Max. diepte speakers E11

Moderator: Moderator

Hanscore
Special member
Special member
Berichten: 518
Lid geworden op: za jun 04, 2005 12:08
CCNL lidnummer: 594
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E11 G6
Locatie: Venray

Bericht door Hanscore »

ik heb op de sloop tweeter kapje gehald van een corolla e11 5 dr. :)
de boxen zijn 50 mm diep ik hoefde weinig op te vullen
Gebruikersavatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2865
Lid geworden op: vr sep 20, 2002 23:12
CCNL lidnummer: 370
Type Corolla: AE82
Locatie: ZO-Drenthe
Contacteer:

Bericht door toyo bob »

wagondriver schreef:Zijn er nog meer mensen met tips?
Ik moet mijn voorspeaker ook vervangen heb nu een 4x 50 watt radio van Pioneer dat gaat wel wat harder dan een originele radio!

Greettzz Wagondriver.
Zeker voor een compo setje gaan,
ik heb een 4x60 Watt Alpine hu, maar dan nog klinkt het stukken beter met een compo setje aangestuurd door een versterker.

Mijn foto's staan trouwens al een tijdje in mijn project topic.

Ik kan je aanraden niet boven de 7cm inbouw diepte te gaan,
scheelt een hoop inbouw elende.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Toyotaholic
Special member
Special member
Berichten: 668
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 22:54
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AvensisT27

Bericht door Toyotaholic »

Heb vandaag 'n setje Kenwood speakers(KFC-1379ie) gekocht van 13cm.Van de beetje bekende merken hadden deze 'n tweeter die niet zo ver naar buiten kwam.De diepte van 46mm valt ook mee,zeker als de opvulring erachter zit.Originele speakers zijn ook 13cm en met de kartonnen ring erbij is ie inderdaad 14,5cm.
Toyota Avensis T27 2.0 VVT-I Executive business 2009
Toyotaholic
Special member
Special member
Berichten: 668
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 22:54
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AvensisT27

Bericht door Toyotaholic »

Heb 't volgende gedaan met de originele speakers:

Als 1e natuurlijk de speakers eruit halen :roll:
Kartonnen ring voorzichtig eraf gehaald.
Speaker zit op 'n paar punten aan 't frame bevestigd.
Deze heb ik doorgezaagd en achteraf netjes afgevijld en omgebogen.
Nu kun je de complete speaker met magneet en al eruit trekken/los scheuren.
Aan de hand v/d nieuwe speakers(13cm) gaten geboord,je kunt 't beste vooraf met 'n priem 'n klein gaatje prikken.
Frame goed schoongemaakt en met constructielijm(Bison) de kartonnen ring erop gelijmd.
Na 4uur drogen speakers op 't frame geschroefd.
Nu kun je 't frame weer op de originele bevestigingspunten in je deur vast zetten.
Bij mij zaten ze vast met 'n soort popnagel.Deze zijn met 't verwijderen te veel beschadigd.
Heb 't voor mekaar gekregen met wat pluggen en schroeven om 'm weer vast te zetten.

Het geluid kan altijd beter,maar ik ben er tevreden mee.
Compo-setje is overbodig...m'n Kenwoods in combinatie met Panasonic HU produceren meer dan genoeg hoge tonen :D

Misschien is dit iets voor de klussers die wat met 't originele frame gaan doen.
Toyota Avensis T27 2.0 VVT-I Executive business 2009
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Eerst speakers gekocht met een te diepe inbouw :? . Deze konden gelukkig retour en nu wacht ik op speakers met een inbouwdiepte van 3,9cm. Deze speakers heb ik op de gok gekocht en nog niet gezien maar heb hoge verwachtingen. Het gaat om de Hertz space k6k1 met 100 watt rms. Deze komt aan een rockford power 750X te hangen. Hou jullie op de hoogte als de inbouw is voltooid.
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Heb nu die Hertz composet ingebouwd en was zeeeeeeer verrast over het geluid. Echt topkwaliteit en de inbouw is zeer gemakkelijk. Je hoeft niks aan te passen alleen een frame maken om de speakers te bevestigen. De prijs is wat minder maar ben je bereidt wat over te hebben voor je installatie is dit zekers de perfecte keuze...............
reneP
Starting member
Starting member
Berichten: 71
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 18:58
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Locatie: BaVeL

Bericht door reneP »

ik ga 16cm speakers komende tijd inbouwen, woensdag maakt mijn oom
8mm mdf vervangende framepjes. ik hoop dat ik niet het originele speakergat groter hoef te maken,
want ik heb geen id/materiaal om dat te doen . . . ik wil max 5,5 cm diepe speakers inbouwen.
- 6-5-07 Full Speed Autotron Rosmalen
- 27-4-07 RACE EXPERIENCE gedaan
- Toyo Proxes t1-r bandjes zaaaaaalig

ReneRollaE11
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Leon »

Met 16 cm zie ik niet in waarom je het gat in het portier groter zou moeten maken. 16,5 cm past er zonder problemen in.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
marijnk
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do jul 12, 2007 21:33
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: corolla linea terra

Re: Max. diepte speakers E11

Bericht door marijnk »

waar dient die opvulring voor eigenlijk waar hierboven over gesproken wordt? wat moet er opgevuld worden,de breedte? de diepte? ,want ik heb het paneel er nog niet afgehaald,dus ik weet niet hoe het er uit ziet.
ik wil eerst speakers halen voordat ik dat doe,ik zat ook te denken aan 16,5 cm speakers met inbouwdiepte 5,5 mm.

of moet ik toch eerst de boel uit elkaar halen om te zien hoe het werkt. ik heb hier op het forum al gevonden hoe het paneel er af moet.
maar ik wil gewoon graag eerst speakers halen,en dan pas beginnen aan de auto zelf. ben ik daarna in een keer klaar.
Gebruikersavatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2865
Lid geworden op: vr sep 20, 2002 23:12
CCNL lidnummer: 370
Type Corolla: AE82
Locatie: ZO-Drenthe
Contacteer:

Re: Max. diepte speakers E11

Bericht door toyo bob »

De opvulring dient er voor om meer ruimte te creeren in het geval van diepere speakers, maar ook om geen gaten te hoeven boren in de deur zelf, aangezien deze gaten niet overeenkomen met de gaten in de speaker.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Enrico G6R
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1601
Lid geworden op: vr mar 11, 2005 13:54
CCNL lidnummer: 599
Type Corolla: Avensis
Locatie: Rozenburg ZH

Re:

Bericht door Enrico G6R »

Patrick V schreef:Heb nu die Hertz composet ingebouwd en was zeeeeeeer verrast over het geluid. Echt topkwaliteit en de inbouw is zeer gemakkelijk. Je hoeft niks aan te passen alleen een frame maken om de speakers te bevestigen. De prijs is wat minder maar ben je bereidt wat over te hebben voor je installatie is dit zekers de perfecte keuze...............
Wat weinig mensen weten is dat Hertz het speaker merk is van Audison en dat is toch wel A klasse spul voor wat betreft car audio (met name de versterkers) Dat verklaart ook gelijk de prijs van het set.
Ik denk dat je onbewust een hele scherpe keuze hebt gemaakt. Veel plezier met je compo set.

Nog een opmerking/tip, omdat de inbouw diepte in de E11 voor wat betreft de speakers gering is. Er dus vaak speakers inkomen met een geringen inbouw diepte, speakers met een korte coil. (inbouw diepte tot 6 a 7 cm). Is het ook raadzaam om deze speakers niet te zwaar te belasten. Deze kunnen namelijk niet zoveel hebben en zullen sneller scheuren dan speakers met een normale coil. Het is mij overkomen en opnieuw coilen kost net zoveel als een nieuw compo set.
viewtopic.php?f=50&t=39166" onclick="window.open(this.href);return false;
jeroenj01
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 16:29

Re: Max. diepte speakers E11

Bericht door jeroenj01 »

Ik heb JBL P-62 speakers, volgens gegevens die ik terug heb kunnen vinden is de inbouwdiepte van die speaker 63 mm.

Klopt het dat ik als ik MDF 12 mm toepas voor de speakerring te maken genoeg ruimte overheb.
Ik heb hier ergens gelezen dat de standaard inbouwdiepte zonder problemen 55 mm is.
Wat voor problemen kan ik nog verwachten dan?

En er zit in de P-62 standaard een los te halen tweateer, is het handiger om deze op de plek van de speaker te laten zitten of deze ook echt op de tweater plek te plaatsen.
jeroenj01
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 16:29

Re: Max. diepte speakers E11

Bericht door jeroenj01 »

jeroenj01 schreef:Ik heb JBL P-62 speakers, volgens gegevens die ik terug heb kunnen vinden is de inbouwdiepte van die speaker 63 mm.

Klopt het dat ik als ik MDF 12 mm toepas voor de speakerring te maken genoeg ruimte overheb.
Ik heb hier ergens gelezen dat de standaard inbouwdiepte zonder problemen 55 mm is.
Wat voor problemen kan ik nog verwachten dan?

En er zit in de P-62 standaard een los te halen tweateer, is het handiger om deze op de plek van de speaker te laten zitten of deze ook echt op de tweater plek te plaatsen.
Het is gelukt, een speakerring van 18mm dik gemaakt. En nieuwe gaten in de carosserie gemaakt, hierop zit de speaker met ring vastgeschroefd. Verder de binnenkant van de deur, de ribbels van het speaker paneel met een lamelle schuurschijf weg geschuurd tot die allemaal dezelfde hoogte hadden als de lage ribbels die er standaard nog net boven het rooster op zitten.

En toen paste het perfect, heb nog een paar milimeter over aan de achterkant, en aan de voorkant meer als genoeg afstand dat het woofer rubber niet tegen de deur aan komt.
Plaats reactie