Verstralers E11 Prefacelift Monteren.

Over skirts, spoilers, air-intakes, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
YoeriKurvers
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma feb 25, 2019 14:42
Type Corolla: E11
Type Corolla: G6R

Verstralers E11 Prefacelift Monteren.

Bericht door YoeriKurvers »

Hallo!

Hierbij mijn eerste post, over hoe ik mijn Hella Rallye 3000's op de neus van mijn corolla heb bevestigt zonder grote aanpassingen aan de auto.

Afbeelding

We gebruiken hiervoor de bestaande gaten waarmee de kentekenplaat bevestigd is aan de bumper. Dit alleen is niet sterk genoeg om de verstralers te ondersteunen (de Rallye 3000's zijn nogal groot en zwaar). Daarom maken we nog extra beugels die door de grill naar de radiator support gaan.

(Wij hadden al het materiaal nog liggen, dit is een voorbeeld gebruik dit om je eigen afmetingen/beugels te maken.)


(Onze calculaties kunnen variëren, 2x meten is weten!!)

1. Eerst moet je bepalen hoever je de lampen van elkaar af wilt en hoe hoog je ze op de bumper wilt hebben. Aan de hand daarvan ga je de eerste beugel maken, deze beugel is een rechthoek met 2 gaten en 2 hoekijzers.

Afbeelding

Wij hebben de beugel ongeveer 42cm lang gemaakt. De hoekijzers zijn zo'n 5,5 cm hoog. De kentekenplaat bevestigingspunten zitten op ongeveer 21cm van elkaar af. Let op! De bumper is niet plat, de 42cm beugel zal met de bumper meegebogen moeten zijn en door de bolling in de bumper boven de kentekenplaat zullen de hoekijzers op de voorkant van de 42cm beugel geplaatst moeten worden zodat deze niet tegen de bolling aan zitten. Aangezien we de hoekijzers op de plaat lassen, moeten we de kentekenplaat bevestigingspunten ook opdikken zodat de kentekenplaat niet krom in de beugel wordt geschroefd. Hiervoor kun je dus opvul ringen of een plaatje bij lassen die net zo dik is als je hoekijzers.

De lampen zullen op de hoekijzers geplaatst worden, boor hiervoor dus een gat met dezelfde afmeting als de schroefdraad van je lamp.

Afbeelding

2. Nu dat die beugel gemaakt is, gaan we door naar de versteviging. Dit zijn 2 beugels die vanaf de hoekijzers door de gril naar de radiator support gaan. Hiervoor moet je dus of het gaas uit de gril verwijderen of ervoor kiezen om gleuven te knippen/slijpen in de gril zodat de beugels naar binnen kunnen. Ik heb op dit moment gekozen om het gaas te verwijderen en eventueel later een tweede gril aan te schaffen.

Afbeelding

Het plastic van de gril heb ik weer terug geplaatst zodat we de beugels kunnen buigen. Wij hebben ervoor gekozen om de beugels op bestaande punten in de motorruimte vast te maken.

Je kunt het beste met een dunner metaal of dergelijk een mal maken en deze op de auto voor buigen zodat je dit later na op dikker metaal kan na overdoen. Als de beugel is gebogen boor je de juiste gaten aan beide uiteindes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

3. Nadat beide beugels gemaakt zijn rest je dus alleen nog alle scherpe hoeken rond te slijpen/schuren zodat je jezelf en eventueel loslopend wild niet verwond en dan is het gedaan! Nu kun je de beugels opschuren en deze in een kleur spuiten die je zelf wilt om roest tegen te gaan en om het te laten matchen met je auto. Nu moet je alleen nog de lampen aansluiten, wij hebben ze met een zweefzekering op een los circuit gezet, maar wil je ze met je groot licht schakelen? Volg dan deze handige post! viewtopic.php?t=28745

Afbeelding


Heb je meer vragen of is iets onduidelijk? Reageer even!
Rixxy
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: di okt 12, 2021 20:38

Re: Verstralers E11 Prefacelift Monteren.

Bericht door Rixxy »

Prachtig gedaan. Mooie uitleg, erg clean.
Plaats reactie