How to: Middenconsole lampjes ( zonder solderen )

Moderator: Moderator

Plaats reactie
E12-Chris
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 807
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 23:37
CCNL lidnummer: 844
Type Corolla: GT86
Locatie: Keerbergen

How to: Middenconsole lampjes ( zonder solderen )

Bericht door E12-Chris »

Aangezien ik veel aanvragen krijg over hoe ik dit gedaan heb is dit een how to voor de kleur van de lampjes in het middenconsole te veranderen.
De eerste twee foto's komen van Noedel en zijn dus niet door mij gemaakt.

Wat je nodig hebt:
- Klein kruis schroevendraaier
- 3x T5 LED ( Zie verder voor meer uitleg hierover )
- 4x T4 LED ( Zie verder voor meer uitleg hierover )
- Printplaat
- Scalpel/Scherp mesje

Om te beginnen kan je deze tutorial volgen van Noedel om het middenconsole los te maken en te openen.
http://corollaforum.nl/viewtopic.php?f=72&t=36739" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Op deze afbeelding kan je de originele printplaat met de originele lampjes zien. ( Het gele lampje hoef je niet te veranderen, dit is namelijk het lichtje voor je vier pinkers )


De leds die je nodig hebt hiervoor zijn niet gewone leds, maar neo wedge leds. Deze leds hebben geen extra weerstanden nodig.
Dus je moet niets solderen, simpel plug en play.

Afbeelding
Deze is een voorbeeld van een T4 lampje dat er standaard inzit met een groen rubbertje rond.

Afbeelding
Hier zie je een T5 neo wedge led

Als je de printplaat voor je hebt liggen moet je voorzichtig de lampjes eruit draaien. Als ze er allemaal uit zijn, is het simpelweg de nieuwe leds erin draaien.

Een belangrijke opmerking
De T5 leds moet je een klein beetje bijsnijden met een scalpel of een scherp mesje voor dat deze passen. Het is niet veel werk, maar je kan je er wel aan ergeren als je het niet weet :lol:.

Voor je alles terug dichtmaakt is het aangeraden om het even aan te sluiten om zeker te zijn dat ze allemaal werken. Moesten er bij zijn die niet branden, probeer deze dan om te draaien.
Afbeelding
Hier zie je dat er twee niet branden bij mij, simpelweg omdraaien en deze werken wel.

Als je zeker bent dat alles werkt maak je het console terug dicht en klik je het op zijn plaats.
Afbeelding
En het resultaat uiteraard.

Indien iemand graag zou weten waar ik mijne juist gehaald heb kan dit via PM, ben niet zeker of dit mag aangezien het reclame maken is.
Toyota GT86 2.0 Boxer.

Vroeger
Toyota Corolla E12 Facelift D4D.

Project Topic: Corolla/GT86
Plaats reactie