Revisie 3ZZ-FE motoren voor Corolla E11/E12 met olieverbruik

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SV-Sportscars
Full member
Full member
Berichten: 352
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 21:11
Type Corolla: E12
Auto: Toyota
Locatie: Raalte
Contacteer:

Revisie 3ZZ-FE motoren voor Corolla E11/E12 met olieverbruik

Bericht door SV-Sportscars » ma aug 13, 2012 22:13

Wij van SV Sportscars doen verschillende soorten revisies, maar zijn met name gespecialiseerd in het reviseren van Toyota 1ZZ-FE (1.8 vvti) en 3ZZ-FE (1.6 vvti) motoren met olie verbruik, door een constuctie fout in deze motoren gaan deze motoren op termijn olie verbruiken en dit kan oplopen tot wel 1 liter op 300 kilometer.

Algemene uitleg probleem van de 3ZZ-FE motoren

De 1.6 liter (3ZZ-FE) is een veel gebruikte motor van Toyota en deze is ook te vinden in de Toyota Corolla E11 en E12.
Helaas voor zijn meerdere E11 en E12 Corolla's die last hebben van overmatig olie verbruik, dit kan oplopen tot wel 1 liter olie op 300 kilometer.
Dit brengt hoge extra kosten met zich mee en een groot risico op drooglopen van de motor met alle gevolgen van dien.
Naast het feit dat de motor er niet beter op word als er lang mee doorgereden word, breng het verbruik ook schade toe aan de katalysator, in veel gevallen raakt deze verstopt, met als gevolg dat de motor onregelmatiger gaat lopen en kan stotteren omdat deze de uitlaatgassen niet goed kwijt kan. en kan uiteindelijk ook leiden tot een APK afkeur

Voor sommige eigenaren is de verstopte katalysator het eerste teken dat er echt iets niet goed is.
Advies is ook niet om de katalysator zo maar te vervangen maar eerst de oorzaak aan te pakken: de Motor zelf.

Naast de revisie van de motor is het vervangen van de Katalysator voor een sportkatalysator ook één van de mogelijkheden (APK goedkeur)

De voordelen van een revisie zijn:
- niet meer constant olie bijvullen
- een soepelere motor die weer zijn originele vermogen heeft
- Bij vervanging van de Katalystator zal de motor vlotter reageren en beter doortrekken
- Zuinigere motor.
- Geen risico op motor schade


Bij deze revisies maken wij gebruik van een door Toyota Europa gereviseerd onderblok, want dit is het deel waar het mankement zich bevind.
Toyota heeft dit onderblok volledig gereviseerd, dit wil zeggen nieuwe zuigers, drijfstangen, krukas en lagers, maar ook is het hele blok schoongemaakt en er voor gezorgd dat alles binnen de tolleranties is, en je dus feitelijk een nieuw onderblok hebt.



Voorbeeld van een gereviseerd Toyota onderblok en een oud olie verbruikend onderblok:
Afbeelding

Afbeelding

Wij zorgen er voor dat het oude blok uit de auto gaat, deze gedemonteerd word, en weer de overige onderdelen op het nieuwe onderblok opgebouwd word, daarbij controleren wij alle te monteren onderdelen of die nog voldoen aan de specificaties die Toyota stelt aan deze onderdelen.
Tijdens de montage worden alle pakkingen van de motor vervangen voor nieuwe originele pakkingen.
Zodra het blok is opgebouwd en de delen verder schoon gemaakt zijn word de motor weer terug in de auto geplaatst en word de motor voorzien van nieuwe vloeistoffen (motorolie, koelvloeistof en transmissievloeistof)


Wij maken uitsluitend gebruik van originele Toyota onderdelen en vloeistoffen.


Een basis revisie voor de 3ZZ-FE (1.6 vvti) motor kost
€ 2000,- dit is inclusief:

- Nieuw revisie onderblok
- Pakkingset voor alle pakkingen van de motor
- Vloeistoffen (motorolie, transmissie olie en koelvloeistof)
- Nieuw olie filter
- Nieuwe aangepaste peilstok
- Uurloon voor de werkzaamheden

En natuurlijk inclusief BTW

Natuurlijk is het altijd mogelijk om extra dingen aan te passen en/of te vervangen, zoals een nieuwe koppeling of performance onderdelen voor de motor, vraag gerust naar de mogelijkheden hiertoe.

Voor een voorbeeld van een onderblok revisies, kunt u hier kijken bij de revisies die wij al reeds hebben uitgevoerd:
http://www.sv-sportscars.nl/Werkzaamhed ... elden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Naast revisies van de 3ZZ-FE motor doen wij ook revisies voor de 1.8 vvti (1ZZ-FE) motoren met olie verbruik (te vinden in de Celica, Corolla Verso, Avensis, MR2 en RAV4)

Motor zelf aanleveren:

Ook is het mogelijk om het blok zelf aan te leveren om deze te laten reviseren, dit kan een basis revisie zijn, maar het is ook mogelijk om de de kop te laten reviseren.
Mail of bel gerust voor de mogelijkheden en prijzen hiervoor

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast