Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...
ModeratorCOLON Moderator
0.5Liter
Starting member
BerichtenCOLON 81 GeregistreerdCOLON Ma Apr 30, 2007 19:43
Bericht
door 0.5Liter » Di Mei 22, 2007 13:58
Ola!
Beetje zelfde als topic Audio System - Pioneer maar dan anders
Ik ben aant kijken voor COAX speakers en kwam uit op een paar van audio systems en een paar van pioneer.
AS - CO-165 plus
Pioneer - TS-E1796
Nu weet ik uit het andere topic dat jullie AS aanraden, maar daar ging het om compo sets en dit zijn coax speakers. Nu weet ik ook niet of daar grote verschillen in zitten qua geluid.
Graag jullie mening.
Alvast bedankt.
Corolla e10 '95 5d HB GXI 1.6 16v
Wesley
Senior member
BerichtenCOLON 319 GeregistreerdCOLON Do Sep 16, 2004 10:47
Bericht
door Wesley » Di Mei 22, 2007 16:21
Er zit vast wel verschil in qua geluid maar dat kan je alleen maar waarnemen met je oren en dan nog is het een erg persoonlijke smaak. Dus ga even luisteren bij een car-audio zaak die ze heeft hangen in de demo-kast.
Kwakman
Special member
BerichtenCOLON 512 GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48
Bericht
door Kwakman » Vr Mei 25, 2007 00:46
Ik heb die AS speakers liggen
klinken net zo helder en fruitig als de x-ion compo
AS heeft volgens mij wel zwaardere versterker nodig dan de Pioneer
speakers
Pioneer is denk ik beter om op de HU aan te sluiten
Bertus
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079 GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45
Bericht
door Bertus » Vr Mei 25, 2007 07:48
Dat maakt niet zo veel uit hoor Kwakman
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst!
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
0.5Liter
Starting member
BerichtenCOLON 81 GeregistreerdCOLON Ma Apr 30, 2007 19:43
Bericht
door 0.5Liter » Vr Mei 25, 2007 08:59
ik ben in eerste instantie niet van plan om de voor speakers aan te sluiten op een versterker.
Maar bedankt voor de raacties.
Corolla e10 '95 5d HB GXI 1.6 16v
Kwakman
Special member
BerichtenCOLON 512 GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48
Bericht
door Kwakman » Zo Mei 27, 2007 19:56
bertus schreefCOLON Dat maakt niet zo veel uit hoor Kwakman
Pioneer
Nominaal ingangsvermogen 60 Watt
Audio System
100 rms
Daarom dacht ik dat de pioneers beter zijn om op de HU aan te sluiten
Laatst gewijzigd door 2 op
Kwakman , in totaal 0 keer gewijzigd.
0.5Liter
Starting member
BerichtenCOLON 81 GeregistreerdCOLON Ma Apr 30, 2007 19:43
Bericht
door 0.5Liter » Zo Mei 27, 2007 20:08
ik heb vandaag de speakers besteld.
Ben eerst ff gaan luisteren en heb nog wat advies gevraagd.
het zijn de pioneer ts-a1711 geworden, mede doordat ik deze speakers (voorloping nog) niet via een versterker laat gaan, is het geluid van deze beter als die andere.
Corolla e10 '95 5d HB GXI 1.6 16v
Kwakman
Special member
BerichtenCOLON 512 GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48
Bericht
door Kwakman » Zo Mei 27, 2007 20:17
Had ik toch gelijk
Is een goede serie die je gekozen hebt
een vriend van me heeft die ook in 13 cm en klinken erg lekker op de HU
0.5Liter
Starting member
BerichtenCOLON 81 GeregistreerdCOLON Ma Apr 30, 2007 19:43
Bericht
door 0.5Liter » Zo Mei 27, 2007 20:22
Kwakman schreefCOLON Had ik toch gelijk
Is een goede serie die je gekozen hebt
een vriend van me heeft die ook in 13 cm en klinken erg lekker op de HU
was ook de rede van de koop
hopen dat ze snel geleverd worden, rijd nu al n week rond zonder deurpanneel. Vond het niet de moeite waard om ze er weer op te zetten
Corolla e10 '95 5d HB GXI 1.6 16v
Kwakman
Special member
BerichtenCOLON 512 GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48
Bericht
door Kwakman » Zo Mei 27, 2007 20:27
die 17 cm speakers gaan niet passen op je originele ringen
0.5Liter
Starting member
BerichtenCOLON 81 GeregistreerdCOLON Ma Apr 30, 2007 19:43
Bericht
door 0.5Liter » Zo Mei 27, 2007 20:29
Kwakman schreefCOLON die 17 cm speakers gaan niet passen op je originele ringen
zit n halve cm verschil in idd. ff kijken of ik die ringen tog passend krijg anders wordt het nieuwe maken he
Corolla e10 '95 5d HB GXI 1.6 16v
Kwakman
Special member
BerichtenCOLON 512 GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48
Bericht
door Kwakman » Zo Mei 27, 2007 22:44
0.5Liter schreefCOLON Kwakman schreefCOLON die 17 cm speakers gaan niet passen op je originele ringen
zit n halve cm verschil in idd. ff kijken of ik die ringen tog passend krijg anders wordt het nieuwe maken he
is 1 cm verschil... japanse maat 16 cm
16.5 past ook niet lekker
met een dun mdf ringetje op het originele is het wel pas te maken
0.5Liter
Starting member
BerichtenCOLON 81 GeregistreerdCOLON Ma Apr 30, 2007 19:43
Bericht
door 0.5Liter » Ma Mei 28, 2007 12:54
Kwakman schreefCOLON is 1 cm verschil... japanse maat 16 cm
16.5 past ook niet lekker
met een dun mdf ringetje op het originele is het wel pas te maken
De huidige speakers (orginele corolla's) zijn ook 16.5cm dus...
Corolla e10 '95 5d HB GXI 1.6 16v
Kwakman
Special member
BerichtenCOLON 512 GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48
Bericht
door Kwakman » Ma Mei 28, 2007 16:10
Mijn audio system x-ion 165 paste niet zonder modificaties op de originele
ringen, moest een stukje knippen van het ijzeren frame rond de speaker en toen nog maar met 2 schroeven...
Zo wil je liever niet rondrijden
Leon
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908 GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
Bericht
door Leon » Ma Mei 28, 2007 16:35
0.5Liter schreefCOLON Kwakman schreefCOLON is 1 cm verschil... japanse maat 16 cm
16.5 past ook niet lekker
met een dun mdf ringetje op het originele is het wel pas te maken
De huidige speakers (orginele corolla's) zijn ook 16.5cm dus...
Niet helemaal, het is een vreemde tussen maat, rond de 14/15cm. 16,5cm past met een kleine aanpassing in het originele plastic frame.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Kwakman
Special member
BerichtenCOLON 512 GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48
Bericht
door Kwakman » Ma Mei 28, 2007 17:03
Hij heeft 17 cm speakers
0.5Liter
Starting member
BerichtenCOLON 81 GeregistreerdCOLON Ma Apr 30, 2007 19:43
Bericht
door 0.5Liter » Di Mei 29, 2007 08:59
We zullen wel zien in hoeverre ze gaan passen. Als ik me niet vergis staat hier op t forum ergens hoe je zelf zo'n mal kunt maken
Corolla e10 '95 5d HB GXI 1.6 16v
0.5Liter
Starting member
BerichtenCOLON 81 GeregistreerdCOLON Ma Apr 30, 2007 19:43
Bericht
door 0.5Liter » Wo Mei 30, 2007 18:38
Heb net mn headunit en speakers binnen.
Helaas passen de nieuwe speakers niet helemaal, zit net een verhoging op de huidige pasring.
Dus wordt dit weekend n klein beetje klussen
Corolla e10 '95 5d HB GXI 1.6 16v
Kwakman
Special member
BerichtenCOLON 512 GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48
Bericht
door Kwakman » Do Mei 31, 2007 18:00
als je die plastic ring eruit haalt kun je wel wat wegvijlen van die ringen...
0.5Liter
Starting member
BerichtenCOLON 81 GeregistreerdCOLON Ma Apr 30, 2007 19:43
Bericht
door 0.5Liter » Vr Jun 01, 2007 09:10
Ik heb een paar ringen besteld, heb weinig tijd deze en volgende week om zelf te knutselen. Is dus wel gemakkelijker. Hoop ze vandaag binnen te krijgen.
Als het goed is passen de boxen er perfect in.
Corolla e10 '95 5d HB GXI 1.6 16v