Vervangen door Koni schokbrekers achter E9 GTi
Moderator: Moderator
-
- Die-Hard
- Berichten: 5945
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 19:56
- CCNL lidnummer: 239
- Type Corolla: VW Golf
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Vervangen door Koni schokbrekers achter E9 GTi
de schokbreker
het gereedschap
eerst het wiel er af
even je stabilisatie stang goed in spuiten. leve WD-40.
los halen met sleutel 14 en imbus 5
onder bij de ophanging kan je hm nu los halen met dop 17 en ringsleutel 17.
nu haal je met een kruiskop-schroevendraaier de plastic kapje los en dan kan je bij de 3 moeren die boven op zitten. die kan je los draaien met dop 12. en je kan de veerpoot nu zo onder de auto weg pakken.
zet de veerpoot nu in een bankschroef. en klem de veer nu in met veerspanners. boven op de veerpoot zit een moer die je met dop 17 los kan halen. je kan het beste met z'n tweeën doen. en weeze voorzichtig met het los halen van de veer
boor nu een gaatje in de onderkant van de veerpoot. en laat de troep er uitlopen.
teken nu een gedeelte af van bij mijn geval was het 4 cm. en leg er voor de zekerheid een plakbandje er omheen zo dat je goed kan zagen.
boor het gat groter naar een maat van 14 mm. doe het patroon er in en draai draai hem aan met 90 nm.
en daarna doe je de veer, de bumperstop, en de veerschotel weer op de schokbreker en bouw alles weer netjes in
"My software never has bugs. It just develops random features."