Hoe sluit ik de Plasmaglow tellerplaten aan?
ModeratorCOLON Moderator
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58
Hoe sluit ik de Plasmaglow tellerplaten aan?
Goeiedag waarde Rollarijders,
ik heb inmiddels voor mijn auto een prachtig setje Plasmaglow tellerplaten mogen ontvangen. Nu meen ik mij te herinneren dat er hier op het forum een topic was waar exact in uitgelegd stond hoe en waar de tellerplaten aangesloten moeten worden. Met de zoekfunctie kan ik dit topic echter niet meer achterhalen.
Iemand enig idee? Of kan iemand het gewoon opnieuw even uitgebreid met foto's uitleggen?
ik heb inmiddels voor mijn auto een prachtig setje Plasmaglow tellerplaten mogen ontvangen. Nu meen ik mij te herinneren dat er hier op het forum een topic was waar exact in uitgelegd stond hoe en waar de tellerplaten aangesloten moeten worden. Met de zoekfunctie kan ik dit topic echter niet meer achterhalen.
Iemand enig idee? Of kan iemand het gewoon opnieuw even uitgebreid met foto's uitleggen?
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
- GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52
Foto's heb ik zo niet Bas. Wel een uitleg. En jij hebt niet 2 linkerhanden dus dat maak je wel.
- haal je teller bak er uit en schroef deze helemala uit elkaar. Hier en daar een schroefje en de afdekkap zit ook geklikt, dat wijst zichzelf.
- vervolgens kun je de platen over de naalden schuiven en gewoon over de originele platen heen plakken met b.v. dubbelzijdige auto/caravan tape van Bison
- Dan heb je de 4 draden die aan de platen zitten. Leg deze naar boven toe. Ik heb links en rechts van de unit een inham geveilt in de zwarte omlijsting waardoor de draden naar buiten kunnen.
- Die draden sluit je weer aan aan de draden die aan de convertor zitten, volgorde maakt niet uit.
- Dan heb je nog een plus en een min draad. Deze heb ik gewoon tussen een de filtting en het contact punt op de unit gestoken van een normaal verlichtingslampje van je tellerplaten. Je hebt op die ftting 2 ijzeren bolltjes zitten en koper op unit, die 2 dingen moeten de draden ook aanraken. Ik meen dat plus onder zit en min boven. Dit moet je gewoon even proberen, dat kan geen kwaad.
Dan kun je alles weer terug schroeven. Alleen moet je even kijken waar je het schakelaartje laat van je plasmaglows. Maar dat mag je zelf bedenken
- haal je teller bak er uit en schroef deze helemala uit elkaar. Hier en daar een schroefje en de afdekkap zit ook geklikt, dat wijst zichzelf.
- vervolgens kun je de platen over de naalden schuiven en gewoon over de originele platen heen plakken met b.v. dubbelzijdige auto/caravan tape van Bison
- Dan heb je de 4 draden die aan de platen zitten. Leg deze naar boven toe. Ik heb links en rechts van de unit een inham geveilt in de zwarte omlijsting waardoor de draden naar buiten kunnen.
- Die draden sluit je weer aan aan de draden die aan de convertor zitten, volgorde maakt niet uit.
- Dan heb je nog een plus en een min draad. Deze heb ik gewoon tussen een de filtting en het contact punt op de unit gestoken van een normaal verlichtingslampje van je tellerplaten. Je hebt op die ftting 2 ijzeren bolltjes zitten en koper op unit, die 2 dingen moeten de draden ook aanraken. Ik meen dat plus onder zit en min boven. Dit moet je gewoon even proberen, dat kan geen kwaad.
Dan kun je alles weer terug schroeven. Alleen moet je even kijken waar je het schakelaartje laat van je plasmaglows. Maar dat mag je zelf bedenken
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58
-
Plasmaglow
- Newbie

- BerichtenCOLON 5
- GeregistreerdCOLON Do Feb 16, 2006 19:10
-
Toyotaholic
- Special member

- BerichtenCOLON 668
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 28, 2005 22:54
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58
Ik heb inmiddels dus een t*eringhekel aan die k*telektronica!!!
Ik heb het dus aangesloten. In eerste instantie verkeerdom, maar later volgens de aanwijzingen van de andere jongens hier aangesloten. Min boven, plus onder. Voor de zekerheid, heb ik een lampje in 1 van de fittingen laten zitten, zodat ik kan zien of er spanning staat.
Ik heb per ongeluk bij het lostrekken van een stekker oid een koperdraadje (de plus van de verlichting) van dat paneel kapotgetrokken. Nu probeer ik dat dus te maken, maar elke keer word dat zo warm dat de tin weer loskomt!!! De verlichting werkte zojuist, tot ik een klein walmpje zag en het naar gesmolten tin rook en het lampje weer uit ging.
Ik zag mezelf nog niet als een lompe werktuigbouwer met een hekel aan alles wat klein en kwetsbaar is, maar dat begint steeds meer te komen grrr!!!
Ik heb het dus aangesloten. In eerste instantie verkeerdom, maar later volgens de aanwijzingen van de andere jongens hier aangesloten. Min boven, plus onder. Voor de zekerheid, heb ik een lampje in 1 van de fittingen laten zitten, zodat ik kan zien of er spanning staat.
Ik heb per ongeluk bij het lostrekken van een stekker oid een koperdraadje (de plus van de verlichting) van dat paneel kapotgetrokken. Nu probeer ik dat dus te maken, maar elke keer word dat zo warm dat de tin weer loskomt!!! De verlichting werkte zojuist, tot ik een klein walmpje zag en het naar gesmolten tin rook en het lampje weer uit ging.
Ik zag mezelf nog niet als een lompe werktuigbouwer met een hekel aan alles wat klein en kwetsbaar is, maar dat begint steeds meer te komen grrr!!!
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58
Nou ik heb dat draadje achter die klokkenkast dus niet kunnen maken, omdat de tin er niet op blijft zitten. Als ik al blaas, dan laat het al los. Ik zal morgen een hier op het forum welbekende vonkentrekker is laten kijken of hij het kan maken voor me.
Ik ben het echt spuugzat nu. Ik mag hopen dat die Plasmaglow dingen het straks in 1 keer doen als het eenmaal aangesloten zit. Ik heb nu een hele avond naar de kl*te geholpen om zo'n stom pokkedraadje. Grrr!!!
Ik ben het echt spuugzat nu. Ik mag hopen dat die Plasmaglow dingen het straks in 1 keer doen als het eenmaal aangesloten zit. Ik heb nu een hele avond naar de kl*te geholpen om zo'n stom pokkedraadje. Grrr!!!
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
-
Grrrrrene
- Senior member

- BerichtenCOLON 291
- GeregistreerdCOLON Ma Jul 10, 2006 11:05
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Ghehehe...welbekend?Bas Carwash schreefCOLONIk zal morgen een hier op het forum welbekende vonkentrekker is laten kijken of hij het kan maken voor me.
Maar graag gedaan he, waar een beetje vloeimiddel al niet goed voor is he
Hoop voor je dat je het netjes kunt regelen nu
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58
Oke dan! Mn Plasmaglow plaatjes werken!!! Whoohoo!
Allereerst even heel veel dank aan de heren Tim en Edwin van Custom Tuning. De service is perfect. Ik heb heel netjes een nieuwe omvormer van ze gekregen om nogmaals te proberen de tellerplaten aan te sluiten. Ontzettend bedankt daarvoor.
Ik heb nu nog 1 klein probleempje met de platen. Als de motor niet draait en de radio staat niet aan, dan hoor je een hele hoge piep van de platen afkomen. Het is zo zacht dat je het met een draaiende motor nauwelijks hoort. Ik heb er vandaag even met Patrieck naar gekeken, maar we hebben beide geen flauw idee wat het zou kunnen zijn. Anderzijds denken we ook allebei dat het weinig kwaad kan. En zolang de platen het doen ben ik blij!!!
Ik zal van de week ff foto's in mn projecttopic plaatsen van de platen.
Allereerst even heel veel dank aan de heren Tim en Edwin van Custom Tuning. De service is perfect. Ik heb heel netjes een nieuwe omvormer van ze gekregen om nogmaals te proberen de tellerplaten aan te sluiten. Ontzettend bedankt daarvoor.
Ik heb nu nog 1 klein probleempje met de platen. Als de motor niet draait en de radio staat niet aan, dan hoor je een hele hoge piep van de platen afkomen. Het is zo zacht dat je het met een draaiende motor nauwelijks hoort. Ik heb er vandaag even met Patrieck naar gekeken, maar we hebben beide geen flauw idee wat het zou kunnen zijn. Anderzijds denken we ook allebei dat het weinig kwaad kan. En zolang de platen het doen ben ik blij!!!
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
- GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58
Tja 1 kleur... Toen ik de boel net aangesloten had en het aanzette kon die even geen kleur kiezen. Hij ging heen en weer tussen blauw en wit, maar nu blijft hij heel mooi in een witte kleur met rode lettertjes etcetera.
Nog een mooie anekdote:
Mijn ouders zijn allebei absoluut NIET geïnteresseerd in auto's. Toen ze gisteravond de plaatjes zagen werken waren ze toch wel héél erg verrast. Ik heb ze zelfs horen zeggen dat ze het heel mooi vonden... Beter compliment kan ik mij niet wensen van mijn ouders haha!!!
Nog een mooie anekdote:
Mijn ouders zijn allebei absoluut NIET geïnteresseerd in auto's. Toen ze gisteravond de plaatjes zagen werken waren ze toch wel héél erg verrast. Ik heb ze zelfs horen zeggen dat ze het heel mooi vonden... Beter compliment kan ik mij niet wensen van mijn ouders haha!!!
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."

