ClearVision HID Xenon op E12 Corolla Wagon

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Br@mR
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: za jun 07, 2008 20:30
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: N51:23:48 & E5:14:20

ClearVision HID Xenon op E12 Corolla Wagon

Bericht door Br@mR »

Ik wilde op mijn E12 Wagon graag Xenon monteren en heb daarvoor hier op het forum wat rondgekeken. Ik vond niet veel inbouwtips voor de specifieke Xenonset die ik gekocht had. Dat is een set van ClearVision H7 6000K. Ik vind het een groot verschil tussen de standaard verlichting, maar heb wel even moeten hobbyen (toch niet echt plug&play).

Het probleem waar ik tegenaan liep is dat in de koplamp er een adapter nodig is voor de H7 lamp. Die adapter zorgt ervoor dat de lamp klem in het lamphuis zit en dat de rubberen manchet goed afsluit (en dus weer waterdicht is). De xenon set bestond uit 2x een lamp met direct daaraan een kabelset gegoten/gekrompen. Ik weet niet of dit bij duurdere sets ook zo is, maar dit stuk zat in ieder geval precies ter hoogte van de adapter in de grote rubberen manchet en zonder adapter is het eigenlijk niet waterdicht te maken. Ik moest hier dus een alternatief voor verzinnen. Overigens zat aan de kabelset wel een rubberen kabeldoorvoer, maar ik zag niet hoe ik hiermee het waterdicht aan kon sluiten.

Deze lampen zaten erin, voorzien van de adapters.
Afbeelding

Ik heb bij Driessen twee nieuwe adapters besteld (17,50 incl) en deze met boormachine en Dremel uitgehold. De aangesmolten kabelset aan de xenonlamp paste nu in dit kokertje. Daarna heb ik de ruimte rondom de kabelset dicht gekit.

De uitgeholde adapters met de kabelsets erin gekit
Afbeelding

Afbeelding

De montage daarna in de lamphuizen daarna was redelijk rechttoe rechtaan. Voor het gemak bij de rechterlamp (die bij de ABS-unit) had ik nog wel de adapter aan het voetplaatje van de lamp vastgelijmd met secondenlijm, om het mikken iets gemakkelijker te maken. Nadat de rubber manchet op zijn plaats zat heb ik nog een beetje kit aangebracht om zeker te zijn dat het dicht is.
De ene ballast heb ik tussen de accu en het spatbord aan de luchttoevoer vastgezet met klembandjes. De andere ballast met klembandjes aan een kabelboom ter hoogte van de rechter veerpoot. Ik heb niet de moeite genomen om veel te demonteren om de ballasten kwijt te kunnen.

Tot slot nog even het verschil van voren (beide foto's zonder flits).

TOEN
Afbeelding

NU
Afbeelding

Al met al vond ik het goed te doen. Ik heb wel een tijdje moeten wachten voordat die adapters binnen waren, maar al goed werk heeft tijd nodig. Ik ben er nu erg tevreden mee. Ik hoop dat hiermee een en ander iets duidelijker is. Ik hoor het graag als jullie dit probleem op andere (of betere) manieren hebben opgelost.
Bouloama
Senior member
Senior member
Berichten: 244
Lid geworden op: di jan 01, 2008 22:44

Re: ClearVision HID Xenon op E12 Corolla Wagon

Bericht door Bouloama »

Mooi.. wel veel moeite gedaan wat betreft de lampen units.. die pasten gewoon perfect in de originele H7 halogeen houders in mijn E12. Ik heb wel is waar een Xenon set van Pilot, of het daar mee te maken heeft weet ik niet?

Ik heb de balasten op de zelfde plaatsen gemonteerd! Have fun en laat voor de zekerheid nog even je lichtbeeld controleren.. zodat je andere en je zelf er niet mee in de weg zit!
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: ClearVision HID Xenon op E12 Corolla Wagon

Bericht door Leon »

Bij mijn E12 paste alles ook zonder grote aanpassingen. Even een gat boren in de plastic afdekkap van de lampunit en daar het doorvoerrubber insteken.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Br@mR
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: za jun 07, 2008 20:30
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: N51:23:48 & E5:14:20

Re: ClearVision HID Xenon op E12 Corolla Wagon

Bericht door Br@mR »

Leon schreef:Even een gat boren in de plastic afdekkap van de lampunit en daar het doorvoerrubber insteken.
Ik denk dat het bij mij wel een probleem was doordat het een goedkopere set was en niet voorzien van losse lampen (dus met van die aangegoten stekkers). Heb jij dan geen probleem gehad om het lamphuis nog waterdicht af te sluiten? Kon jij die adapter dan nog wel gewoon terugmonteren of heb je die ook enigszins moeten aanpassen?
Bouloama schreef:Mooi.. wel veel moeite gedaan wat betreft de lampen units.. die pasten gewoon perfect in de originele H7 halogeen houders in mijn E12. Ik heb wel is waar een Xenon set van Pilot, of het daar mee te maken heeft weet ik niet?
Als zo'n set van Pilot direct erin past is het toch een beetje "duurkoop" geweest wellicht. Naja, ik zie wel hoe het zich houdt de komende jaren.

Voor wat betreft het lichtbeeld, ik rijd er nu een paar dagen mee rond en heb nog geen tegenliggers gehad die mij geattendeerd hebben op mijn verlichting. Ik zie zelf ook nog gewoon een lijn als ik op een muur schijn. Maar goede tip, ik zal het binnenkort even na laten kijken.
corollad4d
Full member
Full member
Berichten: 446
Lid geworden op: zo jun 22, 2008 09:24
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Locatie: Oude-Pekela

Re: ClearVision HID Xenon op E12 Corolla Wagon

Bericht door corollad4d »

ik heb voor een maat zijn motor ( ook H7 + aparte adapter) een kunststof ring gemaakt met een gat erin. Verder heb ik daar nog een sleuf in gefreesd voor de verdikking achter de xenon lamp.

Geloof dat het setje pilot dezelfde lampen heeft, en voor zover als ik weet heeft alleen OEM xenon echte losse lampen zonder bedrading.
Bijlagen
ring_xenon.JPG
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: ClearVision HID Xenon op E12 Corolla Wagon

Bericht door Leon »

Mijn kit (Target) had ook lampen met vaste kabels. De afsluiting met het doorvoorrubber was bij die kit prima.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Br@mR
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: za jun 07, 2008 20:30
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: N51:23:48 & E5:14:20

Re: ClearVision HID Xenon op E12 Corolla Wagon

Bericht door Br@mR »

Ok dan. Wellicht heb ik iets te moeilijk gedaan ;).

Ik wilde het in ieder geval wel posten hier, zodat anderen er ook hun voordeel mee kunnen doen. Bedankt voor jullie reacties en inzichten.
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Re: ClearVision HID Xenon op E12 Corolla Wagon

Bericht door Marc0 »

Br@mR schreef:Ok dan. Wellicht heb ik iets te moeilijk gedaan ;).

Ik wilde het in ieder geval wel posten hier, zodat anderen er ook hun voordeel mee kunnen doen. Bedankt voor jullie reacties en inzichten.

Jij ook bedankt voor de moeite die je hebt genomen om het zo uitgebreid te vertellen middels een duidelijk verhaal met foto's!
Misschien handig om dit topic ergens in het archief op te slaan moderators?
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10295
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: ClearVision HID Xenon op E12 Corolla Wagon

Bericht door Co'tje »

is idd wel een mooie voor archief, dus bij deze

Arco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
LEON29
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1930
Lid geworden op: wo dec 24, 2003 22:45
CCNL lidnummer: 474
Type Corolla: CDE120
Type Corolla: corolla
Locatie: OOSTERWOLDE (FR)
Contacteer:

Re: ClearVision HID Xenon op E12 Corolla Wagon

Bericht door LEON29 »

ik denk eerder dat deze wel en dhz-tips kan
life is a bitch so take it by the horns
woutrus
Starting member
Starting member
Berichten: 55
Lid geworden op: ma jun 01, 2009 20:12
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Locatie: Antwerpen

Re: ClearVision HID Xenon op E12 Corolla Wagon

Bericht door woutrus »

Bouloama schreef:Mooi.. wel veel moeite gedaan wat betreft de lampen units.. die pasten gewoon perfect in de originele H7 halogeen houders in mijn E12. Ik heb wel is waar een Xenon set van Pilot, of het daar mee te maken heeft weet ik niet?

dus met een set van PILOT is een soort van plug&play? of zen ik verkeerd :?
want ik wil ook xenon in mijn e12 HB, ma heb niet echt de goesting voor er veel aan te prutsen.. :? :)
Plaats reactie