deurpaneel verwijderen e11

Over sturen, bekleding, carkits, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
niekvherwijnen
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do jun 29, 2023 21:08

deurpaneel verwijderen e11

Bericht door niekvherwijnen »

beste mensen van dit forum,
Ik wil graag de speakers vervangen van mijn corolla e11 uit 1997. Nu heb ik alle schroeven ed. losgemaakt zodanig dat ik het deurpaneel kan kantelen. Nou krijg ik het paneel er niet af. Hij zit vast achter het hendeltje om de deur open te maken. Het omhulsel/kapje wat achter de hendel zit krijg ik niet van de deur af. :( Het schroefje wat in het kapje zit heb ik wel losgehaald. Wie weet hoe ik de kap er het beste uit kan krijgen? alvast bedankt!
KDL
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma okt 07, 2019 12:24
Type Corolla: ZZE111

Re: deurpaneel verwijderen e11

Bericht door KDL »

Als je geen elektrische ramen hebt moet je de draaihendel ook van z'n as lostrekken, heeft een vervelend borgveertje. Hendel naar voren schuiven.

Deurhendel om de deur te ontgrendelen/openen moet losgeschroefd zijn en blijft aan z'n kabel, kan later via het gat eruit, omhulsel kan op zn plek blijven in het paneel, geen probleem.Om los te nemen kun je een schroevendraaier op 2 plekken wrikken, boven beneden op de draai-as.

Paneel kan schroeven hebben of je klikt hem los van de onderkant en duwt hem omhoog eraf.

Originele speakers zijn met popnagels, die kun je eenvoudig eruit boren. Daarna weer popnagels of schroeven gebruiken..
Laatst gewijzigd door KDL op wo sep 20, 2023 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Namssam
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 646
Lid geworden op: do okt 31, 2013 20:36
CCNL lidnummer: 855
Type Corolla: E11
Type Corolla: 4AFE Auto.
Locatie: Bladel, ZO Brabant

Re: deurpaneel verwijderen e11

Bericht door Namssam »

Niek,

Op de homepage van dit forum staat (helemaal onderaan) ook een sub forum DHZ DoeHetZelf tips

Ik meen dat daar ook een hele uitvoerige beschrijving staat hoe je deur speakers (en wat de max inbouwdiepte is zodat ze niet tegen de raam komen als die naar beneden gedraaid wordt), en hoedenplank speakers kunt vervangen.

Ook heb ik ergens in een project pagina gezien dat iemand van MDF speciale mallen maakte om de speakers in vast te zetten.

Wellicht brengt de zoekfunctie helemaal rechts boven je op het juiste spoor.
Mijn project : viewtopic.php?f=50&t=48746#p792805
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop.. :-(
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
Plaats reactie