Hallo,
Ik wil misschien een corolla t sport uit 2002 kopen. Hoe goed zijn die 2zz-ge motoren nou eigenlijk en wat gaat er weleens stuk? Als ik hem koop dan wil ik er een spoiler op, heeft iemand deze misschien te koop?
Gr Dennis
corolla t sport 2zz-ge + spoiler
Moderator: Moderator
-
- Starting member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: do jan 07, 2010 16:09
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: toyota g6r
-
- CCNL Member
- Berichten: 9879
- Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
- CCNL lidnummer: 736
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-sport
- Locatie: Gelderland (NL)
Re: corolla t sport 2zz-ge + spoiler
motoren zijn verder goed!
Zelf nog geen problemen mee gehad en je hoort het eigenlijk ook nooit.
Zelf nog geen problemen mee gehad en je hoort het eigenlijk ook nooit.
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
- Senior member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: ma aug 23, 2010 17:18
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-sport
- Locatie: Deventer
Re: corolla t sport 2zz-ge + spoiler
Motoren zijn super geen problemen idd.!
there is no substitute for rpm!
-
- Full member
- Berichten: 356
- Lid geworden op: ma nov 07, 2011 21:11
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Raalte
- Contacteer:
Re: corolla t sport 2zz-ge + spoiler
Dat de motoren probleemloos zijn is een beetje een overstatement
De 2ZZ-GE is niet totaal probleemloos.
Het zijn best kwetsbare motoren vergeleken met andere Toyota motoren, ze kunnen niet goed tegen slecht onderhoud. Ze moeten goed onderhouden worden en het oliepijl mag absoluut niet onder het minimum komen anders loop je een groot risico op motorschade, want als het peil laag is is de kans groot dat de motor ontnomen word van olie met als gevolg kapotte drijfstang lager(s) wat bij deze motoren een (zeer) dure reparatie kan opleveren.
Daarnaast kunnen de liftbouten een probleem geven (slijtage), maar zolang je die preventief en periodiek vervangt is er niets aan de hand en kosten iets van € 2,50 per set (defecte liftbouten betekend geen 192 pk maar blijft hangen bij een 145 en geen 7000+ toeren.
Zolang je de motor goed onderhoud en de olie op max houd (en regelmatig ververst) heb je er een betrouwbare auto aan, het in tenslotte een Corolla met een wat pittigere motor er in.
Als je het budget hebt, ga voor een facelift model, meer opties, betere zitpositie, kort samengevat meer auto.
De 2ZZ-GE is niet totaal probleemloos.
Het zijn best kwetsbare motoren vergeleken met andere Toyota motoren, ze kunnen niet goed tegen slecht onderhoud. Ze moeten goed onderhouden worden en het oliepijl mag absoluut niet onder het minimum komen anders loop je een groot risico op motorschade, want als het peil laag is is de kans groot dat de motor ontnomen word van olie met als gevolg kapotte drijfstang lager(s) wat bij deze motoren een (zeer) dure reparatie kan opleveren.
Daarnaast kunnen de liftbouten een probleem geven (slijtage), maar zolang je die preventief en periodiek vervangt is er niets aan de hand en kosten iets van € 2,50 per set (defecte liftbouten betekend geen 192 pk maar blijft hangen bij een 145 en geen 7000+ toeren.
Zolang je de motor goed onderhoud en de olie op max houd (en regelmatig ververst) heb je er een betrouwbare auto aan, het in tenslotte een Corolla met een wat pittigere motor er in.
Als je het budget hebt, ga voor een facelift model, meer opties, betere zitpositie, kort samengevat meer auto.