hoedeplank sub
ModeratorCOLON Moderator
-
tim
- Newbie

- BerichtenCOLON 19
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 20, 2010 19:31
hoedeplank sub
ik had een vraagje mischien dat iemand mij hier mee kan helpen
Ik zou graag tog een sub in men auto willen ma in inverband met mijn werk moet ik toch genoeg plaats hebben in mijn kofferbak nu was ik aan het denken voor mijn hoedeplank van mdf te waken en daarin tussen de gewonen speakers een sub te plaatsen maar nu is mij de vraag klinkt dat wel alleen een sub speaker in de hoedeplank omdat er normaal een kas om heen zit en natuurlijk zal de hoedeplank wel flink gaan trillen en heeft het m mischien een schadelijk effect op de achteruit ik heb een corolla e11 hatchback vandaar het ruimte gebrek heeft iemand hier mischien ervaring mee ? alvast bedankt gr tim
Ik zou graag tog een sub in men auto willen ma in inverband met mijn werk moet ik toch genoeg plaats hebben in mijn kofferbak nu was ik aan het denken voor mijn hoedeplank van mdf te waken en daarin tussen de gewonen speakers een sub te plaatsen maar nu is mij de vraag klinkt dat wel alleen een sub speaker in de hoedeplank omdat er normaal een kas om heen zit en natuurlijk zal de hoedeplank wel flink gaan trillen en heeft het m mischien een schadelijk effect op de achteruit ik heb een corolla e11 hatchback vandaar het ruimte gebrek heeft iemand hier mischien ervaring mee ? alvast bedankt gr tim
-
mark-E12
- Special member

- BerichtenCOLON 785
- GeregistreerdCOLON Di Aug 26, 2008 16:13
Re: hoedeplank sub
free-air subwoofers zijn hier goed hoor dacht ik
en je achterruit knalt er niet zo uit hoor.
gr. mark
en je achterruit knalt er niet zo uit hoor.
gr. mark
*Lenso 18" stage 1
*Custom uitlaat
*Eibach -30mm verlaging
*DLS audio
*Booster achter spoiler
viewtopic.php?f=50&t=28739
*Custom uitlaat
*Eibach -30mm verlaging
*DLS audio
*Booster achter spoiler
viewtopic.php?f=50&t=28739
- Bart-E11
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9543
- GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12
Re: hoedeplank sub
Heb zelf geen ervaring er mee maar dan zou ik 2 subs van 8' er in zetten
eentje van 12' lijkt me overkill voor een hoedenplank
eentje van 12' lijkt me overkill voor een hoedenplank
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
-
Corolla,construction
- Special member

- BerichtenCOLON 603
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 11, 2009 18:38
Re: hoedeplank sub
je kan hier voor idd een free air sub halen ,, colega van me had dit ook dat gaad opzig wel aardig hard,,
maar ik denk niet dat et een gesloten kist overtreft... en niet in zuiverheid..
persoonlijk zou ik bij ruimte gebrek een compo set + hoedden plank speakers aanschaffen ,,
of , een zoon platte sub van pioneer ... of mtx die hebben ze ook dacht ik ,,
dat knalt aardig en kan in een super klijn kastje;)
maar ik denk niet dat et een gesloten kist overtreft... en niet in zuiverheid..
persoonlijk zou ik bij ruimte gebrek een compo set + hoedden plank speakers aanschaffen ,,
of , een zoon platte sub van pioneer ... of mtx die hebben ze ook dacht ik ,,
dat knalt aardig en kan in een super klijn kastje;)
-
AudioSystemRolla
- President member

- BerichtenCOLON 1895
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25
Re: hoedeplank sub
in ieder geval geen sub EN hoedenplank speakers in 1 hoedenplank want dan drukt de sub het geluid uit de hoedenplank speakers
een free air woofer is leuk maar heeft eigenlijk eeen hele grote kist nodig (de kofferbak)
ik zou persoonlijk voor een klein subje gaan met kistje
een free air woofer is leuk maar heeft eigenlijk eeen hele grote kist nodig (de kofferbak)
ik zou persoonlijk voor een klein subje gaan met kistje
d(>_<)b
audio system does shake things up 
audio system does shake things up 
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
- GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24
Re: hoedeplank sub
houd er ook rekening mee dat er een behoorlijk gewicht op je hoedenplank komt te staan, ik weet niet hoe stevig het allemaal zit maar ik kan me voorstellen dat die hoedenplank bij een kop staart botsing met een flinke kracht verder naar voren wil en een potentiële guillotine wordt.
Arco
Arco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
-
Donky
- General member

- BerichtenCOLON 175
- GeregistreerdCOLON Wo Mei 18, 2005 17:38
Re: hoedeplank sub
Ik heb zelf mijn sub ingebouwd in de reservewielbak (de helft ervan) de andere helft gebruik ik als opslagruimte voor startkabels en dergelijke, heb nu een (bijna) platte vloer en meer ruimte als met een kist...plus 1 voordeel.....hij klinkt net zo goed als in de kist.
Dit alles zit ook in een e11 hatchback....ik vond de ruimte ook vort te klein worden met sub kist erin.
Je bent er wel even mee bezig om dit voor elkaar te knutselen, maar het werkt wel goed.
Groeten Paul
Dit alles zit ook in een e11 hatchback....ik vond de ruimte ook vort te klein worden met sub kist erin.
Je bent er wel even mee bezig om dit voor elkaar te knutselen, maar het werkt wel goed.
Groeten Paul
Get In, Sit Down, Shut Up And Hold On
Life's good with a G6-R
Life's good with a G6-R
-
tim
- Newbie

- BerichtenCOLON 19
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 20, 2010 19:31
Re: hoedeplank sub
ah ok ma ik zou het niet eg durven voor zonder reserve wiel te rijden ik rij nogal veel en af en toe ver dus ja dan speel ik liever safe zoegezegt en ja julie hebben wel gelijk als er een botsing plaats vind is dat niet zo heel lekker om dan een plank in de nek te hebben dan moet ik nog maar eens kijken mischien zo een kleine sub dan maar ma in ieder geval iedereen bedankt voor de nuttige info
gr tim
-
Green Zing E10
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1191
- GeregistreerdCOLON Vr Aug 28, 2009 09:04
Re: hoedeplank sub
free air lijkt me echt 3 x niks.. ik zou eerder een 10 inch woofertje in gesloten kist wegzetten. Neemt bijna geen ruimte in. Of zo'n gek subje wat je onder de stoelen kan leggen, maar daar heb ik persoonlijk niet echt vertrouwen in
optie 3: maak gewoon handvaten aan je subkist en gebruik een dubbele vloer voor je amp(s). Heb ik ook, ff draadjes loshalen en je kunt de kist er zo uitpakken mocht het nodig zijn
optie 4: Deuren goed dempen, goede composet erin en een flinke versterker erop (2x 150w rms bijv.) Dan gaat het ook al goed hard en laag
optie 3: maak gewoon handvaten aan je subkist en gebruik een dubbele vloer voor je amp(s). Heb ik ook, ff draadjes loshalen en je kunt de kist er zo uitpakken mocht het nodig zijn
optie 4: Deuren goed dempen, goede composet erin en een flinke versterker erop (2x 150w rms bijv.) Dan gaat het ook al goed hard en laag
Livin’ life in the fast lane
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
- GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24
Re: hoedeplank sub
Waarom neem je niet gewoon zo'n kant en klare kist van bijvoorbeeld jbl, gaat hard zat en als je je wiel nodig hebt kan je hem zo uit je auto tillen.
ik kon zo gauw even geen betere foto vinden, maar mischien is het hier een beetje op te zien.
ik kon zo gauw even geen betere foto vinden, maar mischien is het hier een beetje op te zien.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
-
tim
- Newbie

- BerichtenCOLON 19
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 20, 2010 19:31
Re: hoedeplank sub
nee dat snap ik wel maar het is niet zo dat ik bang ben voor niet bij mijn reserve band te komen ma ik moet nogal vaak wat van gereedschapkoffers meenemen voor mijn werk en als ik dan bv storingsdienst heb en ik ga boodschappen doen bv dat pas al niet zo heel lkkr in mijn kofferbak en als ik steeds om de week met die sub moet gaan slepen na binnen na buiten ja dat is wat voor 2 keer en dan ben ik het zat.
ik wel het wel meteen goed doen en niet veel poespas daarna
gr tim
-
Ikke Niet
- Full member

- BerichtenCOLON 400
- GeregistreerdCOLON Ma Okt 02, 2006 20:22
Re: hoedeplank sub
Kijk anders eens in mijn topic. Ik heb een klein kistje (welke het heel goed doet) en welke binnen (zonder te overdrijven) 2 seconden gedemonteerd is.
Bekijk mijn vorderingen op: viewtopic.php?f=50&t=30911 en geniet van mijn "gestuntel".
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
- GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24
Re: hoedeplank sub
tim schreefCOLONnee dat snap ik wel maar het is niet zo dat ik bang ben voor niet bij mijn reserve band te komen ma ik moet nogal vaak wat van gereedschapkoffers meenemen voor mijn werk en als ik dan bv storingsdienst heb en ik ga boodschappen doen bv dat pas al niet zo heel lkkr in mijn kofferbak en als ik steeds om de week met die sub moet gaan slepen na binnen na buiten ja dat is wat voor 2 keer en dan ben ik het zat.ik wel het wel meteen goed doen en niet veel poespas daarna
gr tim
er past heeel veel op de achterbank hoor, zeker 8 kratjes bier, maar ik dacht meer
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
-
tim
- Newbie

- BerichtenCOLON 19
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 20, 2010 19:31
Re: hoedeplank sub
dat is wel een mooie oplossing en die stekkers waar heb je die uitgehaald conrad ofzo?
en 8 kratten bier op de achter dan zonder de kratten toch eh
en 8 kratten bier op de achter dan zonder de kratten toch eh
-
LEON29
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1930
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 24, 2003 22:45
Re: hoedeplank sub
een active subje van jbl is een hele goed op losing

kan jij maar 8 kratjes kwijtCo'tje schreefCOLON
er past heeel veel op de achterbank hoor, zeker 8 kratjes bier, maar ik dacht meer
ARco
life is a bitch so take it by the horns
-
nizzzle
- Senior member

- BerichtenCOLON 313
- GeregistreerdCOLON Do Nov 12, 2009 23:07
Re: hoedeplank sub
een active sub van JBL de basspro2
beetje info van Ron de Vries
100W RMS actieve subwoofer
BassPro is gemaakt voor gebruikers die óf geweldig klinkend laag willen toevoegen aan een standaard fabriekssysteem, dan extra laag aan een naderhand ingebouwd systeem. De compacte montage past in een groot aantal auto's, trucks en SUV's. Het hart van de BassPro is een 100W versterker die een unieke subwoofer met viervoudige spreekspoel aanstuurt. De gebruiker kan de prestaties optimaliseren met een variabel elektronisch wisselfilter en niveauregeling.
KENMERKEN
- 100W RMS interne versterker
- Subwoofer met Quad spreekspoel
- Variabele elektronisch wisselfilter
- Accepteert hoog- (speaker) en laagniveau (RCA) ingangssignalen
- Inclusief bedrade afstandbediening voor bassniveau
- Afmetingen (lxbxh): 410 x 241 x 311mm


en dan een beetje creatief met aansluitingen
met zoiets

of zoiets

deze komen beide van Caliber
succes
beetje info van Ron de Vries
100W RMS actieve subwoofer
BassPro is gemaakt voor gebruikers die óf geweldig klinkend laag willen toevoegen aan een standaard fabriekssysteem, dan extra laag aan een naderhand ingebouwd systeem. De compacte montage past in een groot aantal auto's, trucks en SUV's. Het hart van de BassPro is een 100W versterker die een unieke subwoofer met viervoudige spreekspoel aanstuurt. De gebruiker kan de prestaties optimaliseren met een variabel elektronisch wisselfilter en niveauregeling.
KENMERKEN
- 100W RMS interne versterker
- Subwoofer met Quad spreekspoel
- Variabele elektronisch wisselfilter
- Accepteert hoog- (speaker) en laagniveau (RCA) ingangssignalen
- Inclusief bedrade afstandbediening voor bassniveau
- Afmetingen (lxbxh): 410 x 241 x 311mm


en dan een beetje creatief met aansluitingen
met zoiets
of zoiets
deze komen beide van Caliber
succes