Hoe sluit ik de Plasmaglow tellerplaten aan?

Over sturen, bekleding, carkits, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Hoe sluit ik de Plasmaglow tellerplaten aan?

Bericht door Bas Carwash »

Goeiedag waarde Rollarijders,

ik heb inmiddels voor mijn auto een prachtig setje Plasmaglow tellerplaten mogen ontvangen. Nu meen ik mij te herinneren dat er hier op het forum een topic was waar exact in uitgelegd stond hoe en waar de tellerplaten aangesloten moeten worden. Met de zoekfunctie kan ik dit topic echter niet meer achterhalen.

Iemand enig idee? Of kan iemand het gewoon opnieuw even uitgebreid met foto's uitleggen?
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
W1773M
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON Zo Jul 23, 2006 18:36

Bericht door W1773M »

Heey bas wat wil je weten?? precies??, welde draden je moet aansluiten en waar of wat leg uit??
Toyota Paseo GT
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Foto's heb ik zo niet Bas. Wel een uitleg. En jij hebt niet 2 linkerhanden dus dat maak je wel.

- haal je teller bak er uit en schroef deze helemala uit elkaar. Hier en daar een schroefje en de afdekkap zit ook geklikt, dat wijst zichzelf.
- vervolgens kun je de platen over de naalden schuiven en gewoon over de originele platen heen plakken met b.v. dubbelzijdige auto/caravan tape van Bison
- Dan heb je de 4 draden die aan de platen zitten. Leg deze naar boven toe. Ik heb links en rechts van de unit een inham geveilt in de zwarte omlijsting waardoor de draden naar buiten kunnen.
- Die draden sluit je weer aan aan de draden die aan de convertor zitten, volgorde maakt niet uit.
- Dan heb je nog een plus en een min draad. Deze heb ik gewoon tussen een de filtting en het contact punt op de unit gestoken van een normaal verlichtingslampje van je tellerplaten. Je hebt op die ftting 2 ijzeren bolltjes zitten en koper op unit, die 2 dingen moeten de draden ook aanraken. Ik meen dat plus onder zit en min boven. Dit moet je gewoon even proberen, dat kan geen kwaad.

Dan kun je alles weer terug schroeven. Alleen moet je even kijken waar je het schakelaartje laat van je plasmaglows. Maar dat mag je zelf bedenken
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Bericht door Bas Carwash »

Gaat helemaal lukken. Morgenavond ga ik het aansluiten. Hartelijk dank allebei!
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Plasmaglow
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON Do Feb 16, 2006 19:10

Bericht door Plasmaglow »

zien zien zien!

Ben benieuwd naar de foto's
Toyotaholic
Special member
Special member
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON Vr Jan 28, 2005 22:54

Bericht door Toyotaholic »

Goed om te weten...kan niet wachten tot de E11 versie binnen zijn :D
Toyota Avensis T27 2.0 VVT-I Executive business 2009
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Bericht door Bas Carwash »

Ik heb inmiddels dus een t*eringhekel aan die k*telektronica!!!

Ik heb het dus aangesloten. In eerste instantie verkeerdom, maar later volgens de aanwijzingen van de andere jongens hier aangesloten. Min boven, plus onder. Voor de zekerheid, heb ik een lampje in 1 van de fittingen laten zitten, zodat ik kan zien of er spanning staat.

Ik heb per ongeluk bij het lostrekken van een stekker oid een koperdraadje (de plus van de verlichting) van dat paneel kapotgetrokken. Nu probeer ik dat dus te maken, maar elke keer word dat zo warm dat de tin weer loskomt!!! De verlichting werkte zojuist, tot ik een klein walmpje zag en het naar gesmolten tin rook en het lampje weer uit ging.

Ik zag mezelf nog niet als een lompe werktuigbouwer met een hekel aan alles wat klein en kwetsbaar is, maar dat begint steeds meer te komen grrr!!! :mad:
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
W1773M
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON Zo Jul 23, 2006 18:36

Bericht door W1773M »

Heey grote vriend ik ben ook werktuigbouwer en mij is het ook gelukt!!

En voor plasmaplow
Afbeelding
Toyota Paseo GT
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Bericht door Bas Carwash »

Nou ik heb dat draadje achter die klokkenkast dus niet kunnen maken, omdat de tin er niet op blijft zitten. Als ik al blaas, dan laat het al los. Ik zal morgen een hier op het forum welbekende vonkentrekker is laten kijken of hij het kan maken voor me.

Ik ben het echt spuugzat nu. Ik mag hopen dat die Plasmaglow dingen het straks in 1 keer doen als het eenmaal aangesloten zit. Ik heb nu een hele avond naar de kl*te geholpen om zo'n stom pokkedraadje. Grrr!!!
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Grrrrrene
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON Ma Jul 10, 2006 11:05

Bericht door Grrrrrene »

Heb je de boel wel ontvet? Dan hecht het beter.

(Een Werktuigbouwer in opleiding ;))
Toyota Corolla E10 (12-1993) 4E-FE. R.I.P 15-05-2008.
Mazda 626 GF (09-1998) 1.8 16v LX. Airco, cv, el. ramen, el. spiegels + verwarmd, sportonderstel
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7603
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Bericht door Blof-fan »

Bas Carwash schreefCOLONIk zal morgen een hier op het forum welbekende vonkentrekker is laten kijken of hij het kan maken voor me.
Ghehehe...welbekend? :lol:
Maar graag gedaan he, waar een beetje vloeimiddel al niet goed voor is he :roll:
Hoop voor je dat je het netjes kunt regelen nu :wink:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Bericht door Bas Carwash »

Oke dan! Mn Plasmaglow plaatjes werken!!! Whoohoo!

Allereerst even heel veel dank aan de heren Tim en Edwin van Custom Tuning. De service is perfect. Ik heb heel netjes een nieuwe omvormer van ze gekregen om nogmaals te proberen de tellerplaten aan te sluiten. Ontzettend bedankt daarvoor.

Ik heb nu nog 1 klein probleempje met de platen. Als de motor niet draait en de radio staat niet aan, dan hoor je een hele hoge piep van de platen afkomen. Het is zo zacht dat je het met een draaiende motor nauwelijks hoort. Ik heb er vandaag even met Patrieck naar gekeken, maar we hebben beide geen flauw idee wat het zou kunnen zijn. Anderzijds denken we ook allebei dat het weinig kwaad kan. En zolang de platen het doen ben ik blij!!! :D Ik zal van de week ff foto's in mn projecttopic plaatsen van de platen.
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Die piep heeft iedereen. Zit hem ergens in die omvormer ofzo.
Dat is bij 1 kleur als het goed is. Bij de 2e dus niet. Maar als je maar 1 kleur hebt hang je :P
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Bericht door Bas Carwash »

Tja 1 kleur... Toen ik de boel net aangesloten had en het aanzette kon die even geen kleur kiezen. Hij ging heen en weer tussen blauw en wit, maar nu blijft hij heel mooi in een witte kleur met rode lettertjes etcetera.

Nog een mooie anekdote:
Mijn ouders zijn allebei absoluut NIET geïnteresseerd in auto's. Toen ze gisteravond de plaatjes zagen werken waren ze toch wel héél erg verrast. Ik heb ze zelfs horen zeggen dat ze het heel mooi vonden... Beter compliment kan ik mij niet wensen van mijn ouders haha!!!
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Xypzo
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON Do Nov 02, 2006 21:57

Bericht door Xypzo »

:fotos:

zien man, hop hop!
E11 Facelift G6 / Cool Water Blue / -40mm Intrax / TTE spoiler / Booskijkers
BUTTON_POST_REPLY