Kleur stof op A stijl

Over de rest...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
jasperaap
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 400
Lid geworden op: ma sep 19, 2011 15:59
Type Corolla: E12
Type Corolla: T - Sport

Kleur stof op A stijl

Bericht door jasperaap »

Ik loop al geruime tijd rond met het idee dat het me leuk lijkt een project te doen met polyester. Omdat het me leuk lijkt en ik alles een keer gedaan wil hebben. Na lang nadenken en rondneuzen heb ik zelfs 2 projectjes bedacht.

1) In de A stijl een meter voor de olietemperatuur bouwen. Ik heb gedacht aan 2 of 3 meters maar dit lijkt me heel opzichtig. De reden dat ik dit wil doen is omdat ik nogal graag de auto over de 6000 toeren trek maar de auto erg lang warm rijd om zeker te zijn. Als extra veiligheid wil ik een aantal temperaturen gaan meten.

- Is de olietemperatuur voldoende of moet ik ook de druk of watertemperatuur weten.
- Waar kan ik exact dezelfde stof als op de A - stijl zit kopen.

2) Ik kom iets subbass tekort en wil daarom een subkist maken, maar wel een praktische. Ik ga de kist aan een zijkant maken en wil dit zo maken dat ik de oneffen zijkant kan gebruiken als opslagplekje voor wat klein spul zoals poetsspullen en mijn autopapieren (de politie mag best even wachten als ik het opzoek).

- Iemand ervaring met aantal liters?
- Ook hier zoek ik een stof welke exact aansluit op de originele stof.
- Iemand ervaring met een subje welke weinig liters nodig heeft maar lekker speelt en ongeveer 150 wat RMS nodig heeft.
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Kleur stof op A stijl

Bericht door Bart-E11 »

Olie druk is ook wel een meter die je nodig kan hebben
en een air/feul ratio (= duur) kan je mooi zien hoe de verhouding is
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
jasperaap
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 400
Lid geworden op: ma sep 19, 2011 15:59
Type Corolla: E12
Type Corolla: T - Sport

Re: Kleur stof op A stijl

Bericht door jasperaap »

Bart-E11 schreef:Olie druk is ook wel een meter die je nodig kan hebben
en een air/feul ratio (= duur) kan je mooi zien hoe de verhouding is
Ja, maar deze zijn nogal voorspelbaar bij een originele motor dus niet zo relevant voor mij. Wel bedankt voor meedenken, oliedruk optie ja.
MadDoG
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mei 28, 2008 19:51
CCNL lidnummer: 814
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-Sport
Locatie: Weert

Re: Kleur stof op A stijl

Bericht door MadDoG »

Als je watertemperatuurmeter halverwege staat zal de temperatuur van je blok vrij snel volgen. Met een beetje een redelijke buitentemperatuur (15+ graden), ben ik zelf niet bang om korte tijd hierna al eens te "liften". Het blok is van aluminium dus warmt snel op. Bij extreme/koude buitentemperaturen zou ik zeker nog een tijdje wachten, aangezien alles dan veel langzamer doorwarmt.
De ECU schijnt sowieso een restrictie te hebben: Als de temperatuur onvoldoende is, wordt de actuator niet in werking gesteld die ervoor zorgt dat er met behulp van de oliedruk pennen onder de "slippers" van de klepstoters schieten (deze slippers worden vervolgens geraakt door de high cam nokken... LIFT!)
Zover ik weet zijn die 2ZZ blokjes in originele staat ook erg solide, mits ze enigszins fatsoendelijk behandeld worden (dat gaat natuurlijk voor alles op).
Als de juiste olie (5w30 volgens het boekje) voldoende aanwezig is en de hele koeling goed functioneert zou ik me niet zo zorgen maken.

Beetje offtopic gelul hier. Maar denk niet dat je zon olietemperatuurmeter echt nodig hebt... voor de heb wellicht altijd leuk! :)
Niek
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1339
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 14:35
CCNL lidnummer: 628
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 GTSi
Locatie: Zwolle (Ov)
Contacteer:

Re: Kleur stof op A stijl

Bericht door Niek »

voor een gezond blok zijn de meeste metertjes just for fun. alles wat je echt nodig hebt wordt wel op je dash weer gegeven.
echter de volgende dingen kunnen wel nuttig zijn (gebaseerd op de e10, weet niet of ze al in een e12 standaard zitten):
- spannings meter, kan je zien of je genoeg spanning hebt van je accu/dynamo
- koelvloeistofniveau meter of sensor om aan te geven dat je koelvloeistof laag staat
- oliedruk, temperatuur is misleidend om te zsien of ie op temperatuur is maar zou wel nuttig zijn om te kijken of ie niet te warm wordt
- als je je verveelt, buitentemperatuur, luchtvochtigheid? 8-)
Corolla 1.6 4AFE XLSi '93 - Geschorst
MR2 2.0 3SGE GTi '93 - Mooi weer
jasperaap
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 400
Lid geworden op: ma sep 19, 2011 15:59
Type Corolla: E12
Type Corolla: T - Sport

Re: Kleur stof op A stijl

Bericht door jasperaap »

Duidelijk info mensen. Wordt nog eens rustig rondkijken dan maar. Accuspanning vind ik niet echt interessant, dan kan ik net zo goed een digitale aansluiten. Mezelf kennende kan ik toch niet stoppen met geluid inbouwen en ga ik steeds door, komt dus vast wel.

Een miniweerstation zou dan wel cool zijn ja :lol:
jasperaap
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 400
Lid geworden op: ma sep 19, 2011 15:59
Type Corolla: E12
Type Corolla: T - Sport

Re: Kleur stof op A stijl

Bericht door jasperaap »

Mensen, ik ben nog steeds aan het zoeken naar een stof die exact hetzelfde is als de originele kleur. Kan iemand me helpen? :(
Plaats reactie