Schakelen E10 GTSi gaat soms raar

Moderator: Moderator

SkaBla
President member
President member
Berichten: 1112
Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
Type Corolla: EE111

Bericht door SkaBla »

Ja dat lijkt mij dus ook, dus het moet iets anders zijn....maar wat, de ene keer schakelt ie goed, en de andere keer gaat elke versnelling stroef, totaal willekeurig, warm of koude motor maakt niet uit, in elke minuut kan het veranderen.

Ook heb ik niet echt zo'n koppelings gevoel in mijn auto wat andere auto's wel hebben, dat je over zo'n bepaald punt trapt en dat je het gevoel hebt dat ie vrijkomt.

toch de vloeistof?
Starlet Power :D
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

Je kan de vloeistof allicht eens vervangen, baat het niet dan schaad het niet :wink:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
pulles
Senior member
Senior member
Berichten: 208
Lid geworden op: wo jul 26, 2006 15:06

Bericht door pulles »

Ik wil er niet een nieuw topic aan wijden want wellicht kan ik een gelijke oorzaak van een euvel hebben...

Zijn het ook je s-ringen als je in zijn 1 optrekt en net voordat de koppeling helemaal op is extra geluid hoort? of is dat de druklager....

hoor dan net even een soort van kgggg...Of zijn de ringen alleen voor het schakelen tussen versnellingen...
Als ik een mercedes wil dan bestel ik wel een taxi!

Beter een ster in de voorruit dan een op de motorkap
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

De synchroringen gebruik je alleen tijdens het schakelen zelf. Als je in een versnelling zit, dan zitten deze gewoon 'gelockt' :wink:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
pulles
Senior member
Senior member
Berichten: 208
Lid geworden op: wo jul 26, 2006 15:06

Bericht door pulles »

A kijk...Weet iemand nog waar die tekening staat van de versnellingsbak?

Of weet iemand een goed lesboek waar ik allerlei zaken uit kan halen? Wil mezelf wat meer gaan leren ipv altijd alles te moeten vragen....
Als ik een mercedes wil dan bestel ik wel een taxi!

Beter een ster in de voorruit dan een op de motorkap
Gebruikersavatar
White_GTSI
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2866
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 22:42
Type Corolla: E12
Type Corolla: S Line

Bericht door White_GTSI »

pulles schreef:A kijk...Weet iemand nog waar die tekening staat van de versnellingsbak?

Of weet iemand een goed lesboek waar ik allerlei zaken uit kan halen? Wil mezelf wat meer gaan leren ipv altijd alles te moeten vragen....
gewoon een vraagbak kopen :wink: of een werkplaatshandboek is nog uitgebreider

het isbn nr van de vraagbak heb ik evt wel voor van de E10 ,hij is verkrijbaar bij bol.com
pulles
Senior member
Senior member
Berichten: 208
Lid geworden op: wo jul 26, 2006 15:06

Bericht door pulles »

GEEF DAT NUMMER :D

Ik wil namelijk eens leren hoe bepaalde zaken werken en hoe je dingen kunt onderhouden etc....

Kan ik het ooit zelf gaan doen...
Als ik een mercedes wil dan bestel ik wel een taxi!

Beter een ster in de voorruit dan een op de motorkap
Gebruikersavatar
White_GTSI
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2866
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 22:42
Type Corolla: E12
Type Corolla: S Line

Bericht door White_GTSI »

ja komt die :mrgreen: :lol:

ISBN : 9020129023

NUGI 430

uitgeverij : kluwer voertuigtechniek deventer
pulles
Senior member
Senior member
Berichten: 208
Lid geworden op: wo jul 26, 2006 15:06

Bericht door pulles »

Thnx! Ga gelijk even kijken of ik hem kan bestellen....
Als ik een mercedes wil dan bestel ik wel een taxi!

Beter een ster in de voorruit dan een op de motorkap
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Leon »

Met die ISBN kun je 'm in principe bij elke boekwinkel bestellen, voor de prijs maakt het niets uit.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
SkaBla
President member
President member
Berichten: 1112
Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
Type Corolla: EE111

Bericht door SkaBla »

Ik hoop morgen mijn koppelings vloeistof te vervangen.... ik heb nog een zo goed als nieuwe fles staan... daar is maar heel ietsje uit maar heeft wel een tijdje goed afgesloten in de garage gestaan..

nieuwe halen of gebruiken?
Starlet Power :D
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

Als hji goed afgesloten is geweest zou het nog goed moeten zijn. Wil je echt zekerheid of vertrouw je het niet kun je voor die paar euro beter een nieuwe halen natuurlijk :wink:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
SkaBla
President member
President member
Berichten: 1112
Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
Type Corolla: EE111

Bericht door SkaBla »

denk dat ik morgen alles maar eens goed doorspoel met die "oude" vloeistof, gewoon het hele busje en dan met nieuwe afvullen :D

is er een manier om ZEKER te weten dat alle lucht eruit is? ben bang van niet... of wel?
Starlet Power :D
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Bericht door luca »

een doorzichtige slang op de nippel doen,waardoor je de luchtbel in de slang ziet tijdens het onluchten.
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

Idd, wat Luca zegt, als er geen luchtbellen meer uit je slangetje komen, dan is ie zeker te weten ontlucht :wink:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
SkaBla
President member
President member
Berichten: 1112
Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
Type Corolla: EE111

Bericht door SkaBla »

mooi zo! dat gaan we vandaag maar ff doen, als het een beetje droog blijft.

1 laatste vraag over die ontluchtings ding van de bak...ik heb een 2ee bak liggen, daar zit dat ding redelijk los en kan ik hem indrukken en komt ie weer terug alsof er een veertje onder zit. Bij mijn 4e bak kan dit helemaal niet, die kan misschien 1mm bewegen en dat is het.... zou die toch vast zitten?
Starlet Power :D
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Bericht door luca »

welk ding???????????????????
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

Ik denk dat hij de versn. bak ontluchting bedoelt :wink:

Die van de 4E kun je idd niet indrukken. Maar er zit wel een rubbertje onder, misschien dat die bij de andere wat uitsteekt ofzo. Misschien zit er ook idd wel een veertje onder, nog nooit zo'n bak uitvoerig bekeken :wink:

Maar die van je 4E klopt dus, dat die niet beweegt :wink:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
SkaBla
President member
President member
Berichten: 1112
Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
Type Corolla: EE111

Bericht door SkaBla »

Hmmm... oke dan.... hopelijk is het de koppelings vloeistof.... helaas vandaag te nat om met dat spul aan de gang te gaan. Wie weet morgen
Starlet Power :D
SkaBla
President member
President member
Berichten: 1112
Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
Type Corolla: EE111

Bericht door SkaBla »

Nou, ik heb eerst zoveel mogelijk alle koppelings vloeistof eruit laten lopen door de ontluchtings nippel op de bak los te draaien, toen kwam er een beste lading smerige vloeistof uit...

Toen het reservoir schoongemaakt want dat zat helemaal vol met rotzooi en aangekoekte bruine rommel. En toen een beetje door laten lopen zodat alle bruine spul eruit was, en tot er heldere vloeistof aan de bak kant eruit kwam. En toen met 2 man proberen te ontluchten, en dat lukte wonder boven wonder best goed :) Er kwamen op een gegeven moment geen luchtbelletjes meer uit het slangetje aan de ontluchtings nippel bij de bak, en toen nog een beetje gepompt met het pedaal, want er kwamen nog wat luchtbelletjes omhoog bij het reservoir, en toen dat helemaal weg was zijn we gestopt.

Maar al met al..... heeft het niks opgeleverd :( , ik vind nog steeds dat ie zwaar schakeld, Zal dan toch 1 van de 2 koppelings cilinders lek zijn?
Starlet Power :D
SkaBla
President member
President member
Berichten: 1112
Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
Type Corolla: EE111

Bericht door SkaBla »

Oke... om toch maar in dit topic te blijven. Koppelings vloeistof vernieuwd. Blijft mooi helder. Pedaal kraakt nog steeds wel binnen en buiten de auto(op de bak) maar dat is het minst erg.

Auto is voor de APK geweest en Rene heeft ermee gereden, die vond het waardeloos zoals hij schakelde (gelukkig iemand die het met me eens was) Hij heeft toen het pedaal afgesteld, het leek wat beter te gaan, vooral de 1 en de achteruit gaan erg soepel. Maar de 2 blijft waardeloos.

Nu heb ik vandaag gereden, en tot mijn verbazing begint de koppeling te slippen :? als ik in de 3 de 4 of de 5 mn gas pedaal vloer, dan is het net een scooter, eerst schiet ie naar 6000 toeren en dan begint ie te accelereren. Dit kan me niet goed lijken...

Ik ben die problemen met die k*t versnellingsbak en koppeling behoorlijk zat. En dat terwijl ik zaterdag en zondag nog zo'n 500 km moet rijden...
Starlet Power :D
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

Had René verder geen suggesties?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
SkaBla
President member
President member
Berichten: 1112
Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
Type Corolla: EE111

Bericht door SkaBla »

Nou die belde ongeveer binnen de minuut, nadat ik dit gepost had ;) en ik ben ff langs geweest... pedaal terug gestelt, want die was de oorzaak van het slippen. Maar het is echt droevig, ik zal ff een paar woorden van Rene citeren: "Die bak is k*t" "Dat schakelt klote" "Dit is waardeloos zo" Dat moet toch wel genoeg zeggen ;)

Hij denk dat een deel te wijten is aan een gare hoofdkoppelings cilinder. Nu heb ik er nog 1 liggen van mijn sloop Si, die wel super goed koppelde en schakelde als nieuw. Dus ik denk dat ik die maar eens ga overzetten...ik weet het anders ook niet...
Starlet Power :D
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

Als het echt te erg wordt en je haalt 'm ervanonder of je gooit er een nieuwe in, dan wil ik 'm wel voor je bekijken als dat je wat lijkt en ik tijd heb :wink:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
SkaBla
President member
President member
Berichten: 1112
Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
Type Corolla: EE111

Bericht door SkaBla »

Haha tja... maar hoe kom ik aan een andere c56 bak?
Starlet Power :D
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

Da's even de vraag, maar als dit zo blijft, dan kun je met deze ook niet verder :wink:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Bericht door Marc0 »

@ Skabla, je kan toch ook een normale 4EFE bak ervoor terug hangen?
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
SkaBla
President member
President member
Berichten: 1112
Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
Type Corolla: EE111

Bericht door SkaBla »

Gaat die het leuk vinden als hij het dubbele aan vermogen op z'n donder krijgt?
Starlet Power :D
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Bericht door Marc0 »

Alex reed toch ook met zijn 4EFE bak rond?
plus het zou dan een tijdelijk oplossing zijn, en in de lage toeren zonder vollast rijden kan die bak denk ik wel aan ;)
maar toch, de FTE bak zal er wel voor beter bestand zijn
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
SkaBla
President member
President member
Berichten: 1112
Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
Type Corolla: EE111

Bericht door SkaBla »

Ja maar om voor tijdelijk even een bak te kopen, en die ander te laten maken oid... heb ik de centen nu echt niet...Dus als ik een andere bak moet kopen, moet ik meteen de goede hebben en het liefst met zo min mogelijk kilometers. En als een 4efe bak hetzelfde is als een 4efte, dan heb ik er al 1 gevonden met 2100 km erop :D
Starlet Power :D
Plaats reactie