Hele dikke pluim voor JDM-parts.eu!!

Over de rest...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Hele dikke pluim voor JDM-parts.eu!!

Bericht door onnaj »

Ik ben al heel lang gecharmeerd van de 4AGE 20V Blacktop. Vind het een super stukje techniek. Ca. 165 pk uit een 1.6 is natuurlijk echt behoorlijk!

De knoop doorgehakt en tot koop van een Blacktop overgegaan bij JDM-parts.eu. Mede de vriendelijke correspondentie via de email heeft mij hiertoe doen besluiten. Je krijgt sowieso 3 maanden garantie op het blok, dat is ook meer dan de meeste geven.

Na aankoop bleek echter dat het blok echt gigantisch onder de sludge zat. Gevolg dat de hele motor uit elkaar moest en alle pakkingen vervangen moesten worden en ook de vraag maar was hoe het onderblok eruit zag.

Het bleek gelukkig dat de nokkenassen en lagerkappen van de nokkenassen nog in zeer goede staat waren. Om mij tegemoet te komen kreeg ik het voorstel van jdm-parts dat zij € 200,- mee wilden betalen voor het schoonmaken/reviseren/pakkingen etc. Of ik mocht het blok terug brengen en mijn geld terug krijgen. Na overleg hebben we samen besloten dat ik mocht kijken hoe de staat van het onderblok was. Als dit echt slecht was mocht ik mijn blok alsnog terugbrengen! Echt super!

Het onderblok bleek gelukkig in goede staat. Er gaan wel nieuwe lagers en zuigerveren in en hij wordt heel lichtjes opgehoond, maar verder niets op aan te merken. De kilometerstand lijkt zeker te kloppen. Probleem is geweest dat er waarschijnlijk zeer veel korte stukjes mee zijn gereden, het een automaat was en dus ook niet zo warm wordt en bovendien weinig onderhoud aan is gepleegd, wat gebruikelijk is in Japan.

Samen afgesproken dat ik het blok houd en € 200,- als vergoeding kreeg. Nou de dag erna stond het geld dus op mijn rekening!! ECHT TOP!! :mrgreen:

En nee ik heb geen aandelen daar, maar meestal kom je alleen de negatieve verhalen tegen op het forum. Ik vind echter dat zoiets ook een gezegd (en geschreven ;)) mag worden!

Hoe mij project verder verloopt zie je hier: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
pampie
President member
President member
Berichten: 2293
Lid geworden op: do jul 27, 2006 17:08
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Type Corolla: Corolla
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Contacteer:

Re: Hele dikke pluim voor JDM-parts.eu!!

Bericht door pampie »

Goed om te horen dat alles zo naar tevredenheid verloopt. Gelukkig zijn ze er nog wel ja de bedrijven die er niet alleen zijn om te cashen maar gewoon echt met je meedenken, service leveren en als het er echt op aan komt ze je nog tegemoetkomen ook. :D
Helaas zijn dit soort bedrijven er te weinig vind ik.
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Riesh
Special member
Special member
Berichten: 709
Lid geworden op: do apr 24, 2008 09:05
Type Corolla: Mazda 121
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Hele dikke pluim voor JDM-parts.eu!!

Bericht door Riesh »

heel erg netjes. verdiende pluim :toppie:
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Hele dikke pluim voor JDM-parts.eu!!

Bericht door Bart-E11 »

Mooi en nu genieten van die motor ;)
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
Gebruikersavatar
J-Corolla
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4385
Lid geworden op: zo aug 22, 2010 18:32
CCNL lidnummer: 802
Type Corolla: ZZE121
Type Corolla: E11 + E12
Locatie: Oosterhout, NB
Contacteer:

Re: Hele dikke pluim voor JDM-parts.eu!!

Bericht door J-Corolla »

Mooi bericht hier, het is inderdaad helemaal niet verkeerd om ook de positieve berichten eens naar buiten te laten komen. :)
― ― ― ― ― ― ― ― ― ⁂ COROLLAE12.COM ⁂ ― ― ― ― ― ― ― ― ―


― ― BEST OF PAINT 2013MOOISTE COROLLA VAN NL 2014! ― ―
Project Topic: viewtopic.php?f=50&t=34892
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: Hele dikke pluim voor JDM-parts.eu!!

Bericht door onnaj »

En gisteren nog het blok opgehaald bij het revisiebedrijf, die had hem grondig schoongemaakt en die beaamde dat het blok echt amper gelopen had en verder nog echt niet geleden, behalve dan de zuigerveren die vastzaten en de lagers die een beetje versleten waren. Cylinders en dergelijke waren nog perfect. Hij heeft het lichtjes opgehoond and that's it.

Hopelijk komen volgende week alle spulletjes binnen en dan kan het opbouwen weer beginnen!!
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9879
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
CCNL lidnummer: 736
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-sport
Locatie: Gelderland (NL)

Re: Hele dikke pluim voor JDM-parts.eu!!

Bericht door CoupÉter »

De pluim is terecht! :)

Ook leuk om eens positief weer iets te lezen.
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
ErwinGtsi
Special member
Special member
Berichten: 763
Lid geworden op: vr sep 15, 2006 10:47
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: IS200
Locatie: Hoogezand

Re: Hele dikke pluim voor JDM-parts.eu!!

Bericht door ErwinGtsi »

Leuk verhaal !
"Anyone driving slower than you is an idiot. Anyone driving faster than you is a MANIAC!"

LEXUS IS200
Plaats reactie