Binnenverlichting

Over sturen, bekleding, carkits, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Donky
General member
General member
Berichten: 175
Lid geworden op: wo mei 18, 2005 17:38
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11 G6-R
Locatie: Oss

Binnenverlichting

Bericht door Donky »

Hallo

Ik stel de vraag hier maar, omdat ik op het Avensis-forum niet echt een antwoord erop krijg.
Ik zit met een probleem met de binnenverlichting van onze Avensis T25, toen wij de auto kochten deed de algehele binnenverlichting het niet, dit hebben ze toen bij de garage (officiële Toyo dealer) geprobeerd te verhelpen. Ze zeiden daar dat het een kabelbreuk betrof ergens in de a-stijlen, dit konden ze niet zo 123 maken en ze hebben toen een extra kabel getrokken en de originele binnenverlichting omzeild. Nu doet de binnenverlichting het dus als de deur open gaat, dus niet op de originele manier met de dimmer-functie. De contactslotverlichting werkt nog wel met de dimmer-functie.
Voor zover ik het weet zit op de algehele binnenverlichting ook een dimmer-functie, maar die heeft dus nog nooit gewerkt.

Nu was mijn vraag, weet er iemand hoe ik deze weer werkend zou kunnen krijgen zonder hem naar een andere dealer te moeten brengen en ongelofelijk veel geld kwijt te zijn, omdat ze er een dag of 2 tot 3 aan bezig zijn om het probleem op te lossen. Het lijkt me namelijk niet een kabelbreuk te zijn in de a-stijlen.

Zit er ergens een regelunit voor de verlichting, zo ja, waar zit deze en is deze makkelijk te vinden op een sloperij en zelf te vervangen, de zekering van de verlichting is wel in orde want die heb ik afgelopen weekend gecontroleerd.
Ik kan alleen verder niks vinden hoe ik de dimmer-functie weer werkend zou kunnen krijgen, maar zou dit wel graag willen, want als het er origineel op zit, dan moet het bij mij ook werken (ben daarin best autistisch :? )

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Groeten Paul
Get In, Sit Down, Shut Up And Hold On


Life's good with a G6-R
Namssam
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 642
Lid geworden op: do okt 31, 2013 20:36
CCNL lidnummer: 855
Type Corolla: E11
Type Corolla: 4AFE Auto.
Locatie: Bladel, ZO Brabant

Re: Binnenverlichting

Bericht door Namssam »

Hallo Paul,

Ik heb bij mijn Corolla (die standaard geen binnenverlichtings vertrager heeft) het er zelf ingemaakt.
Dingetje bij Conrad besteld voor 9euro en een uurtje klussen en je bent klaar.

Deze zit er tussen: https://www.conrad.nl/nl/binnenlicht-ve ... 53242.html

Zie hier : viewtopic.php?f=50&t=46629#p769056
Mijn project : viewtopic.php?f=50&t=48746#p792805
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop.. :-(
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2453
Lid geworden op: di sep 07, 2010 15:22
CCNL lidnummer: 821
Type Corolla: AE101
Type Corolla: XLi
Locatie: Zeist

Re: Binnenverlichting

Bericht door Sgt_Lyna »

Dat is wel vreemd, als ze een nieuwe draad hebben getrokken lijkt het me overbodig dat ze dan ook gelijk de condensator omzeilen.
In principe is het een kwestie van de juiste condensator vinden en er tussen zetten. Of uitvinden waar de originele zit en deze alsnog aansluiten... het betrof immers een kabelbreuk (aldus jouw verhaal) en niet een condensator die kapot is/was.

Let wel, dat als je inmiddels ledjes hebt in je binnenverlichting dat het niet direct hoeft te werken. Halogeentjes werken daarin iets anders, ledjes hebben een pwm nodig.
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
Donky
General member
General member
Berichten: 175
Lid geworden op: wo mei 18, 2005 17:38
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11 G6-R
Locatie: Oss

Re: Binnenverlichting

Bericht door Donky »

Sgt_Lyna schreef:Dat is wel vreemd, als ze een nieuwe draad hebben getrokken lijkt het me overbodig dat ze dan ook gelijk de condensator omzeilen.
In principe is het een kwestie van de juiste condensator vinden en er tussen zetten. Of uitvinden waar de originele zit en deze alsnog aansluiten... het betrof immers een kabelbreuk (aldus jouw verhaal) en niet een condensator die kapot is/was.

Let wel, dat als je inmiddels ledjes hebt in je binnenverlichting dat het niet direct hoeft te werken. Halogeentjes werken daarin iets anders, ledjes hebben een pwm nodig.
Ik heb er geen ledjes inzitten, dus in principe zou het moeten werken. Alleen weet ik niet waar ik ergens moet gaan zoeken naar die condensator. En hoe groot die dan zou zijn. Als er iemand een idee heeft waar ik ergens kan gaan zoeken en hoe die eruit ziet.
Die kabelbreuk hebben ze mij bij de dealer verteld, misschien vonden hun het teveel werk om naar de condensator te zoeken en/of die een nieuwe erin te zetten en was een nieuwe/andere kabel trekken goedkoper en sneller.
Get In, Sit Down, Shut Up And Hold On


Life's good with a G6-R
SV-Sportscars
Full member
Full member
Berichten: 356
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 21:11
Type Corolla: E12
Type Corolla: Toyota
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Binnenverlichting

Bericht door SV-Sportscars »

In het dashboard zit een computerbody, bij de Corolla is dat de "Relay Integration" Dat regelt de binnenverlichting en dus het dimmen.
Als die niet meer werk kan je de stroom aanleggen via een plus en de massa van de deurschakelaar, maar dan dimt die dus niet meer.
Ik zou dat kastje controleren.
Plaats reactie