Kleine E11 problemen.

Over de aandacht...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Ton-G6
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za apr 16, 2016 17:54

Kleine E11 problemen.

Bericht door Ton-G6 »

Hallo allemaal,

Zoals ik in het voorstel topic al aangaf ben ik sinds korte tijd in het bezit van een E11 facelift G6. :D

Ondanks dat de auto erg goed bevalt, heb ik toch een paar kleine probleempjes:

Na een aantal dagen rijden liep helaas mijn rem rechtsvoor aan, toen ik het wiel eraf wilde halen bleken de wielmoeren in slechte staat te zijn (rond) en erg vast te zitten, hierdoor kreeg ik ze thuis niet los en heb ik de auto naar een bandenhandel in de buurt gebracht.
Daar hebben ze de wielmoeren vervangen en de remklauw weer gangbaar gemaakt. Linksvoor bleek de remklauw geheel nieuw te zijn...

- Wat kan ik doen om te voorkomen dat dit vaker gaat gebeuren? Of is dit te wijten aan de lage hoeveelheid kilometers die de auto de afgelopen jaren heeft gereden?

- Verder gaat de gordel aan de bestuurderskant moeilijk terug, waardoor hij soms tussen de deur komt. Is hier ook nog iets aan te doen?

- Tot slot staat mijn stuur ietsjes naar links op een rechte weg, de auto trekt verder niet naar een kant en aan de banden is niets geks te zien.
Heeft dit toch met uitlijning te maken?

Alvast bedankt voor jullie hulp ;)
Luuk
Full member
Full member
Berichten: 377
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 11:38
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6 20v
Locatie: Veghel

Re: Kleine E11 problemen.

Bericht door Luuk »

De voorklauwen van een e10 en e11 zijn helaas nogal gevoelig voor het blijven hangen. Maar als de revisie goed is gedaan moet het weer een hele tijd goed gaan!

Misschien zou het mechanisme van de gordel een keer kunnen smeren, dat zou al een hoop kunnen schelen.

Dat heeft idd met de uitlijning te maken. Kan sowieso nooit kwaad om hem een keer uit te lijnen natuurlijk ;)
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Re: Kleine E11 problemen.

Bericht door Highway »

Rem: zoals Luuk meldt: gebeurt vaker. Revisiesetje + alles goed schoon maken zou moeten helpen, mits de klauw nog te reviseren is.
Dat het stuur scheef staat: uitlijning verhelp dit meestal. Geen verkeerd idee om een keer uit te laten lijnen indien je de auto sinds kort hebt.

Voor de gordel: dit problem heb ik ook gehad. Je kan het hele mechanisme eruit halen, hier zit een veertje in die je wat kan spannen. Wat ik als eerste zou doen:

- gordel helemaal uitrollen. Deze goed schoon maken.
- Nog niet goed: gordel smeren, gebruik hiervoor bijv. droge TFTP spray. Geeft niet af aan je kleding zodra deze droog is.

Pas hierna zou ik de mechanisme zelf gaan bekijken.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Ton-G6
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za apr 16, 2016 17:54

Re: Kleine E11 problemen.

Bericht door Ton-G6 »

De gordel rolt al een stuk beter op :D

De garage heeft het probleem met de aanlopende rem opgelost, hij doet het nu al zo'n 500 km prima. Ik verwacht echter niet dat er een revisiesetje aan te pas is gekomen.. Denk dat ik dit zelf nog maar aanpak als ik andere (zwarte) velgen heb :D

Bedankt voor de reacties. ;)
Alexander
President member
President member
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 18:56
CCNL lidnummer: 590
Type Corolla: Auris
Type Corolla: FH2
Locatie: Heerlen

Re: Kleine E11 problemen.

Bericht door Alexander »

wat bij de gordel ook wel eens voor stroefheid wil zorgen is de houder waar de gordel doorheen wordt geleid.
(die houder waar je de gordel pakt als je de gordel wilt omdoen)
Net dat gedeelte waar de gordel overheen glijdt zit ook meestal vuil.
Sommige mensen hebben een duur horloge, ik heb liever de tijd....
Ton-G6
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za apr 16, 2016 17:54

Re: Kleine E11 problemen.

Bericht door Ton-G6 »

Even mn oude topic kicken:
Inmiddels 20.000 km verder en nog steeds zeer tevreden.
Echter valt mij op dat als de auto goed warm is en (zeer laag) stationair loopt er een kleine tik te horen is. Ik denk zelf aan de nokkenaskettingspanner? Jullie hier ervaring mee? Tevens nog een ander vraagje, passen deze velgen onder de rolla: http://link.marktplaats.nl/m1181159480
? Alvast bedankt maar weer! Grt Ton.
Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3052
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Type Corolla: Geen
Locatie: Genapium
Contacteer:

Re: Kleine E11 problemen.

Bericht door corollapowerrr »

Velgen zijn te breed met een lage et, deze zullen aanlopen in de wielkastranden. Voor wat betreft de tik, dat is lastig te beoordelen als je het niet irl gehoord hebt
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Re: Kleine E11 problemen.

Bericht door Highway »

Tik is idd niet goed te beoordelen zonder het te horen. Kan een tikkende injector zijn, kan een tikkende klep zijn kan heel veel zijn.

Stationair toerental - keer je gasklephuis en ICS klep reinigen, kijken of het dan beter is. Heb nog een complete gasklephuis van een 1.6 vvti (3zz-fe) liggen, je ics klep zit onderaan het gasklephuis (soms lastig los te krijgen). Deze moet soepel kunnen draaien.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Plaats reactie