Net terug uit de binnenlanden van Frankrijk heb ik geconstateerd dat het droevig gesteld is met de wegligging op slechte en hobbelige en bochtige wegen. Op dergelijke wegen dribbelt de auto graag naar de buitenkant van de bocht. Ik heb dit in Nederland niet gemerkt omdat ik hier doorgaans op mooie gladde wegen rijdt. De 1ste keer was dat best schrikken. Daarna heb ik het nadrukkelijk rustig aan moeten doen op dergelijke wegen. Op mooie gladde wegen is de wegligging best goed. Volgens mij zijn de schokbrekers naar de filistijnen. Met name voor hoor ik op slechte wegen enig klapperen.
Nu mijn vraag, ik heb 1 jaar first Class garantie van de Toyotadealer en valt het vervangen van de schokbrekers onder deze garantie, de auto is in oktober 2009 gekocht. Ik vind de schokbrekers niet specifiek genoemd in de garantievoorwaarden en doet vrezen dat ze mogelijk buiten de garantie vallen
NB de berg op met 1000kg erachter was een feestje: na Luik moest ik voorheen met mijn Opeltje invoegen tussen de vrachtauto's. Nu ging het in de 5de versnelling en 2400RPM met 100km/u naar boven
Nou, dat hoopte ik ook; maar men vindt geen aanleiding om én de defecte en de andere [links] goede [die niet lekt!?!] te vervangen Zo'n ding moet veel langer meegaan en daarom wordt die goed is gehandhaafd en de kapotte vervangen onder garantie.
Is dat redelijk/normaal????
Nee want dan krijg je verschil in veerkracht alle 2 vervangen is normaal!
Als je geen garantie meer had en je kwam voor vervanging dan zouden ze je er wel 2 aansmeren.
Probeer het maar eens bij een andere dealer en je zult zien dat ik gelijk heb
Ik lees vergelijkbare berichten op internet; de linker is gebruikt en geeft samen met een strakkere nieuwe rechts een lastig wegcontact. Wordt vervolgd
Beide schokbrekers op de testbank: rechts is kapot en wordt onder garantie vervangen; links is gemeten nog in orde en wordt niet onder garantie vervangen; wél neemt de dealer het arbeidsloon van de linker voor zijn rekening. Beter dan niks en ik doe het er voor.
Ik vind ze niet bij Brezan, Velba oid die hebben alleen maar Monroe. Waar koop ik Koni's voor mijn Verso 2006 D-Cat?? Ik zie mijn auto nergens in het rijtje typen waarvoor Koni's special [rode] beschikbaar zijn.
En wat kosten die? Weet iemand dat.
Ze zitten er onder en ik merkte het meteen: stuurt strakker, en vooral meer grip in bochten en op slecht wegdek; volgens de dealer was bij deze vervanging van schokbrekers uitlijnen niet noodzakelijk omdat er geen delen los gaan die daartoe aanleiding zouden geven; ze maakten iig een proefrit. Mocht ie niet/slecht sporen of schuine bandenslijtage opleveren dan zou men alsnog uitlijnen.
Flinke rit gemaakt en hij spoort nu beter dan ikzelf
uitlijnen is niet nodig bij vervangen van de schokbrekers, de 2 bouten die in het fuseehuis zitten zijn niet af te stellen en hebben dus een vast montagepunt. enige wat zou kunnen veranderen bij vervangen bij een auto met wel afstelbare fussebouten is de wielvlucht, maar dat is bij de verso niet van toepassing
mvg robbie f
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie