Revisie Remklauw voor L+R Corolla 1.6 VVT.i

Over de aandacht...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Grashopper
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 22:48

Revisie Remklauw voor L+R Corolla 1.6 VVT.i

Bericht door Grashopper »

Hallo,
omdat mijn remmen elke keer aan lopen denk ik dat mijn remklauwen een keer gereviseerd moeten worden, dus cilinder eruit even lekker schoonmaken nieuwe keerringen en rubbers erin en dan weer in elkaar zetten. wie kan mij vertellen of dit te doen is en er speciaal gereedschap voor nodig is. Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Ed
aygo tuner
Special member
Special member
Berichten: 795
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 01:09
Type Corolla: aygo
Locatie: brabant jonguh

Re: Revisie Remklauw voor L+R Corolla 1.6 VVT.i

Bericht door aygo tuner »

Hallo,

dit is op zich wel goed te doen geen speciaal gereedschap nodig alleen beetje kennis van remmen is wel verstandig.
Als je de revisie setje zelf regelt advies dealer wil ik wel jou daar mee helpen eventueel montage meerdere leden gedaan hier.
Waar moet je vandaan komen.

Mvg Mark
aygo tuner
1 stand vol gas.

1 engine dead. 6/7 laps zandvoort.

second engine 79hp en 99.8nm.
Normal 68hp en 91.0 nm.

new car soon

Aygo Bleu comfort.
Grashopper
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 22:48

Re: Revisie Remklauw voor L+R Corolla 1.6 VVT.i

Bericht door Grashopper »

Hallo Mark,

ik zag op je profiel dat je uit Brabant komt ik denk dat dat iets te ver weg is voor mij ik kom n.l. uit Zwolle.
Misschien zit er bij mij in de buurt ook wel iemand die er meer verstand van heeft dan ik zelf en die mij eventueel wil helpen.
bij deze wil ik je bedanken voor het meedenken en aanbod.

Met vriendelijke groet,
Ed
SV-Sportscars
Full member
Full member
Berichten: 356
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 21:11
Type Corolla: E12
Type Corolla: Toyota
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Revisie Remklauw voor L+R Corolla 1.6 VVT.i

Bericht door SV-Sportscars »

Als je wat advies wil over het te werk te gaan etc, kun je altijd een keer langs komen, we kunnen ook originele revisie setjes leveren voor de Corolla.
(weet zo niet of we ze nog op voorraad hebben, volgens mij nog wel voor de E12, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.)
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Re: Revisie Remklauw voor L+R Corolla 1.6 VVT.i

Bericht door Highway »

Remmen voor zijn goed te doen. Het is wel even opletten dat je de juiste revisiesetje haalt. Er zit, dacht ik, verschil tussen de modellen die in Engeland (SB chassisnr) en Japan (JT chassisnummer) gemaakt zijn. Als je het revisiesetje bij de dealer haalt (en je hebt nog de originele remmen erop zitten) dan kan die precies zien welk setje je moet hebben.

Bij de voorremmen heb je geen speciaal gereedschap nodig. Wel even voorzichtig doen bij de zuiger - dat deze niet eruit vliegt en je zodoende wat beschadigd. Ik had mijn remklauw in doeken gewikkeld, en met een beetje perslucht voorzichtig de zuiger eruit laten komen.

De boel goed schoon maken. Ik heb de cylinder nog heel licht gehoond om er zeker van te zijn dat de wand helemaal glad is. Vervolgens alle rubbers wisselen en de boel weer monteren.

Als dit alles klaar is, monteren en goed ontluchten.

Achterremmen, indien schijven, hebben wel speciaal gereedschap nodig (wil je het doen zoals in de handleiding staat). Achterremmen zijn een stuk moeilijker te reviseren (vanwege handrem mechanisme).
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
patrick145322
Starting member
Starting member
Berichten: 74
Lid geworden op: zo jul 13, 2014 20:51

Re: Revisie Remklauw voor L+R Corolla 1.6 VVT.i

Bericht door patrick145322 »

Hallo nou hier is het ook zover. Mijn rechter voorrem is nagenoeg helemaal versleten terwijl links nog prima is. Remzuiger denk ik vast. Hoe is de ervaring met corrosie op de remzuiger? Lichtjes opschuren of zijn ze helemaal ingevreten want dan kost het een nieuwe remklauw. Verder las is dat er verschil zit in revisiesetjes. Ik heb een chassisnummer beginnend met nmtez, Turkije meen ik? Iemand nog tips of ervaringen.
Luuk
Full member
Full member
Berichten: 377
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 11:38
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6 20v
Locatie: Veghel

Re: Revisie Remklauw voor L+R Corolla 1.6 VVT.i

Bericht door Luuk »

Die van mij was ook redelijk ingevreten, maar heb hem gewoon gewoon glad geschuurd. De putjes zitten er nog steeds in maar hij doet het alweer ruim 5000 km hardstikke goed! Ja er is volgens mij een verschil in revisiesetjes tussen japanse en engelse corolla's maar dit weet ik niet zeker meer. Ik werk zelf bij een onderdelenleverancier en heb een revisiesetje van hitec gebruikt.

Voor de rest kan de zuiger redelijk vast zitten. Ik heb die van mij losgekregen door er luchtdruk met een blaaspistool op te zetten en de zuiger tegelijkertijd met een grote waterpomptang een beetje te draaien, toen plopte hij los.
patrick145322
Starting member
Starting member
Berichten: 74
Lid geworden op: zo jul 13, 2014 20:51

Re: Revisie Remklauw voor L+R Corolla 1.6 VVT.i

Bericht door patrick145322 »

Vandaag heb ik beide remklauwen onder handen genomen. Corrosie op de remzuigers viel mee, heel lichtjes opgeschuurd met heel fijn schuurpapier en daarna gepolijst met hele fijne pads die de schade afdeling gebruikt. Alles weer gemonteerd en ontlucht en hij remt weer prima.
Plaats reactie