2.0 D4D 116 pk gechiptuned

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Joerek
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON Zo Jan 22, 2006 14:28

2.0 D4D 116 pk gechiptuned

Bericht door Joerek »

Zo... de kogel was door de kerk en ben toch overstag gegaan. Vandaag mijn 2.0 D4D 116 pk laten chiptunen.

Eerste meting voor tunen op de rollerbank gaf zowaar 125.5 pk. Maat van mij met exact dezelfde motor (zonder tte uitlaat) liet een waarde van 123.5 zien. Opzich apart, aangezien de fabriek 116 aangeeft.

Na tuning ben ik uitgekomen op 141.5 en die maat op 140.5 pk.
Ook voor de grap een meting met airco aan/uit gedaan, maar deze kwam uit op exact dezelfde waardes.

Verder hebben twee andere maten daarvoor hun 2.2 DCAT laten tunen. Vooraf gaf deze 176,5 aan. Achteraf gaf deze 198 aan.

Al met al leuke verbeteringen. De motor loopt nog zeer netjes en het verschil is merkbaar. In het begin net even wat feller en met de turbo blijft hij verder in de toeren nog volop vermogen geven (hiervoor na ± 4200 toeren viel het vermogen weg).

Binnenkort een verdere update hierover.
E12 2006 Sport Anniversary, 2.0 D4D Chiptuned, TTE-uitlaat,-frontbumper,-spoiler,-skirts,-verlaging, 17" Dunlop
7" touchscr / 250GB mp3/vids / GPS / GPRS / Car Tracking / JBL Sound
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6082
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 16:43

Bericht door Linea Sol »

Met een TTE Chip of een ander merk chip ?


wel leuk :lol:
Gegroet JO

CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024 8-)
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Lijkt me niet TTE, die leveren geen tuningchip voor de genoemde motoren.

Maar een beetje meer info is natuurlijk altijd welkom hé! :wink:
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6082
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 16:43

Bericht door Linea Sol »

Leon schreefCOLONLijkt me niet TTE, die leveren geen tuningchip voor de genoemde motoren.

Maar een beetje meer info is natuurlijk altijd welkom hé! :wink:

Vandaar mijn vraag :wink:
Gegroet JO

CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024 8-)
Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Bericht door Robbie F »

hey hallo

pk's is wel leuk op zich maar bij eeen diesel gaat het meer om de newtonmeters. hoeveel nm heb je nu dan?
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
A-class
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Ma Aug 14, 2006 22:32

Bericht door A-class »

Lijpe toerentallen voor diesels!!! :)
Swift 1.3 '87 (gogogo!) (12-'10 ~ ∞)
2x Supra MKIV (10-'11 ~ 11-'13)
MR2 Turbo '92 (11-'11 ~ )
Subaru Impreza GTT '99 (01-'13 ~ )
Joerek
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON Zo Jan 22, 2006 14:28

Bericht door Joerek »

Sorry, het Nm is van 299 naar 345 gegaan.

Deze is getuned bij Bullpower in Dronten. Dit is doormiddel van een zogenaamde Bypass box gedaan.

De 2.2 DCAT had ook ongeveer 40 Nm winst.
E12 2006 Sport Anniversary, 2.0 D4D Chiptuned, TTE-uitlaat,-frontbumper,-spoiler,-skirts,-verlaging, 17" Dunlop
7" touchscr / 250GB mp3/vids / GPS / GPRS / Car Tracking / JBL Sound
Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Bericht door Robbie F »

hey hallo

en nu war afwachten of het heel gaat blijven :roll:
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Joerek
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON Zo Jan 22, 2006 14:28

Bericht door Joerek »

Dan heb ik een goed excuus voor een Auris DCAT :)
E12 2006 Sport Anniversary, 2.0 D4D Chiptuned, TTE-uitlaat,-frontbumper,-spoiler,-skirts,-verlaging, 17" Dunlop
7" touchscr / 250GB mp3/vids / GPS / GPRS / Car Tracking / JBL Sound
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Netjes dat ze wel voor- en achteraf meten, dat zie je lang niet altijd bij dit soort bedrijven.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Navi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON Zo Dec 04, 2005 23:22

Bericht door Navi »

goed topic!
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM
4EFTE Powered EP71 S @ 1 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

@Joerek: wat mij ook nog interesseert is wat het chippen bij jou voor het verbruik heeft gedaan. Misschien kun je dat over een paar weken eens aangeven?
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
TRD
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON Ma Mei 07, 2007 19:33

Bericht door TRD »

hoeveel nm heeft die d-cat nu dan??

suc 6 er mee hoop dat ie goed blijft lopen!!
E10 GTSI
pluk de dag..gooi een ei tegen de muur.
Freeze 2k3
Special member
Special member
BerichtenCOLON 659
GeregistreerdCOLON Ma Okt 04, 2004 22:51

Bericht door Freeze 2k3 »

400 + 40 Nm ongeveer!!!

geen idee hoeveel je merkt hiervan. 40Nm is een goede winst maar op die reeds 400 beschikbare Nm's is het niet echt een groot verschil DENK ik
Intrax Schroefset | BSA ICE 15'' | Japstyle | Toyota Spoilerpaket | Custom grill | Slotted Diskbrakes | Ferrodo DS2500 pads | Clear-lense knipperlichten
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Freeze 2k3 schreefCOLON400 + 40 Nm ongeveer!!!

geen idee hoeveel je merkt hiervan. 40Nm is een goede winst maar op die reeds 400 beschikbare Nm's is het niet echt een groot verschil DENK ik
Inderdaad, dan is van 116 pk naar 141 pk, danwel 299Nm naar 345Nm bij de 2.0 D-4D een veel grotere winst. Geeft ook wel een beetje aan dat de D-CAT van zichzelf al behoorlijk aan z'n maximale vermogen zit. :wink:
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Joerek
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON Zo Jan 22, 2006 14:28

Bericht door Joerek »

Ja was zeer netjes. Leuke was dat we daar met 4 auto's tegelijk kwamen (2x 2.0 D4D corolla en 2x Avensis DCAT). In totaal de hele dag aanwezig geweest en alles was netjes uitgevoerd. Paar extra rollenbank testen was geen probleem (bijv. airco aan/uit en wat andere set ups).

Ik had het gevoel dat het een bedrijf was meer veel ervaring. Al met al goed bevallen. Ook zijn de bevindingen van de DCAT rijders goed... het verschil is daarop ook merkbaar.

Echter was de winst niet van 116 naar 141 maar van 125 naar 141. De meting vooraf gaf nl. vreemd genoeg aan dat deze al 125 was ipv de fabrieksopgaaf van 116. Voor de andere 2.0 d4d was dit 123 terwijl deze verder 0 aanpassingen heeft (andere einddemper bijv.).
E12 2006 Sport Anniversary, 2.0 D4D Chiptuned, TTE-uitlaat,-frontbumper,-spoiler,-skirts,-verlaging, 17" Dunlop
7" touchscr / 250GB mp3/vids / GPS / GPRS / Car Tracking / JBL Sound
ErwinGtsi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 763
GeregistreerdCOLON Vr Sep 15, 2006 10:47

Bericht door ErwinGtsi »

Whoohw dat scheelt nogal wat pk's... mn vader heeft ook deze Corolla,
en heeft ook een caravan... dat is ook de reden dat mijn vader is geinteresseerd in deze chip :evil: muwahahaha !

Maar goed :P m'n vader heeft op deze Corolla 5 jaar garantie, en is bang dat de garantie hierdoor komt te vervallen ? Nu had ik ook al bij TTE gekeken, maar hier kwam ik ook niet verder, en vond indd geen chip voor de 116pk sterke diesel van Toyota..

Heeft iemand anders hier ervaringen mee ? Garantie's ed ?

Gr Erwin
"Anyone driving slower than you is an idiot. Anyone driving faster than you is a MANIAC!"

LEXUS IS200
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Je kunt er rustig vanuit gaan dat als je laat chiptunen door een bedrijf als Bullpower de garantie van Toyota (op de motor) vervalt. Maar een beetje tuningsbedrijf neemt de garantie wat betreft het motorische gedeelte over.

Voor de TTE chips blijft de fabrieksgarantie intact.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Joerek
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON Zo Jan 22, 2006 14:28

Bericht door Joerek »

Met een knipoog heb ik dat wel kunnen regelen met de Toyota dealer...
E12 2006 Sport Anniversary, 2.0 D4D Chiptuned, TTE-uitlaat,-frontbumper,-spoiler,-skirts,-verlaging, 17" Dunlop
7" touchscr / 250GB mp3/vids / GPS / GPRS / Car Tracking / JBL Sound
hulk
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON Di Nov 07, 2006 19:59

Re: 2.0 D4D 116 pk gechiptuned

Bericht door hulk »

En rij je nog steeds zonder storing. Want ik heb er ook wel oren na om mij d4ď te chippen
toyota corolla e12 2.0 d4ď ae92 gti
BUTTON_POST_REPLY