E8 automaat schokt tijdens rijden
Moderator: Moderator
E8 automaat schokt tijdens rijden
Hallo ik ben Sjoerd sinds 2weken eigenaar van een zeer nette Corolla automaat uit 1987 van een Opa gekocht.De kmstand staat op 110.000 en er zit nieuwe Apk op.
Alleen heb ik een probleem,onder het rijden hikt de auto alles is al nagekeken en zelfs de garage kan niks constateren.
Weet iemand toevallig wat dit probleem kan zijn?
Ik heb de bougies luchtfilter vervongen,de ontsteking wil niet op tijd gezet worden want hij kan niet verder gestelt worden.De distributieriem is een tandje versteld maar het probleem is nog niet opgelost.Carberateur is ook schoongemaakt.
In zn vrij kan ik niet constateren dat de wagen hikt alleen onder het rijden.
Bvd,
Mvg Sjoerd
Alleen heb ik een probleem,onder het rijden hikt de auto alles is al nagekeken en zelfs de garage kan niks constateren.
Weet iemand toevallig wat dit probleem kan zijn?
Ik heb de bougies luchtfilter vervongen,de ontsteking wil niet op tijd gezet worden want hij kan niet verder gestelt worden.De distributieriem is een tandje versteld maar het probleem is nog niet opgelost.Carberateur is ook schoongemaakt.
In zn vrij kan ik niet constateren dat de wagen hikt alleen onder het rijden.
Bvd,
Mvg Sjoerd
-
- Senior member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: zo apr 02, 2006 21:43
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: 1.6 GTSI
- Locatie: Westland
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Is dit aldoor bij elke snelheid en versnelling? Bij het optrekken of ook bij constant rijden?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Bij stationair rijden oftewel constant,in elke versnelling.Blof-fan schreef:Is dit aldoor bij elke snelheid en versnelling? Bij het optrekken of ook bij constant rijden?
Zowel in hoge en lage toerental.Wat mij nog meer opvalt is dat de motor soms zwaar loopt oftewel moeite heeft met optrekken.Dit komt niet altijd voor.
Wat mij nog meer opgevallen is dat er op de pijp van de luchtfilterdeksels van het luchtfilterhuis een soort van luchtwegertje zit en als ik er in kijk daar een dikke parker is ingeschroefd.
Heeft er iemand toevallig nog een schema van de vacuúmslangen?
Ik heb vermoedens dat daar iets fout zit.
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Klinkt idd alsof er een restrictie ergens in zit. Ofwel de lucht, dan wel de benzine toevoer. Hij zal ook wel niet aan z'n volle vermogen komen, maar da's lastig in te schatten als je de auto verder nog niet echt kent en met een automaat.
Misschien je benzinefilter eens controleren?
Misschien je benzinefilter eens controleren?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Benzine filter is vervangen,toevoer zat ik ook aan te denken maar waar.Blof-fan schreef:Klinkt idd alsof er een restrictie ergens in zit. Ofwel de lucht, dan wel de benzine toevoer. Hij zal ook wel niet aan z'n volle vermogen komen, maar da's lastig in te schatten als je de auto verder nog niet echt kent en met een automaat.
Misschien je benzinefilter eens controleren?
Dat is eigelijk het grootste probleem we kennen de auto niet en wat ie moet doen.Ik heb ook nog nooit in een Corolla gereden van deze leeftijd.
Bedankt
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Hmmm...dan is het de vraag of het, als het al een benzinetoevoer probleem is, voor of na het filter zit.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Dat zou goed kunnen hoe test ik dat?Blof-fan schreef:Hmmm...dan is het de vraag of het, als het al een benzinetoevoer probleem is, voor of na het filter zit.
Ik heb nog iets ontdekt,de 2 buitenste bougies zijn netjes koffiebruin maar de 2 binnenste zijn zwart.
Ik zal het spruitstuk even controleren op lekkage.
Klepspeling is goed.
-
- Senior member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: zo apr 02, 2006 21:43
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: 1.6 GTSI
- Locatie: Westland
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld
-
- Moderator
- Berichten: 4534
- Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
- CCNL lidnummer: 471
- Type Corolla: ZZE111
- Type Corolla: Gs450h
- Locatie: Emmeloord
deze meneer heeft de gouden tipae82_gt schreef:Ontstekingsasje zit vast, en waarschijnlijk ook een lekke vacuümvervroeger
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Dankje,onsteking is volgens mij goed.Maar wat moet ik mij bij dat asje voorstellen?De hoofdasje die verbonden wordt met de nokkenas?Robbie F schreef:deze meneer heeft de gouden tipae82_gt schreef:Ontstekingsasje zit vast, en waarschijnlijk ook een lekke vacuümvervroeger
Vacuumvervroeger zal ik even testen deze zit op het ontstekingshuis neem ik aan?Volgens mij heeft de garage deze getest want ze hebben de gehele ontsteking uitmekaar gehad.
ik heb eigenlijk het idee dat de slangen voor geen meter kloppen want bij aanschaf hebben ze de carbreteur eraf gehad.
Er zit totaal geen logika achter zoals de slangen lopen.
Daarom,heeft iemand een schema die Bijvoorbeeld in een vraagbaak staat.
Dankje
-
- President member
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:23
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: van alles
- Locatie: Het mooie oosten
Het asje moet terug veren als je de rotor handmatig verdraaid.
Is dit niet het geval dan zit het asje vast.
Onsteking verwijderen.
In een bankschroef zetten'
Rotor verwijderen.
Rubberen dopje verwijderen.
Schroef los halen.
Asje in spuiten met ontroester.
Met een tangetje het asje ophoog trekken en wisselend links/rechts om bewegen.
Is dit niet het geval dan zit het asje vast.
Onsteking verwijderen.
In een bankschroef zetten'
Rotor verwijderen.
Rubberen dopje verwijderen.
Schroef los halen.
Asje in spuiten met ontroester.
Met een tangetje het asje ophoog trekken en wisselend links/rechts om bewegen.
Member of the GT Owners Group!
Nog even iets belangrijks,vanuit de ontsteking komen 2 groene stekkers. 1 Van de 2 groene stekkers is niet aangesloten weet iemand waar deze voor dient?Er zit maar 1 draad op met 1 conectie.
Hmmmm nog beter heeft iemand een vraagbaak in de aanbieding?
Sorry ik word irritant,zoals mijn toyota ook al is maar goed verkopen is ook geen optie!
Hmmmm nog beter heeft iemand een vraagbaak in de aanbieding?
Sorry ik word irritant,zoals mijn toyota ook al is maar goed verkopen is ook geen optie!
Dat ga ik gelijk even doen,dankje.ae82_gt schreef:Het asje moet terug veren als je de rotor handmatig verdraaid.
Is dit niet het geval dan zit het asje vast.
Onsteking verwijderen.
In een bankschroef zetten'
Rotor verwijderen.
Rubberen dopje verwijderen.
Schroef los halen.
Asje in spuiten met ontroester.
Met een tangetje het asje ophoog trekken en wisselend links/rechts om bewegen.
-
- Senior member
- Berichten: 288
- Lid geworden op: ma aug 14, 2006 22:32
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: AE82
- Locatie: Weurt
ae82_gt schreef:Het asje moet terug veren als je de rotor handmatig verdraaid.
Is dit niet het geval dan zit het asje vast.
Onsteking verwijderen.
In een bankschroef zetten'
Rotor verwijderen.
Rubberen dopje verwijderen.
Schroef los halen.
Asje in spuiten met ontroester.
Met een tangetje het asje ophoog trekken en wisselend links/rechts om bewegen.
Vacuum vervroeger werk goed als ik er druk opzet dan hoor ik niks,asje gaat uit en in.
Ontstekingsasje geeft een slagje van ong 3mm en veert terug.
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld
Fotootjes zal ik zeker nog even maken dus komen er aanA-class schreef:Sjoerd, doe trouwens even een foto
Hij is wel helemaal origineel en dat vind ik het mooie eraan,zo uit de garage van opoe dus in nieuwstaat.
Probleem trouwens gevonden als ik een bepaalde vacuúm slang afknijp loopt ie perfect nu nog even het slangetje volgen maar dat komt morgen.
Als ik hem afknijp blijft het "power" lampje branden maar dat zien we morgen gouw genoeg.
Mensen bedankt voor de tips!
Ja Peter-D als ik een auto koop mankeert er altijd wat aan ongeacht welk merk Daarom kocht ik een Corolla omdat ze zo betrouwbaar zijn maar als "ik" er 1 koop
-
- Special member
- Berichten: 705
- Lid geworden op: zo dec 04, 2005 23:22
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Fiesta ST
- Contacteer:
dat zegt wat over de auto's of diegene die ze koopt
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM - http://www.4agte.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
4EFTE Powered EP71 S @ 0.65 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
http://www.konino.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
4EFTE Powered EP71 S @ 0.65 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
http://www.konino.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- President member
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE20
- Locatie: Goirle
daarin kun je een toerenteller aansluiten.sjoerd schreef:Nog even iets belangrijks,vanuit de ontsteking komen 2 groene stekkers. 1 Van de 2 groene stekkers is niet aangesloten weet iemand waar deze voor dient?Er zit maar 1 draad op met 1 conectie.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
The Doctor schreef:daarin kun je een toerenteller aansluiten.sjoerd schreef:Nog even iets belangrijks,vanuit de ontsteking komen 2 groene stekkers. 1 Van de 2 groene stekkers is niet aangesloten weet iemand waar deze voor dient?Er zit maar 1 draad op met 1 conectie.
Dankje,weer een vraag doorgestreept.
-
- Junior member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: di mei 13, 2003 12:44
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: EE80
- Locatie: Finland
Bij exact de zelfde storing op exact de zelfde motor met de zelfde automaat heb jij mij aangeraden mijn CO te laten afstellen en dat hielp... Ik zou daar dus beginnenae82_gt schreef:Ontstekingsasje zit vast, en waarschijnlijk ook een lekke vacuümvervroeger
Is er een reden waarom je nu iets anders aanraadt?
1986 Corolla EE80 SXL Liftback - verkocht
-
- President member
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:23
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: van alles
- Locatie: Het mooie oosten
Omdat ze aangeven/gaven dat de ontsteking niet op tijd te zetten is/was'86Liftback schreef:Bij exact de zelfde storing op exact de zelfde motor met de zelfde automaat heb jij mij aangeraden mijn CO te laten afstellen en dat hielp... Ik zou daar dus beginnenae82_gt schreef:Ontstekingsasje zit vast, en waarschijnlijk ook een lekke vacuümvervroeger
Is er een reden waarom je nu iets anders aanraadt?
vandaar de sugestie om eerst het ontstekingsasje te controleren.
Member of the GT Owners Group!
Het zou idd een poging waard zijn,maar volgens mij heeft de garage dat al nagekeken en afgesteld.
Ik heb het idee dat er iets aan dat vacuum systeem niet klopt.
De auto houd ook in mijn buurman die ook 1 gehad heeft die merkte dat gelijk op.Ik kon dit niet weten omdat ik nog nooit in een Corolla gereden heb.
Alleen als ik 1 slang afknijp loopt de auto goed,en deze loopt naar het witte potje op de luchtfilterhuis,vanuit daar de carburateur in.
Ik heb het idee dat er iets aan dat vacuum systeem niet klopt.
De auto houd ook in mijn buurman die ook 1 gehad heeft die merkte dat gelijk op.Ik kon dit niet weten omdat ik nog nooit in een Corolla gereden heb.
Alleen als ik 1 slang afknijp loopt de auto goed,en deze loopt naar het witte potje op de luchtfilterhuis,vanuit daar de carburateur in.
-
- Junior member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: di mei 13, 2003 12:44
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: EE80
- Locatie: Finland
Zoals ik op het TACN forum al schreef, dit was bij mijn auto exact hetzelfde en ae82_gt zal zich herinneren dat ik hem niet direct geloofde dat CO afstellen de oplossing zou zijn... Maar dat was het dus wel. Ik heb ook het hele vacuumsysteem uit elkaar gehad en zelfs alle slangen vervangen dus dat probeer ik je te besparen.sjoerd schreef:Ik heb het idee dat er iets aan dat vacuum systeem niet klopt.
Alleen als ik 1 slang afknijp loopt de auto goed
Laat het gewoon controleren bij je garage en als het niet extreem laag is (laag is <1 want jouw auto heeft geen katalysator!!) ga je gewoon weer weg zonder ze iets te laten doen
1986 Corolla EE80 SXL Liftback - verkocht
'86Liftback schreef:Zoals ik op het TACN forum al schreef, dit was bij mijn auto exact hetzelfde en ae82_gt zal zich herinneren dat ik hem niet direct geloofde dat CO afstellen de oplossing zou zijn... Maar dat was het dus wel. Ik heb ook het hele vacuumsysteem uit elkaar gehad en zelfs alle slangen vervangen dus dat probeer ik je te besparen.sjoerd schreef:Ik heb het idee dat er iets aan dat vacuum systeem niet klopt.
Alleen als ik 1 slang afknijp loopt de auto goed
Laat het gewoon controleren bij je garage en als het niet extreem laag is (laag is <1 want jouw auto heeft geen katalysator!!) ga je gewoon weer weg zonder ze iets te laten doen
Ik gah het zeker weten doen ik heb vandaag al gebeld en woensdag wou hij er even naar kijken en een meeting doen.
Vorige maand is de auto nog voor de apk geweest maar dat is zo onbetrouwbaar,de voorste motorsteun was ook verrot daar had de auto nooit op goedgekeurd mogen worden.