Middenconsole en radio/cd speler verlichting rood ipv groen

Over sturen, bekleding, carkits, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
carina2
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr mei 11, 2012 15:47

Middenconsole en radio/cd speler verlichting rood ipv groen

Bericht door carina2 »

Hallo allen, bij deze mijn vraag.
Ik heb een Corolla sedan E12 model 2006 met handmatige airco. Nu wil ik de verlichting van mijn middenconsole, radiocd speler en de ledjes van de elektrische raambedieningen rood ipv groen.
De dashboard tellers zien er mooi uit zoals ze nu zijn.
Volgens mij heeft de sport versie ook rode verlichting alleen zijn de tellers daar ook rood. Voor mij is dat iets te...

Heeft iemand een adres waar ik die ledjes van kan bestellen? Is het uberhaupt mogelijk om de verlichting van de radio/cd speler te veranderen?

Alvast bedankt!
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 514
Lid geworden op: wo jan 04, 2012 09:15
CCNL lidnummer: 826
Type Corolla: E12
Type Corolla: Toyota
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Middenconsole en radio/cd speler verlichting rood ipv gr

Bericht door nicknameless »

Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
Roisto
Starting member
Starting member
Berichten: 78
Lid geworden op: do apr 08, 2010 11:41
Type Corolla: E12
Type Corolla: E12 Wagon

Re: Middenconsole en radio/cd speler verlichting rood ipv gr

Bericht door Roisto »

Het betreft hier een ''Handmatige Airco Console''. Heb het volgende ondervonden: Aangezien de sticker een groene gloed afgeeft
zul je die moeten laten maken met rood (worden niet door lampjes afgegeven doormiddel van groene rubber hoesjes ofzo).
Zou er verder dan kiezen voor T5-ledjes, de normale lampjes gaan namelijk vrij snel kapot (of worden dof). Er zitten twee T5 lampjes tussen de drie draaischakelaars.

Om de lampjes te vervangen of te verwijderen moet je de console losmaken zoals beschreven van de ''Automatische Airco Console''. Verplaats de schuif van
luchttoevoer naar het midden pak de draaiknop van de blower af, hier achter zit een schroef verborgen! Na het verwijderen/ er afpakken van de console,
zie je het witte gedeelte met de draaischakelaars. Deze kun je los maken aan de zijkanten (kliksysteem) en naar voren halen.

Volledig uitnemen gaat niet door de metalen draden die het schuifsysteem bedienen. Achter op dit witte stuk zit een stekker, en meen ook een schroefje,
beide verwijderen en je kan vervolgens een paneeltje uitnemen en zo dus bij de lampjes komen. Ik heb zelf nog geen ervaring met de T5-leds, of deze
passen betreft de dikte weet ik niet. Wel weet ik dat deze waarschijnlijk niet zo goed rondom zullen schijnen maar het licht vrij gebundeld zal zijn.
Misschien eventueel met zilverfolie of iets dergelijks op te lossen? Veel succes, ik hoop dat je hier mee geholpen bent.

Leds in wijzerplaten kun je vergeten, dit zijn SMD-leds.. Er zo maar inkomen zonder slopen is erg lastig. Met de radio heb ik geen ervaringen.
SMD's-leds in de raambediening zijn vrij eenvoudig te vervangen door andere kleur (SMD)-Leds.

Greetz,

Roisto
carina2
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr mei 11, 2012 15:47

Re: Middenconsole en radio/cd speler verlichting rood ipv gr

Bericht door carina2 »

Hallo Allen,

bedankt voor de super handige info, ik heb bij lokale dealer de lampjes besteld, ga toch voor de originele versies ipv LEDS, aangezien die niet goed alles oplichten volgens jullie.
Ik heb al getracht de console met de hand los te halen zoals in de link beschreven maar echt makkelijk gaat dat niet. Ik ben namenlijk bang dat ik een en ander kapot ruk. Maar met beleid komen we er wel... hoop ik...Vandaag maar eens die lampjes ophalen laat wel een bericht achter.

Nogmaals bedankt.

Groetjes.
Plaats reactie