Speaker Kabels

Over sturen, bekleding, carkits, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Bob95
Starting member
Starting member
Berichten: 51
Lid geworden op: za jan 18, 2014 19:23
Type Corolla: E12

Speaker Kabels

Bericht door Bob95 »

Mijn hoedenplank heeft zins dat ik hem heb al 2 speaker gaten, jammer genoeg zijn alle kabels e.d. compleet weggehaald door een vorige eigenaar. Weet iemand of er toevallig een kabeltunnel of zo iets loopt? Ik zie nergens gaten e.d. zitten waar de kabels orgineel gelopen kunnen hebben.

Ik wil ze graag helemaal uit het zicht hebben, als iemand een mooie plek weet om de kabels weg te werken hou ik me aanbevolen :)
Bob95
Starting member
Starting member
Berichten: 51
Lid geworden op: za jan 18, 2014 19:23
Type Corolla: E12

Re: Speaker Kabels

Bericht door Bob95 »

Ben zelf een beetje verder gaan rommelen, ik had nog hoop dat de orginele kabels er zaten, net even mijn radio er uit gehaald, maar alles wat als het achter de radio vast gemaakt was weg gehaald.

Nu zag ik dat toyota een eigen stekker heeft, kan iemand mij vertellen of deze overzicht ook van toepassing is op de 1996 corolla? Afbeelding

Het gaat mij dan vooral om de onderste stekker, want in mijn auto zit die nm. ook aangesloten. Also, weet iemand waar die stekker eindigt, volgens het boekje zit de radio gezekerd aan de bestuurskant, komt daar ook de kabel van de radio heen compleet? Want hij gaat ergens het dashboard in, maar ik kon niet echt uitvinden waarheen, ik denk richting het klokje. Maar daar schiet ik nog niet veel mee op. Als ik weet waar hij eindigt, kan ik nm. kijken of daar al wat gezeten heeft, en hoe ik mijn kabels er aan ga maken.
Bob95
Starting member
Starting member
Berichten: 51
Lid geworden op: za jan 18, 2014 19:23
Type Corolla: E12

Re: Speaker Kabels

Bericht door Bob95 »

Ik wil iedereen hier op het forum bedanken voor alle antwoorden die ik op deze thread gehad heb, maar dankzij een aardige meneer van Toyota Woerden weet ik inmiddels het antwoord al.

Voor als er mensen ooit met het probleem zitten, de kabels lopen fabrieks af al door naar achter, links en rechts onder de kap waar de gordel in zitten zitten ook de losse stekkertjes. Let alleen links op dat je niet per ongelijk die van de kofferbak licht pakt.
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Speaker Kabels

Bericht door Martijn »

Met losse kabels haal je wel meer geluidskwaliteit eruit, die standaard dunne draadjes werken wel maar je verlies is best groot.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Bob95
Starting member
Starting member
Berichten: 51
Lid geworden op: za jan 18, 2014 19:23
Type Corolla: E12

Re: Speaker Kabels

Bericht door Bob95 »

Dank je voor je reactie, ik wil er niet zoals veel mensen den van die erg grote speakers in leggen, gewoon die wat geluid van achter geven. Dan ben ik al lang blij :D

Ook een geld kwestie, voor nu laat ik het zo als het standaard komt, mocht ik problemen krijgen dan vervangen ik zeker weten de kabel :) bedankt voor de tip ;)
Jeroen97
Starting member
Starting member
Berichten: 91
Lid geworden op: ma dec 14, 2015 14:00
Locatie: Geertruidenberg

Re: Speaker Kabels

Bericht door Jeroen97 »

Hoe weetje of je de speakers goed hebt aangesloten want als ik hier naar t schema kijk dan lijkt t wel of de vorige eigenaar van mijn auto de speakers achter verkeerd heeft aan gesloten.
Het gaat om een e11 links achter heb ik idd geel en zwart.
En rechts rood en wit. Wat is nou plus en wat is nou de min.
Voor in mijn deuren heb ik uit mn hoofd aan allebei de kanten een zwarte en een witte. Klopt t dat de witte de + is en zwart de - ?
HenryAlino
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mar 10, 2019 22:43
Locatie: Sri Lanka
Contacteer:

Speaker Kabels

Bericht door HenryAlino »

Hallo allemaal,

Wat is de beste manier om speaker kabel aan een terminal vast te maken?
Met tin solderen of iets anders?

En om 2 speaker kabels te koppelen? Het moeten er twee zijn i.v.m. het monteren.
Plaats reactie