Het probleem waar ik tegenaan liep is dat in de koplamp er een adapter nodig is voor de H7 lamp. Die adapter zorgt ervoor dat de lamp klem in het lamphuis zit en dat de rubberen manchet goed afsluit (en dus weer waterdicht is). De xenon set bestond uit 2x een lamp met direct daaraan een kabelset gegoten/gekrompen. Ik weet niet of dit bij duurdere sets ook zo is, maar dit stuk zat in ieder geval precies ter hoogte van de adapter in de grote rubberen manchet en zonder adapter is het eigenlijk niet waterdicht te maken. Ik moest hier dus een alternatief voor verzinnen. Overigens zat aan de kabelset wel een rubberen kabeldoorvoer, maar ik zag niet hoe ik hiermee het waterdicht aan kon sluiten.
Deze lampen zaten erin, voorzien van de adapters.

Ik heb bij Driessen twee nieuwe adapters besteld (17,50 incl) en deze met boormachine en Dremel uitgehold. De aangesmolten kabelset aan de xenonlamp paste nu in dit kokertje. Daarna heb ik de ruimte rondom de kabelset dicht gekit.
De uitgeholde adapters met de kabelsets erin gekit

De montage daarna in de lamphuizen daarna was redelijk rechttoe rechtaan. Voor het gemak bij de rechterlamp (die bij de ABS-unit) had ik nog wel de adapter aan het voetplaatje van de lamp vastgelijmd met secondenlijm, om het mikken iets gemakkelijker te maken. Nadat de rubber manchet op zijn plaats zat heb ik nog een beetje kit aangebracht om zeker te zijn dat het dicht is.
De ene ballast heb ik tussen de accu en het spatbord aan de luchttoevoer vastgezet met klembandjes. De andere ballast met klembandjes aan een kabelboom ter hoogte van de rechter veerpoot. Ik heb niet de moeite genomen om veel te demonteren om de ballasten kwijt te kunnen.
Tot slot nog even het verschil van voren (beide foto's zonder flits).
TOEN

NU

Al met al vond ik het goed te doen. Ik heb wel een tijdje moeten wachten voordat die adapters binnen waren, maar al goed werk heeft tijd nodig. Ik ben er nu erg tevreden mee. Ik hoop dat hiermee een en ander iets duidelijker is. Ik hoor het graag als jullie dit probleem op andere (of betere) manieren hebben opgelost.