Vocht passagierskant E12

Over sturen, bekleding, carkits, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

Vocht passagierskant E12

Bericht door Dagobert »

Met dit weer is een beetje vocht in de auto meestal wel normaal,maar nu leek het meer dan dat je normaal zou vinden.
Na wat speur werk kwam ik er achter dat het best vochtig is bij het schutboard onder het dashboard kastje,te vochtig.
Ik had al eerder het redelijke bekende niet helemaal warm wordende kachel probleem en moet nog steeds mijn kachelradiator flushen :oops: kan dit het probleem zijn?En moet je deze eigenlijk weer bijvullen of loopt dat samen met het koelvloeistof reservoir of front radiator?

Nu had ik op een andere site gelezen dat het ergens verstopt kan zijn,dat het water langs of door je kachelmotor naar binnen loopt.Nu had ik even(als je voor de motorruimte staat) links in het paravan in de hoek gekeken en ik zag daar wat water in staan :shock: Helaas heb ik geen tijd om echt verder te kijken en wat dingen weg te halen dus ik hoopte alvast wat informatie te winnen op het forum.

Nog even de link erbij van het kachel probleem.Misschien dat iemand uit dat topic nog wat andere informatie kan halen.
viewtopic.php?t=47727

Alvast bedankt !
Laatst gewijzigd door Dagobert op di dec 01, 2015 18:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

Re: Vocht passagierskant

Bericht door Dagobert »

Even een update.Vandaag even tijd gehad om te gaan kijken waar het vocht vandaan kwam.
Eerst maar even het interieur filter nagekeken,nou die was goed vochtig.Niet echt nat maar zeker niet droog.Daarna het linker paravan gedeelte eraf gehaald en daar links in de hoek stond allemaal water :shock: Is dat normaal?Het was wel tegen het zijscherm aan dus liep niet direct naar waar het vochtig is in de auto.Alles met een slangetje eruit laten lopen in ieder geval.Uit voorzorg ook maar rechts gedaan,ook daar stond het vol maar geen vochtige plekken.

Bij de paravan zitten 2 gaten die uiteindelijk naar binnen toe lijden.Toen ik het slangetje daar door heen deed,kwam ik uit bij me interieur filter.
Precies daar is het dus ook vochtig.Het geklots van water waar ik het over had in het andere topic is nu ook weg.Zou het kunnen dat het water dat in het paravan gedeelte stond,met een bocht nemen zo naar binnen kwam? :( :?

Het laatste wat mij opviel is dat er geen filter zit onder het paravan,klopt dat?De meeste modernere auto's hebben dit wel.
Tot zo ver mijn bevindingen.Als iemand ideeën heeft hoor ik die graag :)
Namssam
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 644
Lid geworden op: do okt 31, 2013 20:36
CCNL lidnummer: 855
Type Corolla: E11
Type Corolla: 4AFE Auto.
Locatie: Bladel, ZO Brabant

Re: Vocht passagierskant

Bericht door Namssam »

Dagobert,

Dit betreft een E12?
Ik heb ergens in de DHZs van de E11 gelezen dat die een kitnaad hebben die niet goed (kan) zitten)
Mijn project : viewtopic.php?f=50&t=48746#p792805
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop.. :-(
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

Re: Vocht passagierskant

Bericht door Dagobert »

Ja gaat om een E12,ben het vergeten erbij te zetten.
Heb je enig idee waar die naad zou zitten?
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Re: Vocht passagierskant E12

Bericht door Robbie F »

hey hallo

haal je binnen schermen eens los aan de carroserie zijde, vermoedelijk staat die vol met zand en bladeren etc.
je water in de paravan wordt afgevoerd via 2 rubbers die achter je binnen schermen uit komen.

mvg robbie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

Re: Vocht passagierskant E12

Bericht door Dagobert »

Bedankt robbie,dat ga ik zeker even doen dan.
Hoop dat ik er een beetje bij kom zonder wiel eraf te moeten halen.40mm verlaagd met 17 inch wielen.
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Vocht passagierskant E12

Bericht door Linea Sol »

Wiel er af halen werkt wel een heel stuk makkelijker , dan als je het allemaal los hebt je hand er in steken en graaien tot je het meeste vuil er uit hebt. Daarna ff tuinslang erin om het zaakje schoon te spoelen ;)
Laatst gewijzigd door Linea Sol op do dec 03, 2015 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

Re: Vocht passagierskant E12

Bericht door Dagobert »

Oké, ik vermoede al zoiets :p volgende week gaan de winter wielen er onder dan maak ik het gelijk schoon.

Iemand verder nog ideeën hoe het vocht binnen komt?
Plaats reactie