toyota corolla 1.6 GLI 1995 E10

Over de aandacht...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
bartxxl
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 28, 2017 09:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: XLi
Locatie: Capelle aan den ijssel

toyota corolla 1.6 GLI 1995 E10

Bericht door bartxxl »

hallo, zal me zelf even voorstellen,

ik ben bart heb deze week een Toyota corolla gekocht met 254.000km op de teller, ik ben wel de 2e eigenaar en de auto is dealer onderhouden. naar mijn idee is er erg rustig mee gereden daarom heb ik gekozen voor een wat hogere km stand in dit geval.

nu merk ik met rijden geen enkel gebrek of iets wat kapot is of op z'n laatste beentjes loopt alles voelt goed aan.

nu zit er wel een kaartje bij de auto waar op staat dat die een grote beurt nodig heeft. wat zit er allemaal aan te komen? ik ben zelf erg handig dus wil alles zelf gaan doen.

verder ben ik van plan deze zomer mee te gaan doen aan de Budapest rally (voornamelijk reden van aanschaf van deze auto) dit hou in dat we met deze oude auto ruim 5.000 km gaan rijden in 1,5 week. voor die tijd wil ik zorgen dat alles goed is met de auto en dat ik de kas kleiner maak dat ik stil kom te staan.

de auto heeft wel een kleine beurt op 250.000km gehad (olie ververst) distributie is op 199.000km gedaan. apk zit er nog een jaar op. banden en remmen zijn nog goed.

graag hoop ik iets wijzer te worden hier van en natuurlijk goeie tips van al deze Corolla liefhebbers. :D
alvast bedankt, bart
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: toyota corolla 1.6 GLI 1995 E10

Bericht door Martijn »

Bougies even nakijken of vervangen, eventueel luchtfilter.
Als de bak goed schakelt, geen bakolie wisselen.
Brandstof filter (om de 80.000) wordt nog weleens vergeten maar als hij dealer onderhouden is moet dat meegenomen zijn.
Verder gaat de distributie 100.000km of 6 jaar mee (vervangen wat eerste komt).
Het is aan te raden om elke 2 jaar de remmen goed te laten reinigen om vastzittende klauwen te voorkomen.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
bartxxl
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 28, 2017 09:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: XLi
Locatie: Capelle aan den ijssel

Re: toyota corolla 1.6 GLI 1995 E10

Bericht door bartxxl »

Oké dankjewel, ik heb ooit is van iemand gehoord van flushen wel goed is voor een blok met veel kilometers? Is dit handig om te doen?

Bogies hoe herken ik hier aan of deze aan vervanging toe zijn?

(Off topic)
Graag wil ik speaker kabels opnieuw naar achteren trekken. Nu is de vraag wat de handigste roete is ze moeten tot net achter de achtersoelen komen (voor extra speakers). De huidige kabels werken niet meer.

Thuis had ik nog een oude din 2 radio liggen. Deze heb ik nu ingebouwd in mijn Corolla. (Ja dus 2 radio's) alleen zit ik een beetje met de speakers. Ik wil graag 2 radio's kunnen afspelen via mijn speakers. Nu ben ik bang dat als ik deze koppel aan elkaar dat de stroom terug slaat in de Andere radio inplaats Van de speakers.

Graag jullie advies, alvast bedankt Bart
arjen
Starting member
Starting member
Berichten: 86
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 13:29
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E9
Type Corolla: Avensis1.8
Locatie: Eindhoven

Re: toyota corolla 1.6 GLI 1995 E10

Bericht door arjen »

Hoi Bart,

Meer dan wat Martijn genoemd heeft, hoeft er eigenlijk niet gedaan te worden.

Mijn reguliere onderhoud de afgelopen 12 jaar op een E9 uit '90 is:
- olie + filter/carterring vervangen
- bougies
- luchtfilter

En verder een slijtage deel mocht dat noodzakelijk zijn.

Heb zelf een aantal jaar geleden ook zo'n barreltocht gemaakt. Naar Noordkaap, 9000km in 3 weken.

Had alleen de onderhoudsspullen als reserve mee, plus eenn brandstoffilter en v-snaar/multiriem. Mocht filter willen vervangen dan is de kans groot dat een van de twee leidingen zo vast zit dat die erafgeknipt/breekt. Die moet je dan ook meenemen. Om zelf te doen is een rotklus. Heb het tot nu toe nog uitgesteld :). Er zijn wel instructies te vinden in forum of internet.

Speakerkabels naar achter gaan handigst via de dorpel en achter de zijpanelen. Moet je dus alles even demonteren. Heb zelf een gaatje in plastic wielkap gemaakt om kabels eruit te krijgen. Dat is plastic bolle wielkap waarin de achterbank en hoedenplank op vast klikken.

Indien versterker, dan kan je de rode accu kabel via de andere kant laten lopen en de massa van versterker aan de wielkast schroeven. Ik geloof op een van de 3 bouten waarop de achterveer vast zit. De signaal kabels heb ik door midden lopen, helaas niet weggewerkt.

Vergeet niet een 27mc mee te nemen (marktplaats). Dat maakt de rit een stuk leuker / gezelliger.
bartxxl
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 28, 2017 09:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: XLi
Locatie: Capelle aan den ijssel

Re: toyota corolla 1.6 GLI 1995 E10

Bericht door bartxxl »

dankjewel arjan. was de laatste tijd beetje druk. maar nu heb ik weer wat vrije tijd dus begin ik weer. 8-)

oke was dat goed bevallen zo barrel run? kijk er namelijk erg naar uit en wil ook dat mijn corolla aankomt op bestemming en natuurlijk weer goed aankomt in Nederland.

heb al een flinke rit gemaakt met de auto naar Duitsland vlak bij Nürburgring. was top, auto gaf geen problemen en ook flink gas gegeven daar :D

speaker kabels zitten er al in en ook heb ik mijn koelvloeistof systeem gereinigd en doorgespoeld.

bougies zit ik idd aan te denken. welke soort raden jullie hiervoor aan?
luchtfilter zag er verder nog prima uit (naast was blaadjes in de onderkant)


olie wil ik idd ook gaan doen maar wil dit gelijk gaan combineren met (flushen). iemand hier ervaring mee? aangezien ik dan toch mijn olie ververs wil ik het gelijk goed doen.
kan ik dit checken van die leiding? en kan ik deze niet alvast preventief vervangen?

alvast bedankt, bart
bartxxl
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 28, 2017 09:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: XLi
Locatie: Capelle aan den ijssel

Re: toyota corolla 1.6 GLI 1995 E10

Bericht door bartxxl »

op een gekke manier plaatst die niet alle berichten.

bedankt voor je antwoordt.

dat is idd een hele goeie tip een 27mc :D gelijk even achteraan.

bougies ga ik idd vervangen, welke raden jullie aan?
luchtfilter zag er nog prima uit. maar even kijken of ik die ergens kan bestellen.
olie en filter ga ik over een kleine maand vervangen.

bedankt voor jullie hulp.

over die slang gesproken.. die wil ik vast preventief vervangen. welke slangen bedoel je precies?


versterker (subwoofer) en speakers zijn onderhand gelukt. heb die weg gewerkt onder de bijrijders stoel (mooiere afwerking) :D Speakers werken uitstekend achter alleen moet daar ook weer een versterker tussen :( als ik een beetje het volume op krik lijkt het nergens meer op.... kraakt verschrikkelijk

verder ondervind ik geen problemen met de auto. wel iets tegen gekomen i.v.m koelvloeistof maar hier maak ik even een ander topic voor aan.

alvast bedankt, bart
Plaats reactie