Corolla E11 G6 4AGE 20V met airco

Dit forum is enkel bestemd voor de verkoop van auto's.

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Luuk
Full member
Full member
Type Corolla: AE111
Auto: G6 20v

Corolla E11 G6 4AGE 20V met airco

Bericht door Luuk » zo jun 18, 2017 12:19

Bij deze te koop: Mijn corolla g6 20v (165pk) met c 160 (close ratio) versnellingsbak eraan vast.

Het betreft een Corolla g6 van 1999 die nu net iets meer als 250.000 km heeft gelopen. In September vorig jaar bij ongeveer 242.000 km heb ik hier een 4age blacktop 20v (165pk) met c 160 (close ratio) versnellingsbak ingelegd, die combinatie komt van groundspeed af en had net een ton gelopen.

De basis is dus een corolla g6 met alle opties van dien, electrische ramen, spiegels en cv op ab. Dit werkt allemaal natuurlijk vlekkeloos.
Toen de motor erin is gekomen heeft deze groot onderhoud gehad: distributieriem, hydraulische spanner, waterpomp, bougies, thermostaat en alle multiriemen. Het distributiespul en waterpomp zijn origineel toyota. Er zit nu een origineel blacktop luchtfilter op, met een paar extra gaten erin geboord voor een wat mooier aanzuiggeluid. De uitlaat is een 2.5" apexi catback met levin catalysator en voorpijp. De auto draait op een 6spd blacktop ecu, deze hebben de toerenbegrenzer net iets hoger liggen als een 5spd. Ik rijd altijd op BP ultimate 98. De motor verbruikt totaal geen olie. Ik gebruik de motor zeker waar die voor bedoeld is, maar rijd hem altijd minstens 20 km warm voordat ik hem doortrek. Heb er altijd 10w40 castrol olie in gedaan.

De auto staat op een BC racing schroefset die ik in juni 2015 nieuw heb gekocht bij sv sportscars. Deze is uiteraard nog 100% gangbaar en nog in zeer nette staat. De wielen zijn 16" buddyclubs met 195/45/16 sporttracs in zeer goede staat. De wielen zijn in de winter van 2015 gecoat en toen zijn ook de banden erop gekomen. Van het onderstel zijn veel rubbers vervangen (draagarmrubbers, stabilisatorrubbers, etc.) De achterste swaybar is van een levin, dus 15mm ipv de 12 waarmee hij geleverd word. Dit allemaal resulteerd in een zeer fijn sturende auto! Is ook 3 maanden geleden uitgelijnd.

In het interieur zijn de stoelen en het stuur vervangen door pre-facelift levin kuipstoelen en sportstuurtje. De airco is ook volledig werkend en blaast lekker koud. Die is het laatst gevuld na de motorswap.

Aan de buitenkant is de spoiler vervangen voor een orignele TTE spoiler. Deze is in mei gespoten en erop gekomen. De auto is een maandje geleden helemaal gepolijst en in de wax gezet. Natuurlijk heeft die na 18 jaar en 250.000 km wel wat gebruikerssporen maar die vallen in het niets als je de staat van de lak nog ziet!

De auto krijgt binnen nu en 2 weken nog een beurtje (om de 7000 km), dus daar heb je nog geen omkijken naar. Nieuwe APK kan ook geregeld worden mocht dat gewenst zijn.

De vraagprijs voor de auto is 5999 euro. Hij gaat weg omdat ik graag een wat grotere en praktischere auto wil met 5 deuren.
In overleg kunnen er ook nog een setje 15" zomerbanden op stalen velgen en een green open luchtfilter setupje erbij gedaan worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor meer informatie, foto's vragen en zelfs filmpjes kun je het beste even een pbtje sturen!

Peet
CCNL Member
CCNL Member
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Auto: corollag6r

Re: Corolla E11 G6 4AGE 20V met airco

Bericht door Peet » zo sep 17, 2017 20:00

Is die nou verkocht luuk
Gr peet

Luuk
Full member
Full member
Type Corolla: AE111
Auto: G6 20v

Bericht door Luuk » zo sep 17, 2017 22:43

hij is verkocht ja!
Gelukkig is de auto zelf naar een maat van mij gegaan, dus kan er nog steeds af en toe mee rijden 8-)

Peet
CCNL Member
CCNL Member
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Auto: corollag6r

Bericht door Peet » ma sep 18, 2017 06:23

Oke luuk dat is mooi dan ,wat heb je nu zelf gekocht ?

Gr peet

Plaats reactie