chiptuning

Over de rest...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_TOPIC_LOCKED
nizzzle
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON Do Nov 12, 2009 23:07

chiptuning

Bericht door nizzzle »

ik kwam dit tegen op internet maar vroeg me af of t wat is ze zeggen dat t ook voor mijn auto verkrijgbaar is
maar wat win je er mee ik heb een corolla e10 GTSI uit 96 4AFE

Product ID: Chiptuning Normal

Afbeelding

Omschrijving:

Meer vermogen op een andere manier dan de conventionele chiptuning? Dan bent je bij ons aan het juiste adres!

Wij bieden een module aan welke middels originele stekkers tussen de kabelboom van uw motor word gemonteerd, dus geen gesoldeer in uw originele en DURE ECU.

Door middel van processor gestuurde electronica regelt de chipmodule de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof in combinatie met de juiste hoeveelheid zuurstof.
Door deze brandstofmanipulatie is een vermogenstijging haalbaar tot 50 PK en 100Nm.
Deze vermogenstijging is merkbaar in het volledige toerenbereik van uw motor.

Via een laptop kunnen wij geheel naar uw wens het koppel en acceleratievermogen van de motor aanpassen. (afhankelijk van type motor!!!)

Wat is het voordeel van deze boxen t.o.v. de conventionele chiptuning?

* Geen verlies van software bij grote beurt.
* Eenvoudige montage (veel sneller als bij chiptuning).
* De (digitale) box is mee te nemen naar de volgende auto, deze is herprogrammeerbaar.
* Geen ingreep in de originele ECU
* Eenvoudig verwijderbaar bij onderhoud
* Niet traceerbaar op de computer van uw dealer
* Brandstofbesparing bij gelijke rijstijl ( tot wel 15% mogelijk! )

In principe is het mogelijk op elke motor, en er mag uiteraard eerst worden test gereden voor er betaald word. Diesel of Benzine, geen probleem.

Het systeem komt van het bedrijf DataTechnic uit Goor, welke al sinds 1996 aan chiptuning doet, en zodoende ook zeer bedreven is hier in.

Budget:
Eenvoudigste tuning met 1 aansluitpunt op de motor, en een leuke vermogens en koppelstijging.€ 299,-
Normal:
Eenvoudige goedkope tuning met goede vermogenstijging (deze word aangesloten op 3 meetpunten op de motor.). € 399.00
Professional Digital Box:
Programmeerbare uitvoering via usb-poort meer vermogenstijging en eventueel brandstofprogramma. Herbruikbaar bij nieuwe auto. € 499.00
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Re: chiptuning

Bericht door Co'tje »

op een 4afe win je daar echt geen 50 pk mee. ik zou persoonlijk mijn geld er niet aan uit geven. die japanners kunnen echt wel een ecu programeren en zo origineel al heel veel uit het blok halen.

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Bericht door AudioSystemRolla »

er bestaat echt geen wonderkastje wat je ergens in je kabelboom klikt en uit een NA blok een hoop vermogen toveren

want voor een afe is 50 pk winst een hele hoop
en zoiezo is chiptuning duur omdat alles aan de auto afgesteld moet worden daar lijkt me hierbij geen sprake

er zijn wel leuke kastjes die werken vaak bij turbodiesels en de reactie vaak is : ik merk wel wat maar echt niet veel , vaak lopen ze net iets lekkerder door de toeren maar daar houd het echt bij op

het goedkoopste manier om pk's winst te krijgen is een swap naar silver / blacktop ;)
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
nizzzle
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 313

Bericht door nizzzle »

soestercorolla schreefCOLON
het goedkoopste manier om pk's winst te krijgen is een swap naar silver / blacktop ;)

Jaaaa maar wat kost dan ongeveer
ik lees er wel veel over maar wat t precies kost staat nergens en ben zelf ook niet zo heel handig haha
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

als je zelf niet handig ben en het allemaal moet uitbesteden moet je denk ik toch al gauw op zo'n 2500 a 3000 euro rekenen hoor..

ik denk dat bij mij de hele swap zo'n 2000 a 2500 euro gekost heeft, dat is dan ook incl alle vloeistoffen en preventief onderhoud zoals distri riem enz..

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554
GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45

Bericht door MzKzM »

Niet je geld uitgeven aan dit soort kastjes maar inderdaad gaan swappen als je meer vermoen wilt.
Ik denk dat een silvertop tussen de 1700 en de 2500 (afhankelijk of er ook een bak bijzit, electronica e.d.) uitkomt. PM Ad anders eens (turborolla hier op het forum) Hij verkoopt o.a. dit soort motoren en kan ze desgewenst ook inbouwen. Hij kan je dan ook een exactere prijs vertellen.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Bericht door Robbie F »

hey hallo

kijk eens op groundspeed.nl daar zie je verschillende motoren en mogelijkheden.
ik heb zelf een blacktop gehad in een e10 en kom zelf uit zutphen. wellicht heb je mijn rolla wel eens zien rijden?

mvg robbie f
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
nizzzle
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 313

Bericht door nizzzle »

@robbie F dat zou zomaar kunnen wellicht ken je ook team van wijngeeren uit terwolde wij organiseren regelmatig meeting bij overmee in terwolde als er weer 1 is PM ik je ff
Dirk E11 facelift
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON Vr Jan 29, 2010 12:55

Bericht door Dirk E11 facelift »

Hallo

Ik heb wel eens zon kastje uit elkaar gehaald.
Dat kastje is niks anders als gewoon een weerstand tussen de singaaldraad van de lambdasonde steld eigenlijk niks voor en geef vaak storingen :shock:
nizzzle
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 313

Bericht door nizzzle »

Thanks voor de reacties kan denk ik een slotje op
BUTTON_TOPIC_LOCKED