Corolla E11 4A-FE op gas???

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Reina

Corolla E11 4A-FE op gas???

Bericht door Reina »

Hallo,
Ik heb een vraagje over mijn Corolla. Ik heb een 1.6 Lb Linea Luna uit 1997. Is het mogelijk om deze op gas te laten rijden of doe ik daar geen goed mee? Ik wil hem namelijk nog wel een tijd blijven rijden. Ik rijd ongeveer 30.000 km op jaar basis. Heeft dit zin? :?: :?: :?
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Bericht door Robbie F »

hey hallo

als eerste op gas moet je koken :wink: een 4afe kan redelijk tegen het rijden op gas mits hij netjes en rustig bereden wordt. kleppen speling moet je wel regelmatig laten controleren. is een 2.0 diesel geen oplossing? die motoren zijn oersterk en zuinig en zijn goedkoper in onderhoud. bij de 4afe komt iedere keer kleppen stellen bij hé dus zal een onderhoudsbeurt zeker duurder maken.

mvg rob bie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Reina

beter niet?

Bericht door Reina »

Dit kan ik dus maar beter niet doen? Ik heb nu zo'n 117.000 km op de teller staan. Dus dat is nog redelijk weinig voor een auto van 9 jaar oud. En nee ik rijd ook niet altijd netjes en rustig. Ik vind het ook wel een keer leuk om hem een beetje te laten rijden :wink:
Reina

Bericht door Reina »

ik trap hem natuurlijk ook niet continue op z'n staart wil hem niet kapot hebben
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Denk dat je motor meer km kan maken op benzine dan op LPG.
Je staat vaker bij de garage met een LPG, en duurder onderhoud.

Kortom : Af te raden. ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Leon »

Voor de E11 1.6 (4A-FE, voor de facelift) stond er nog wel een gasinstallatie in de optielijst. Toyota raadt het gebruik van gas af sinds de komst van de VVT-i motoren.

Ik denk dat in jouw situatie de investering die je zou moeten doen behoorlijk groot is (als je een 2de hands op gas koopt, heb je dat nadeel grotendeels niet meer). Je zou je dus kunnen afvragen of je dit geld nog in deze auto wilt stoppen. Het geld zou je ook in een andere Corolla op diesel kunnen stoppen.

Persoonlijk zou ik voor de diesel gaan. De dieselmotoren van pak 'm beet 5 jaar oud tot heden zijn sterker, betrouwbaarder en hebben een langere levensduur dan motoren op gas. Tel daarbij op dat je met gas zo beetje 3x zo vaak aan de pomp staat dan met diesel, dan wist ik het wel.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Ronny1978
Starting member
Starting member
Berichten: 57
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 14:08
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Leon FR

Bericht door Ronny1978 »

Op de VVT-i motoren wordt het inderdaad afgeraden. Maar op een 4A-FE is het geen probleem uit ervaring. Idd kleppenstellen is belangrijk. Ik heb zelf een E9 gehad op LPG (oude installatie G2) welke ik bij een kilometerstand van 350.000 heb verkocht. Op dit moment heb ik een E11 met 4A-FE motor en daar staat nu toch alweer 211.000 km op de teller, zonder problemen. Kleppen controleren blijft belangrijk, een warmgedraaide motor ook. Desalniettemin zat ik op de autosnelweg vanmorgen toch aardig dicht in het rijbewijsgevaarlijke gebied. Dus over vlotjes rijden gesproken, ik heb er zelf geen problemen mee. De wegenbelasting die ik betaal is op dit moment 44 euro in de maand, tankje vol voor 20 euro.
Reina

Bericht door Reina »

Als ik dat zo lees denk ik dat ik dat maar beter niet kan gaan doen. Ik ben wel van plan om deze auto nog een tijd te rijden. Want ik vind het heerlijk om in deze auto te rijden :D ! En om nu vaker bij de garage te staan heb ik ook geen zin in. Met deze hoef ik er tot nu toe nog steeds niet heen voor mankementen dus dat bevalt me wel! Hiervoor een vw golf 3 gehad maar wat een onding :evil: !!! Daarvoor had ik een starlet (1988), ook helemaal top trouwens! :D

Groetjes,
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Bericht door luca »

als je geen problemen wil,moet je lekker zo doorrijden!
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
Ronny1978
Starting member
Starting member
Berichten: 57
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 14:08
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Leon FR

Bericht door Ronny1978 »

VW Golf? Ja dan noem je ook iets. Idd als je veel kilometers rijdt en weinig met onderhoud van doen wil hebben zou ik nu ook kiezen voor diesel. Destijds heb ik voor LPG gekozen omdat dat voor mij een betere optie was. Immers G6'en waren er toen nog niet in diesel.
Reina

Bericht door Reina »

Mensen, heel erg bedankt voor jullie ervaringen en adviezen! :D
Ik blijf gewoon zo door rijden en als ik de kans krijg dat ik naar een diesel motor overstap.
Groetjes,
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Bericht door Marc0 »

dit topic kan op slot denk ik ;)

ik heb vrijdagavond nog een kennismaking gehad met de TS en ze gaat niet over op GAS.. ze heeft alleen een probleempje dat haar oliepeil laag stond..
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
remy
General member
General member
Berichten: 186
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 11:41
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70

Bericht door remy »

toyota motoren lopen over het algemeen goed op gas. Uitzondering is de vvti, maar daar zijn al oplossingen voor geloof ik, ik heb er iig al een aantal op gas gezien. En een hoger octaangehalte uiteraard :)
ReMark
Junior member
Junior member
Berichten: 101
Lid geworden op: di jun 13, 2006 00:42
Locatie: Vriezenveen

Bericht door ReMark »

Ik reed laatst in de corolla van m'n schoonmoeder. Een E11 1.6 uit 1997 op gas met 240000km op de klok. Bij het intrappen van het gas dacht ik "komen we nog vooruit of hoe zit dat!" Ik ben mijn eigen 1.6 E11 benzine gewend en die is een stuk vlotter! Ik zou zeggen niet doen op gas, wil je nog stoplichtsprintjes winnen! :D
Corolla E11 1.6 Linea Terra - 1998 - Zwart
G6-grille - G6 1.3 onderlip - TTE Achterspoiler - 17inch Dezent F velgen - G6R-veren
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Bericht door luca »

mijn vrouw heeft net kipfile en patat gebakken op gas,daar is het nog wel goed voor!
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
steven_N
Full member
Full member
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 23, 2007 22:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92

Bericht door steven_N »

ReMark schreef:Ik reed laatst in de corolla van m'n schoonmoeder. Een E11 1.6 uit 1997 op gas met 240000km op de klok. Bij het intrappen van het gas dacht ik "komen we nog vooruit of hoe zit dat!" Ik ben mijn eigen 1.6 E11 benzine gewend en die is een stuk vlotter! Ik zou zeggen niet doen op gas, wil je nog stoplichtsprintjes winnen! :D
Ligt aan de (in)rijstijl van je schoonmoeder.
Heb diverse 1.6Lb op gas gehad en nooit verloren van een GSi rijder op benzine :P
AE92 / JZA70 / TA40Sc
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Bericht door Marc0 »

en de staat van de motor, 240k op de klok of 80k op de klok maakt ook veel uit :)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Don
Special member
Special member
Berichten: 750
Lid geworden op: za nov 30, 2002 20:16
CCNL lidnummer: 413
Type Corolla: Seat C1.6
Locatie: Keicity

Bericht door Don »

Marc0 schreef:en de staat van de motor, 240k op de klok of 80k op de klok maakt ook veel uit :)
Maakt voor een Rolla op benzine niet veel uit. :wink:
Een rolla is bij 200.000 pas ingereden. :D
De groeten van Don. ;)

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
steven_N
Full member
Full member
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 23, 2007 22:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92

Bericht door steven_N »

Dan kan je op LPG wel aan een koprevisie toe zijn (niet meer met 170 met dakkoffer terug racen van de wintersport ;-) )
AE92 / JZA70 / TA40Sc
Plaats reactie