Schakelen E10 GTSi gaat soms raar
Moderator: Moderator
-
- President member
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
- Type Corolla: EE111
Ja dat lijkt mij dus ook, dus het moet iets anders zijn....maar wat, de ene keer schakelt ie goed, en de andere keer gaat elke versnelling stroef, totaal willekeurig, warm of koude motor maakt niet uit, in elke minuut kan het veranderen.
Ook heb ik niet echt zo'n koppelings gevoel in mijn auto wat andere auto's wel hebben, dat je over zo'n bepaald punt trapt en dat je het gevoel hebt dat ie vrijkomt.
toch de vloeistof?
Ook heb ik niet echt zo'n koppelings gevoel in mijn auto wat andere auto's wel hebben, dat je over zo'n bepaald punt trapt en dat je het gevoel hebt dat ie vrijkomt.
toch de vloeistof?
Starlet Power
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Je kan de vloeistof allicht eens vervangen, baat het niet dan schaad het niet
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Senior member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: wo jul 26, 2006 15:06
Ik wil er niet een nieuw topic aan wijden want wellicht kan ik een gelijke oorzaak van een euvel hebben...
Zijn het ook je s-ringen als je in zijn 1 optrekt en net voordat de koppeling helemaal op is extra geluid hoort? of is dat de druklager....
hoor dan net even een soort van kgggg...Of zijn de ringen alleen voor het schakelen tussen versnellingen...
Zijn het ook je s-ringen als je in zijn 1 optrekt en net voordat de koppeling helemaal op is extra geluid hoort? of is dat de druklager....
hoor dan net even een soort van kgggg...Of zijn de ringen alleen voor het schakelen tussen versnellingen...
Als ik een mercedes wil dan bestel ik wel een taxi!
Beter een ster in de voorruit dan een op de motorkap
Beter een ster in de voorruit dan een op de motorkap
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
De synchroringen gebruik je alleen tijdens het schakelen zelf. Als je in een versnelling zit, dan zitten deze gewoon 'gelockt'
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Senior member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: wo jul 26, 2006 15:06
A kijk...Weet iemand nog waar die tekening staat van de versnellingsbak?
Of weet iemand een goed lesboek waar ik allerlei zaken uit kan halen? Wil mezelf wat meer gaan leren ipv altijd alles te moeten vragen....
Of weet iemand een goed lesboek waar ik allerlei zaken uit kan halen? Wil mezelf wat meer gaan leren ipv altijd alles te moeten vragen....
Als ik een mercedes wil dan bestel ik wel een taxi!
Beter een ster in de voorruit dan een op de motorkap
Beter een ster in de voorruit dan een op de motorkap
- White_GTSI
- Ambassador member
- Berichten: 2866
- Lid geworden op: zo jul 02, 2006 22:42
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: S Line
gewoon een vraagbak kopen of een werkplaatshandboek is nog uitgebreiderpulles schreef:A kijk...Weet iemand nog waar die tekening staat van de versnellingsbak?
Of weet iemand een goed lesboek waar ik allerlei zaken uit kan halen? Wil mezelf wat meer gaan leren ipv altijd alles te moeten vragen....
het isbn nr van de vraagbak heb ik evt wel voor van de E10 ,hij is verkrijbaar bij bol.com
-
- Senior member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: wo jul 26, 2006 15:06
- White_GTSI
- Ambassador member
- Berichten: 2866
- Lid geworden op: zo jul 02, 2006 22:42
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: S Line
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
-
- President member
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
- Type Corolla: EE111
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Als hji goed afgesloten is geweest zou het nog goed moeten zijn. Wil je echt zekerheid of vertrouw je het niet kun je voor die paar euro beter een nieuwe halen natuurlijk
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- President member
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
- Type Corolla: EE111
-
- President member
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
- Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Idd, wat Luca zegt, als er geen luchtbellen meer uit je slangetje komen, dan is ie zeker te weten ontlucht
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- President member
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
- Type Corolla: EE111
mooi zo! dat gaan we vandaag maar ff doen, als het een beetje droog blijft.
1 laatste vraag over die ontluchtings ding van de bak...ik heb een 2ee bak liggen, daar zit dat ding redelijk los en kan ik hem indrukken en komt ie weer terug alsof er een veertje onder zit. Bij mijn 4e bak kan dit helemaal niet, die kan misschien 1mm bewegen en dat is het.... zou die toch vast zitten?
1 laatste vraag over die ontluchtings ding van de bak...ik heb een 2ee bak liggen, daar zit dat ding redelijk los en kan ik hem indrukken en komt ie weer terug alsof er een veertje onder zit. Bij mijn 4e bak kan dit helemaal niet, die kan misschien 1mm bewegen en dat is het.... zou die toch vast zitten?
Starlet Power
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Ik denk dat hij de versn. bak ontluchting bedoelt
Die van de 4E kun je idd niet indrukken. Maar er zit wel een rubbertje onder, misschien dat die bij de andere wat uitsteekt ofzo. Misschien zit er ook idd wel een veertje onder, nog nooit zo'n bak uitvoerig bekeken
Maar die van je 4E klopt dus, dat die niet beweegt
Die van de 4E kun je idd niet indrukken. Maar er zit wel een rubbertje onder, misschien dat die bij de andere wat uitsteekt ofzo. Misschien zit er ook idd wel een veertje onder, nog nooit zo'n bak uitvoerig bekeken
Maar die van je 4E klopt dus, dat die niet beweegt
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- President member
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
- Type Corolla: EE111
Nou, ik heb eerst zoveel mogelijk alle koppelings vloeistof eruit laten lopen door de ontluchtings nippel op de bak los te draaien, toen kwam er een beste lading smerige vloeistof uit...
Toen het reservoir schoongemaakt want dat zat helemaal vol met rotzooi en aangekoekte bruine rommel. En toen een beetje door laten lopen zodat alle bruine spul eruit was, en tot er heldere vloeistof aan de bak kant eruit kwam. En toen met 2 man proberen te ontluchten, en dat lukte wonder boven wonder best goed Er kwamen op een gegeven moment geen luchtbelletjes meer uit het slangetje aan de ontluchtings nippel bij de bak, en toen nog een beetje gepompt met het pedaal, want er kwamen nog wat luchtbelletjes omhoog bij het reservoir, en toen dat helemaal weg was zijn we gestopt.
Maar al met al..... heeft het niks opgeleverd , ik vind nog steeds dat ie zwaar schakeld, Zal dan toch 1 van de 2 koppelings cilinders lek zijn?
Toen het reservoir schoongemaakt want dat zat helemaal vol met rotzooi en aangekoekte bruine rommel. En toen een beetje door laten lopen zodat alle bruine spul eruit was, en tot er heldere vloeistof aan de bak kant eruit kwam. En toen met 2 man proberen te ontluchten, en dat lukte wonder boven wonder best goed Er kwamen op een gegeven moment geen luchtbelletjes meer uit het slangetje aan de ontluchtings nippel bij de bak, en toen nog een beetje gepompt met het pedaal, want er kwamen nog wat luchtbelletjes omhoog bij het reservoir, en toen dat helemaal weg was zijn we gestopt.
Maar al met al..... heeft het niks opgeleverd , ik vind nog steeds dat ie zwaar schakeld, Zal dan toch 1 van de 2 koppelings cilinders lek zijn?
Starlet Power
-
- President member
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
- Type Corolla: EE111
Oke... om toch maar in dit topic te blijven. Koppelings vloeistof vernieuwd. Blijft mooi helder. Pedaal kraakt nog steeds wel binnen en buiten de auto(op de bak) maar dat is het minst erg.
Auto is voor de APK geweest en Rene heeft ermee gereden, die vond het waardeloos zoals hij schakelde (gelukkig iemand die het met me eens was) Hij heeft toen het pedaal afgesteld, het leek wat beter te gaan, vooral de 1 en de achteruit gaan erg soepel. Maar de 2 blijft waardeloos.
Nu heb ik vandaag gereden, en tot mijn verbazing begint de koppeling te slippen als ik in de 3 de 4 of de 5 mn gas pedaal vloer, dan is het net een scooter, eerst schiet ie naar 6000 toeren en dan begint ie te accelereren. Dit kan me niet goed lijken...
Ik ben die problemen met die k*t versnellingsbak en koppeling behoorlijk zat. En dat terwijl ik zaterdag en zondag nog zo'n 500 km moet rijden...
Auto is voor de APK geweest en Rene heeft ermee gereden, die vond het waardeloos zoals hij schakelde (gelukkig iemand die het met me eens was) Hij heeft toen het pedaal afgesteld, het leek wat beter te gaan, vooral de 1 en de achteruit gaan erg soepel. Maar de 2 blijft waardeloos.
Nu heb ik vandaag gereden, en tot mijn verbazing begint de koppeling te slippen als ik in de 3 de 4 of de 5 mn gas pedaal vloer, dan is het net een scooter, eerst schiet ie naar 6000 toeren en dan begint ie te accelereren. Dit kan me niet goed lijken...
Ik ben die problemen met die k*t versnellingsbak en koppeling behoorlijk zat. En dat terwijl ik zaterdag en zondag nog zo'n 500 km moet rijden...
Starlet Power
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Had René verder geen suggesties?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- President member
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
- Type Corolla: EE111
Nou die belde ongeveer binnen de minuut, nadat ik dit gepost had en ik ben ff langs geweest... pedaal terug gestelt, want die was de oorzaak van het slippen. Maar het is echt droevig, ik zal ff een paar woorden van Rene citeren: "Die bak is k*t" "Dat schakelt klote" "Dit is waardeloos zo" Dat moet toch wel genoeg zeggen
Hij denk dat een deel te wijten is aan een gare hoofdkoppelings cilinder. Nu heb ik er nog 1 liggen van mijn sloop Si, die wel super goed koppelde en schakelde als nieuw. Dus ik denk dat ik die maar eens ga overzetten...ik weet het anders ook niet...
Hij denk dat een deel te wijten is aan een gare hoofdkoppelings cilinder. Nu heb ik er nog 1 liggen van mijn sloop Si, die wel super goed koppelde en schakelde als nieuw. Dus ik denk dat ik die maar eens ga overzetten...ik weet het anders ook niet...
Starlet Power
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Als het echt te erg wordt en je haalt 'm ervanonder of je gooit er een nieuwe in, dan wil ik 'm wel voor je bekijken als dat je wat lijkt en ik tijd heb
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Da's even de vraag, maar als dit zo blijft, dan kun je met deze ook niet verder
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Freak
- Berichten: 8166
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
- Type Corolla: AvensisT25
-
- President member
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
- Type Corolla: EE111
Ja maar om voor tijdelijk even een bak te kopen, en die ander te laten maken oid... heb ik de centen nu echt niet...Dus als ik een andere bak moet kopen, moet ik meteen de goede hebben en het liefst met zo min mogelijk kilometers. En als een 4efe bak hetzelfde is als een 4efte, dan heb ik er al 1 gevonden met 2100 km erop
Starlet Power