PHILIPS BLUEVISION

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

PHILIPS BLUEVISION

Bericht door Marc0 »

ok ik twijfel al een aantal daagjes (lang voor mijn doen) of ik blaauw licht neem ipv t oude stadslicht, en nou stond ik vandaag in de halfords en kzag ook philips bluevision staan, 14.95 ofzo maar die lampen geven dus betere en fellere licht af ? en t monteren is dat beetje te doen , is het kwestie van motorkap open rubber loshalen en los schroeven en vervangen of?
plus, kwil wel eens weten of jullie t zelf ook hebben gedaan, of vrienden t hebben? als er veel slechte ervaringen mee zijn doe k t niet want dan is het zonde van mn geld en tijd EN auto..


gr. marco :D

trouwens, voor mijn 1.3 4efe motortje is een 1.4 :P inlegfilter van K&N nodig om erin te passen..logica? ehh :idea: :?:


en nog steeds zoekend naar een alu aanzuigbuis :) maarja das offtopic :oops:


hieronder mn autooooo fotoooooo
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Soul-Taker

Re: PHILIPS BLUEVISION

Bericht door Soul-Taker »

Marc0 schreefCOLONok ik twijfel al een aantal daagjes (lang voor mijn doen) of ik blaauw licht neem ipv t oude stadslicht, en nou stond ik vandaag in de halfords en kzag ook philips bluevision staan, 14.95 ofzo maar die lampen geven dus betere en fellere licht af ? en t monteren is dat beetje te doen , is het kwestie van motorkap open rubber loshalen en los schroeven en vervangen of?
plus, kwil wel eens weten of jullie t zelf ook hebben gedaan, of vrienden t hebben? als er veel slechte ervaringen mee zijn doe k t niet want dan is het zonde van mn geld en tijd EN auto..
ik heb ze zelf in m'n E11 zitten. je vervangt gewoon je lampen zoals je gewent bent. het voordeel van deze lampen is dat je zivhtveld vergroot wordt (ddo rmeer licht opbrengst). het is niet zonde van het geld en al zeker niet voor je auto.
Wegpiraat
CCNL Crew
CCNL Crew
BerichtenCOLON 1466
GeregistreerdCOLON Do Mei 08, 2003 17:33

Bericht door Wegpiraat »

heb ze zelf (in een e10), lichtopbrengst is beter, en de kleur is veel mooier, niet dat lelijke gele, maar gewoon wit. Vervangen is een eitje, stekker eraf trekken, dop losschroeven, rubber weghalen, haakje loshalen en voila lampje is eruit. Nieuwe lamp erin, en alles weer monteren. PAS OP dat je een halogeen lamp NOOIT bij het glas beetpakt, dan kun je ze nl gelijk weggooien!
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

ahh okee ga k morge ff kijke hoe de montage enz gaat.. kheb geen idee hoe k ze moet vervange, nog niet naar de koplampe gekeke, b ij me ouwe ( een 323 uit 90) trok ik t rubber eruit en lamp verwissele en klaarrr :D maarja morgu maar ffkes kijken :)


thnx 4 the tip weg-piraat :) kwist niet dat je dat niet mocht..
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Topic verplaatst naar Carrosserie.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Bart GTSI+
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON Ma Okt 17, 2005 21:54

Bericht door Bart GTSI+ »

et is eigenlijk ook niet helemaal een 1.3

ik geloof iets van 1330 cc.
in duitsland worden ze ook verkocht als 1.4
corolla simply the best

corolla E10 GTSI+
SkaBla
President member
President member
BerichtenCOLON 1112
GeregistreerdCOLON Di Jan 25, 2005 21:40

Bericht door SkaBla »

het is zeker aan te raden tegen over andere "gewone" lampen, en ik vind het mooier staan, daarbij is een lampje vervangen een eitje
Freeze 2k3
Special member
Special member
BerichtenCOLON 659
GeregistreerdCOLON Ma Okt 04, 2004 22:51

Bericht door Freeze 2k3 »

ik heb ze er ook in zitten (E10)
Werkt toppie die lampjes. de heldere witte kleur van het licht zorgt dat je alles duidelijker ziet en de lichtbundel blijft ook in de verte duidelijk, je lampen schijnen een stukkie verder zo. voor dat geld is het echt efficiente verbetering van je lampen en veiligheid.
Intrax Schroefset | BSA ICE 15'' | Japstyle | Toyota Spoilerpaket | Custom grill | Slotted Diskbrakes | Ferrodo DS2500 pads | Clear-lense knipperlichten
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Iets duurder dan de BlueVisions zijn de GTO150 lampen (ook Philips), deze schijnen ook erg goed te bevallen.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Toyota_e10
President member
President member
BerichtenCOLON 1341
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 24, 2004 18:51

Bericht door Toyota_e10 »

Het is idd het stekkertje lostrekken...Een kapje dat je eraf moet draaien en dan de rubber en een klemmetje losmaken en Licht eruit halen...
Als je de koplampen hebt vervangen...Kan je evt ook blue vision in je stadslicht doen.

Want het verschil merk je wel want je koplampen schijnen strax spierwit en je stadslichten wat gelig....Hier een forto van mijn car met blue vision
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Taberim@..Assen ..::TOYOTA::..>Auris<
Furr
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6278
GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49

Bericht door Furr »

Ik heb de lichten ook erin.

Op de foto is het niet goed te zien, maar het licht is stukken beter, vooral als iemand op je afkomt en die wil dat grote licht maar niet uitdoen. Gewoon JOU grote licht aanzetten, dan zetten ze hem snel uit. Wordt unmeunig fel dat licht!!
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

ok, morgen ga ik dus gelijk blue vision halen :D en erin zetten

maareh stadslicht bluevision? dat kan ook? kzag bij halfords 2 kleine lampjes ofzo szijn die voor stadslicht?

iig k krijg 15 procent korting bij halfords omdat mn klasgenoot toevallig :D er werkt ..

in ruil doe ik t dan zo, als hij iets bij mediamarkt nodig heeft.. k krijg daar 20 procnet korting, omdak daar werk altijd handig voor men vrienden :) enfamilie..

dus zowiezo normaal licht blue vision maar stadslicht..ff morge kijke of dat ook in een keer kan..
Furr
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6278
GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49

Bericht door Furr »

Dat is er wel, geloof ook bij de Halfords ( krijg er ook 15 % korting ) maar zelf nooit gekocht omdat ik andere "blauwe" lampjes als stadslicht heb.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

ahhh okeee dan ga ik morge shoppennnnn
Wegpiraat
CCNL Crew
CCNL Crew
BerichtenCOLON 1466
GeregistreerdCOLON Do Mei 08, 2003 17:33

Bericht door Wegpiraat »

owja, die lampen hebben wel 1 groot nadeel, ze gaan erg snel kapot, heb met me eerste set 1,5 jaar en 20d km gedaan (rij wel altijd met licht aan)
Corolla TS 2.0 Hybrid Business Plus in Emotional Red
Furr
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6278
GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49

Bericht door Furr »

Ik heb ze nu een jaar, maar doen het nog super. Heb ook wel eens die lampen meegenomen van de sloop. Die zitten er daar ook nog wel eens in. Paar reserve :wink: , maar ik heb ook alleen 'savonds licht aan :D
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
LoW
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON Ma Feb 07, 2005 21:51

Bericht door LoW »

Ik heb er nu alleen stadslichtjes van omdat 1 van deze vorige week kapot was gegaan. Super wit licht komt eraf en t schijnt nog ver ook, dit zijn me stadslichten nog maar, dus ik geloof zeker dat ze bij de koplampen nog veel meer effect hebben. Zodra 1 van de 2 stuk is gooi ik ze er gelijk in!
1300T 16V
Corolla hobbelt weer lekker :D
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Wat is nou het verschil tussen de philips night vision en de blue vision?
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Frank
Full member
Full member
BerichtenCOLON 367
GeregistreerdCOLON Za Mei 07, 2005 22:49

Bericht door Frank »

Blue vision heeft een blauwe gloed onder een bepaalde hoek en is voornamelijke bedoeld voor styling. Nightvision heeft een aantal kleurvlakken waardoor borden, bermen en het wegdek beter en anders worden belicht en is puur bedoeld voor veiligheid. (volgens Philips dan)
E11 G6 4AFE 8L5
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

night vision werkt goed maar kwa kleur ziet het er niet uit.

het is de bedoelling dan de berm blauw word verlicht het midden wit en de tegenligger niet wordt verblind d.m.v. geel

bij mij is het momenteel zo dat als ik voor mijn auto sta en mijn licht brand dat hij heel erg geel is, en als ik iets lelijk vind aan een auto zijn het wel gele lampen dus ik ga ze er nu na 30000 toch eindelijk maar eens uitgooien.

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Wegpiraat
CCNL Crew
CCNL Crew
BerichtenCOLON 1466
GeregistreerdCOLON Do Mei 08, 2003 17:33

Bericht door Wegpiraat »

Frank schreefCOLONBlue vision heeft een blauwe gloed onder een bepaalde hoek en is voornamelijke bedoeld voor styling. Nightvision heeft een aantal kleurvlakken waardoor borden, bermen en het wegdek beter en anders worden belicht en is puur bedoeld voor veiligheid. (volgens Philips dan)
heb je dus niets aan als je met heldere e10 koplampen rijd... zie je toch geen ruk, wat voor lampen er ook inzitten :P
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Dus blue vision is naar jullie idee beter als de night vision?
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Furr
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6278
GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49

Bericht door Furr »

Ik heb blue visions, die bevallen perfect, night visions weet ik echt niet.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Bericht door Joseppe »

Heb zowel Blue Vision als Vision Plus gehad van Philips............. beviel me helaas niet, te snel kapot en een raar lichtbeeld. ben opzoek naar een ander merk.............. iemand die me naast Philips een ander goed merk kan aanraden?(geen Autostyle ofzo, die bladeren af, heb ik ook al gehad ooit)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

BlackE10 schreefCOLONDus blue vision is naar jullie idee beter als de night vision?
ik heb zelf nooit met blue vision gereden maar als je ook voor de looks gaat dan zal ik zeker geen night visions nemen.

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Bart GTSI+
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON Ma Okt 17, 2005 21:54

Bericht door Bart GTSI+ »

@joseppe: osram misschien.
soorten lampjes ken ik daarvan niet.
moet je anders ff bij heuts ofzo kijken.
corolla simply the best

corolla E10 GTSI+
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

kheb de bluevision er net ingezet :) morgenochtend ffkes kijken of ik een verschil merk :P


marco
rikster
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON Vr Apr 09, 2004 13:27

Bericht door rikster »

ik heb nu philips rally 100watt is dat iets?
"YARISCool"
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Dat zal wel een stoot licht afgeven ja. Die zijn ook niet voor de openbare weg bedoeld. :wink:
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

tja look van de lampen opzicht boeit me niet veel. Zolang er maar een flinke bak wit licht vanaf komt!
MAar dat heb je vooral met de bluevisions dus.?
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
BUTTON_POST_REPLY