E12 van een oud omaatje, altijd binnen gestaan

Over de aandacht...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
FraDeb
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo feb 04, 2018 21:50
Type Corolla: E12

E12 van een oud omaatje, altijd binnen gestaan

Bericht door FraDeb »

Beste Rollaleden,

Je kent het verhaal van die auto die van een oud omaatje is geweest en altijd heeft binnengestaan...?

Nou, het verhaal klopt in mijn geval.. Ik heb een Corolla uit 2004 gekocht van een goede collega wiens oma was overleden. Zij had de Corolla samen met haar man die ook al eerder was overleden en ze reden er weinig in, zo'n 2000 km per jaar, ongelofelijk! (Gecheckt bij garage en RDW)

Mijn collega heeft er 10.000 km zonder problemen in geredenen nu heb ik m gekocht: Corolla 1.6 vvti executive uitvoering E12 uit 2004 met 28.000 km's op de teller. Automaat. Rijdt heerlijk. Met leren bekleding, airco, stoelverwarming, achteruitrij-sensoren en 'notenhouten' dashboard lekker vintage!
Omdat de auto altijd binnen heeft gestaan, geen roest, bodemplaatwerk is brandschoon en nog onbehandeld.

Hoewel de auto zo weinig km's heeft gereden heb ik direct een beurt laten geven, motorolie en remolie laten vervangen, want die was ouder, maar nog wel licht van kleur. Castrol GTX 10w40 in laten gooien omdat ik dat lees hier op het forum. 10w40 raden ze mij ook aan bij de Toyo dealer.
Nieuwe banden erop want waren wat hard geworden.

Maar nu mijn vragen:

Wat zou jij doen met een 14 jaar oude auto met zo weinig km's op de teller?
- koelvloeistof vervangen?
- versnellingsbak olie automaat volledig laten vervangen? (bij wie?)
- tectyleren voor behoud of juist niet? tectyl / dinitrol / mike sander vet?
- verkopen?
- anders nl.:


De auto kwam prima door de aankoopkeuring, maar wat zijn punten waarop ik moet letten om problemen voor te zijn?
Hoop lekker wat jaartjes met deze Corolla te kunnen sturen, dus jullie input is van harte welkom. Bedankt!

Frank
Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3052
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Type Corolla: Geen
Locatie: Genapium
Contacteer:

Re: E12 van een oud omaatje, altijd binnen gestaan

Bericht door corollapowerrr »

Als je er lekker wat jaartjes mee wilt sturen zou ik hem in ieder geval niet verkopen ;)

Zonder gekheid, check je ophangrubbers op droogtescheuren en de geleidepennen van je remmen. Uiteraard de bandjes, verder rustig aan rijden en niet zoals Peet laten gillen als een oud lijk.

Geniet van alle luxe aan boord en houdt hem netjes in orde door op tijd het onderhoud te laten doen.

Realiseer je dat het niet (snel) een erg gezochte klassieker wordt, maar wel zijn waarde houdt als je er geen 50k km per jaar mee gaat rijden tenminste.
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
Iwan
Starting member
Starting member
Berichten: 94
Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
Type Corolla: EE90
Type Corolla: Toyota
Locatie: Welberg, Noord Brabant

Re: E12 van een oud omaatje, altijd binnen gestaan

Bericht door Iwan »

De eerste 3 punten en bij de 3de punt is een professionele dinitrol behandeling het beste.
CarpeCorolla
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr dec 28, 2018 20:59

Re: E12 van een oud omaatje, altijd binnen gestaan

Bericht door CarpeCorolla »

Hallo Frank, volgens mij heb je een lot uit de loterij te pakken! Wellicht is het ook verstandig om de airco bij te laten vullen.
Rickq
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: di mar 27, 2018 19:21
Type Corolla: E11

Re: E12 van een oud omaatje, altijd binnen gestaan

Bericht door Rickq »

Leuk, ik heb iets dergelijks gekocht. Een 1.6 terra uit '98.
77400 echte km's...rijdt als nieuw. Goede tips zijn welkom.
arjen
Starting member
Starting member
Berichten: 86
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 13:29
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E9
Type Corolla: Avensis1.8
Locatie: Eindhoven

Re: E12 van een oud omaatje, altijd binnen gestaan

Bericht door arjen »

Hmm had berichtje getyped, maar zag dat thread augustus vorig jaar was ipv nu.
Kan delete knop niet vinden.
Plaats reactie