop zet, zit daar dan automatisch ook een soort van software update voor de unit bij in? Ik las hier en daar dat bij nieuwere versies van kaarten bepaalde nieuwe functies beschikbaar komen.
Mijn telefoon (Android 2.3.7 toestel) kan probleemloos pairen met de auto en lijkt ook volledig te werken. Tot ik dus een telefoontje wil doen of binnen krijg: Ik hoor de andere kant wel, de andere kant hoort mij niet. Nu had ik ergens gelezen dat er in een menu instellingen voor microfoonsterkte te vinden waren, ik kijk er gigantisch overheen of ik kan deze instellingen nergens vinden. Iemand enig idee waar dit te vinden valt?
En dan klein 'subvraagje': Ik heb nu de E10 versie kaarten erin zitten (idioot dat een ex-lease auto nooit geupdate is maargoed), als ik de E13 kaarten koop en erop zet, zit daar dan automatisch ook een soort van software update voor de unit bij in? Ik las hier en daar dat bij nieuwere versies van kaarten bepaalde nieuwe functies beschikbaar komen.
"If ignorance is bliss, why aren't there more happy people in the world?" - Stephen Fry
-
Leon
- Forum Admin

- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Contacteer:
Re: TNS700 Bluetooth: Microfoon werkt niet?
Dat van die software kan wel kloppen hoor. Ik heb bij mijn Auris ook een gekopieerde DVD met nieuwere kaarten dan dat er opzat geladen, toen gaf de navigatie ook een melding dat ie aan het updaten was.
Die microfoonsterkte zou ik niet direct durven zeggen. Ik wil morgen wel even in de handleiding van de navi van de Avensis kijken, misschien dat daar iets over is te vinden. De systemen van de Auris en Avensis lijken wel een beetje op elkaar.
Die microfoonsterkte zou ik niet direct durven zeggen. Ik wil morgen wel even in de handleiding van de navi van de Avensis kijken, misschien dat daar iets over is te vinden. De systemen van de Auris en Avensis lijken wel een beetje op elkaar.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
VVTI-2007
- Special member

- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: MR2
Hoe oud is de D-Cat?
Ik weet van je voorstel topic dat ie uit 2007 is, tns700 met bluetooth functie zag je toen nog nog niet zo veel.
Waarschijnlijk heeft je navi unit groene verlichting als ik het goed heb.
Vanaf ca oktober/november 2007 waren de Toyota's voorbereid op de bluetooth functie in de audio/navi.
Ik weet van je voorstel topic dat ie uit 2007 is, tns700 met bluetooth functie zag je toen nog nog niet zo veel.
Waarschijnlijk heeft je navi unit groene verlichting als ik het goed heb.
Vanaf ca oktober/november 2007 waren de Toyota's voorbereid op de bluetooth functie in de audio/navi.
IS300H, MR2 en Aygo
-
Fludizz
- Newbie

Hij is uit midden 2007 en heeft dezelfde knoppenkleur als de rest van het interrieur (Oranje). Voor het scherm kan ik kiezen tussen blauw en oranje (precies dezelfde kleur als de interieurverlichting).
@ Leon: Dan zal ik eens kijken of ik ergens goedkoop E12 of E13 DVD's op de kop kan tikken
@ Leon: Dan zal ik eens kijken of ik ergens goedkoop E12 of E13 DVD's op de kop kan tikken
"If ignorance is bliss, why aren't there more happy people in the world?" - Stephen Fry
-
VVTI-2007
- Special member

Het is toch een dubbeldin die ook in andere modellen van toyota te plaatsen is met mp3/wma.Fludizz schreef:Hij is uit midden 2007 en heeft dezelfde knoppenkleur als de rest van het interrieur (Oranje). Voor het scherm kan ik kiezen tussen blauw en oranje (precies dezelfde kleur als de interieurverlichting).
Dacht de knop verlichting oranje of groen was.
Oranje is unit zonder bluetooth carkit en groen met. Dealer was er destijds ook nog niet helemaal van op de hoogte.
Ik meen dat vanaf oktober 2007 er een voorbereiding in de toyota zit voor de microfoon.
Mijn verso was van begin 2007 en ik kon ook bellen met de navi maar mijn mic werkte niet omdat de bedrading er niet was. In mijn verso zat wel af fabriek een andere bluetooth module.
Helaas werkte de bluetooth functie voor bellen in mijn verso destijds ook niet.
Dit type tns kwam al wel voor in de Rav4 op dat moment.
IS300H, MR2 en Aygo
-
Fludizz
- Newbie

Op de unit zelf staat op de voorkant B9005. De plaatjes die ik op internet tegenkom van de TNS700 komen overeen met de unit die ik heb. Ga morgen ff bellen met valkema of ze er ff naar kunnen kijken. 
-
VVTI-2007
- Special member

in het menu kun je de microfoon wel instellen.Fludizz schreef:Op de unit zelf staat op de voorkant B9005. De plaatjes die ik op internet tegenkom van de TNS700 komen overeen met de unit die ik heb. Ga morgen ff bellen met valkema of ze er ff naar kunnen kijken.
Het verborgen menu : Houd de knop ´display´ ingedrukt en zet 3x je licht aan en uit.
Bij sommige Fullmaps werkt het ook als je een aantal keer linksboven-linksonder-linksboven etc.. het scherm drukt.
B9010 is de meest voorkomende navi, B9008 heeft bluetooth en van de B9005 weet ik het niet zeker.
IS300H, MR2 en Aygo
-
Fludizz
- Newbie

Volgens het ding zelf heeft ie bleutooth in ieder geval 
Ik was van plan om maandag naar de dealer te gaan maar wegens ziekte is dat er niet meer van gekomen... Zodra ik weer beter ben ga ik meteen naar de dealer.
Ik was van plan om maandag naar de dealer te gaan maar wegens ziekte is dat er niet meer van gekomen... Zodra ik weer beter ben ga ik meteen naar de dealer.
-
VVTI-2007
- Special member

al in verborgen menu gekeken naar de instellingen?
IS300H, MR2 en Aygo
-
Fludizz
- Newbie

Ben net weer beter, ga ik zo doen en ga zo ook meteen naar de dealer toe.
Vriendin melde namelijk dat ze me via de headset wel in de eerste paar tellen hoorde en daarna het stil werd... dat suggereert dus dat de bluetoothverbinding wel goed is en bidirectioneel audio ondersteunt maar dat het ergens met de microfoon niet goed gaat.
Ik geloof dat bij mijn systeem (dat gezien de bouwmaand (Juni) van de auto een aftermarket inbouw zal zijn) die truuc met de hoeken van het scherm intoetsen zou moeten werken.
Vriendin melde namelijk dat ze me via de headset wel in de eerste paar tellen hoorde en daarna het stil werd... dat suggereert dus dat de bluetoothverbinding wel goed is en bidirectioneel audio ondersteunt maar dat het ergens met de microfoon niet goed gaat.
Ik geloof dat bij mijn systeem (dat gezien de bouwmaand (Juni) van de auto een aftermarket inbouw zal zijn) die truuc met de hoeken van het scherm intoetsen zou moeten werken.
-
Fludizz
- Newbie

Goed, bij de dealer geweest. Ze konden niets vinden in de software van de TNS700, alles leek te werken naar behoren. Vervolgens riep de radio-man er een monteur van de werkplaats bij, die kijkt nog een keer naar de intellingen (de truuk is info ingedrukt houden en 3x licht aan/uit zetten) en ziet niets raars.
Daarna trekt ie de unit met die brillenhouder eens van het dak af: "He! er zit geen microfoon in?"
De brillenhouder in het dak was kapot toen ik de auto bekeek (plastic was gescheurd) dus die is vervangen voor ik de auto afgeleverd kreeg. Schijnbaar hebben ze er eentje zonder microfoon in teruggeplaatst.
Toyota Heerenveen is failliet gegaan, dus ik ben bij Toyota Leeuwarden geweest. Ze zijn aan het kijken hoe ze dit gaan oplossen maar ik ga er vanuit dat ik kostenloos de correcte brillenhouder erin ga krijgen. Zoniet, dan krijgen ze ruzie
Daarna trekt ie de unit met die brillenhouder eens van het dak af: "He! er zit geen microfoon in?"
De brillenhouder in het dak was kapot toen ik de auto bekeek (plastic was gescheurd) dus die is vervangen voor ik de auto afgeleverd kreeg. Schijnbaar hebben ze er eentje zonder microfoon in teruggeplaatst.
Toyota Heerenveen is failliet gegaan, dus ik ben bij Toyota Leeuwarden geweest. Ze zijn aan het kijken hoe ze dit gaan oplossen maar ik ga er vanuit dat ik kostenloos de correcte brillenhouder erin ga krijgen. Zoniet, dan krijgen ze ruzie
-
VVTI-2007
- Special member

De vraag blijft wel of er een voorbereiding is.
IS300H, MR2 en Aygo
-
Fludizz
- Newbie

yup, de dealer zei dat deze set af-fabriek ingebouwt is.
-
Fludizz
- Newbie

Het heeft even geduurt maar het is gefixt. Het probleem was dat voor mijn versie van de tns700 er bij de microfoon een ogenschijnlijk loos printplaatje zit. Waarschijnlijk zit daar iets van een weerstandje of een diode ofzo in want *met* die plaat werkt alles prima 
Probleem #2 is dat dat printplaatje niet los te krijgen is maar alleen in z'n geheel (dus inc. microfoon, brillenbakje en leeslampjes) te bestellen is. Heb dus een nieuwe erin gekregen, kostenloos
Ze zijn hier achter gekomen omdat er toevallig een Auris met hetzelfde systeem binnen was gekomen.
Probleem #2 is dat dat printplaatje niet los te krijgen is maar alleen in z'n geheel (dus inc. microfoon, brillenbakje en leeslampjes) te bestellen is. Heb dus een nieuwe erin gekregen, kostenloos
Ze zijn hier achter gekomen omdat er toevallig een Auris met hetzelfde systeem binnen was gekomen.
-
VVTI-2007
- Special member