Keuze versnellingsbakolie (1999 4A-FE, 5 bak)

Over de aandacht...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
EcoModder
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr sep 09, 2016 17:57
Type Corolla: E11
Locatie: Omg. Leiden

Keuze versnellingsbakolie (1999 4A-FE, 5 bak)

Bericht door EcoModder »

Beste mensen! Mijn 99 4A-FE Corolla 5 bak heeft een beetje ruwe schakeling. Meestal schakelt alles fijn maar je voelt dat de synchro wat tijd nodig heeft om te pakken, dit merk ik in alle versnellingen. Welke versnellingsbakolie hebben jullie goede ervaring mee? Ik hoor vaak de Redline MT-90, maar dit is intussen redelijk oud advies. Ik zat naar de Castrol Syntrans Multivehicle te kijken, daar hoor je in andere forums goede dingen over. Heeft iemand ervaring hiermee, of wat beters gevonden? Hartelijk bedankt!
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Keuze versnellingsbakolie (1999 4A-FE, 5 bak)

Bericht door Martijn »

Welkom! :D

Redline MT90 zal zeker verbetering geven, al is het geen oplossing voor versleten synchromes of andere delen.
Heb het zelf ook paar keer toegepast en was sindsdien een hele verbetering. ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
EcoModder
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr sep 09, 2016 17:57
Type Corolla: E11
Locatie: Omg. Leiden

Re: Keuze versnellingsbakolie (1999 4A-FE, 5 bak)

Bericht door EcoModder »

Heb uiteindelijk voor de Castrol Syntrans Multivehicle gegaan omdat die stukken goedkoper was. Vandaag ingegooid, we zien wel wat het gaat doen! Ik vond hem met de oude olie de laatste twee weken tijd toch super schakelen als de auto een weekje stilstond, dus waarschijnlijk was de oorsprong toch vervuilde olie en geen synchro problemen zoals ik bang was. Ik probeer na wat tijd hier te melden hoe het mij bevalt!
EcoModder
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr sep 09, 2016 17:57
Type Corolla: E11
Locatie: Omg. Leiden

Re: Keuze versnellingsbakolie (1999 4A-FE, 5 bak)

Bericht door EcoModder »

Heb een weekje geleden toch de Castrol gepakt, was goedkoop te halen en gebruikt m'n pa ook bij zn andere autos. Kwam erachter dat er simpelweg te weinig olie in de bak was. Hij schakelt heerlijk met de Castrol, je voelt echt wat in de bak gebeurt. Ruige schakelen van 1 naar 2 is voorbij, 3 pakt heerlijk. Goede ervaringen dus 8-)
Plaats reactie