C.v. en elektrische ramen inbouwen in E11 facelift, wat nodig?

Over sturen, bekleding, carkits, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

C.v. en elektrische ramen inbouwen in E11 facelift, wat nodig?

Bericht door onnaj »

Ik ga als het goed is morgen naar een facelift E11 1.4 vvti kijken en dat is een linea terra uitvoering, met gelukkig wel airco!

Nu wil ik, als ik deze koop of een andere linea terra, wel centrale deurvergrendeling hebben en elektrische ramen. Nu vraag ik me af of dat makkelijk in te bouwen is, wat ik nodig heb en wat dat zou kosten? Weet niet in hoeverre alles ook qua kabelboom al is voorbereid.

Mijn rijtje tot dusver:
Voor de CV:
1) de aansturing (computer) die zat bij mijn celica achter het dashboardkastje als ik me niet vergis
2) evt de afstandsbediening(en)
3) motortje bij de pin vd vergrendeling? Of moet ik de sloten allemaal omzetten en dus ook het contactslot? Wat moet ik hebben voor de achterklep?
4) de bediening in de deurpanelen
5) evt iets van een kabelboom?

Voor de elektrische ramen:
1) 2x motor
2) bediening
3) deurpanelen zonder slingers
4) evt kabelboom?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
Gebruikersavatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 843
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 15:43
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11Station
Locatie: Herenthout België

Re: C.v. en elektrische ramen inbouwen in E11 facelift, wat nodig?

Bericht door Perre »

Voor de CV:
1) de aansturing (computer) die zat bij mijn celica achter het dashboardkastje als ik me niet vergis
--> als dat zo'n rood bakje met witte stekker van denso is (dus dezelfde als bij de corolla) dan heb je geluk. Achter het handschoenenbakje van de corolla kan je die van de celica dan ophangen.
2) evt de afstandsbediening(en)
--> als je het bakje van de celica in de corolla kan hangen, dan werkt die afstandsbediening ook meteen.
3) motortje bij de pin vd vergrendeling? Of moet ik de sloten allemaal omzetten en dus ook het contactslot? Wat moet ik hebben voor de achterklep?
--> wederom als het bakje van de celica plug and play is, dan hoef je voor de rest niets te vervangen. De corolla heeft al CV met een knopje binnenin. Het bakje gaat hier dan gebruik van maken.
Voor de koffer zal je ofwel je sleutel moeten gebruiken ofwel de hendel binnenin (die aan die van de tankklep zit) een hatch en een liftback kan je niet met een knop of handvat opendoen langs buiten.(een station wel)
4) de bediening in de deurpanelen
--> bij de terra zit deze knop naast die van de mistlampen. Als je elektrische ramen inbouwt, dan zit de knop bij de raambediening. Je moet de stekker dus van achter het dashboard terug in de deur trekken.
5) evt iets van een kabelboom?
--> zit als ik mij niet vergis al regen in je deur weggemoffeld. Even zoeken en dan vind je die wel.
Voor de elektrische ramen:
1) 2x motor
--> klopt
2) bediening
--> klopt
3) deurpanelen zonder slingers
--> klopt
4) evt kabelboom?
--> zie 5 hierboven
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: C.v. en elektrische ramen inbouwen in E11 facelift, wat nodig?

Bericht door onnaj »

Even voor de duidelijkheid, ik heb niets van mijn celica over maar herinner me dat daar het kastje zat van de afstandsbediening ;-)

Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat je ook bij de zekeringkast onder het dashboard (linksonder) nog iets moest installeren?
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
Luuk
Full member
Full member
Berichten: 377
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 11:38
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6 20v
Locatie: Veghel

Re: C.v. en elektrische ramen inbouwen in E11 facelift, wat nodig?

Bericht door Luuk »

Ik heb nog een complete set electrische ramen liggen, dus:

-Kabelbomen (deze zijn van een g6 dus ook voorbereid op de cv en electrische spiegels)
-motoren + mechanisme's
-Schakelaars

Het kan zijn dat dit geschakeld word via 1 van de relais achterop de zekeringkast maar dat weet ik niet zeker, mocht het wel zo zijn dan heb ik er ook een relais bij :)
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: C.v. en elektrische ramen inbouwen in E11 facelift, wat nodig?

Bericht door onnaj »

Wat zou zoiets moeten kosten? Mag ook per pb uiteraard
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
Plaats reactie