Olie voor een oude motor

Over de aandacht...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
JoeyD
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 13:00
Type Corolla: E12

Olie voor een oude motor

Bericht door JoeyD »

Moge.

Ik heb m'n corolla E12 ingereden, er staat nu 400.000 km op de teller. En hij is weer eens aan verse olie toe.

Ik heb er tot nu toe altijd winparts 5W30 in gedaan maar vraag mij nu af of het loont om uit te kijken naar een olie met ouwelullentoevoegingen. En zo ja, welke dan? Of is dat maar marketing en is een vanilla olie niet slechter of beter?

Ik schrijf allerlei smaakjes snel af aan de marketing afdeling maar vraag me af of er toch wat waarheid bij zit. Wat is jullie ervaring?

J.
Vroem!
Lone wolf
President member
President member
Berichten: 1055
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 21:31
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E12 Sol
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Olie voor een oude motor

Bericht door Lone wolf »

Zolang je auto geen olie verbruikt gewoon bij de olie blijven.

volgens mij was toendertijd 10W40 voorgeschreven ook. 5W30 is de huidige bulk olie bij Toyota.
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2012 Yaris 1.0 Active
2013 Auris TS hybrid
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
KDL
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma okt 07, 2019 12:24
Type Corolla: ZZE111

Re: Olie voor een oude motor

Bericht door KDL »

Winparts 5w30 heb ik ook vaak gebruikt in meerdere auto's, gewoon niet te duur en niet de goedkoopste olie, niks mis mee.

Om een eurootje te besparen kun je wat anders overwegen, maar als dit inderdaad goed werkt voor je gewoon zo doortuffen, je mishandelt de auto niet hiermee.

Jaarlijks (of om het jaar bij weinig km's) vervangen is wel wat ik zou adviseren. Rij je meer dan 25K per jaar, dan kun je zomer 10w40 en winter 5w30 overwegen.
Plaats reactie