kort vraagje mbt polijsten

Over de aandacht...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Daniel092
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 694
Lid geworden op: di jul 13, 2010 23:05
CCNL lidnummer: 798
Type Corolla: E12
Type Corolla: VVT-I 1.6
Locatie: Den Haag
Contacteer:

kort vraagje mbt polijsten

Bericht door Daniel092 »

Beste leden,

ik zit met een vraagje. Een maandje geleden heb ik mijn corolla helemaal gepolijst met een Rotary machine en er achter gekomen dat er nu steeds meer hollogrammen te zien zijn. Nu vind ik dit een rot gezicht er wil ik er graag wat tegen doen. Ik heb hier en daar wat gelezen en zag dat als je er met een excentrische polijstmachine nog een keer overheen gaat dat het probleem dan opgelost is.

Nu heb ik hier een DAP900V3 liggen maar hoe nu verder ?

Normaal polijst ik hem altijd volgens het normale rijtje grof medium en finish. ( hier gebruik ik Monello voor )

Moet ik dan nu met de excentrische nogmaals met de Raffini Finale Finishing Polish overheen gaan ?

Ik hoor het graag van jullie.
Het gaat niet om wat je bereikt, maar om de keuzes die je maakt.
Lone wolf
President member
President member
Berichten: 1055
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 21:31
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E12 Sol
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: kort vraagje mbt polijsten

Bericht door Lone wolf »

Je zult wel de stappen moeten herhalen, ik weet niet hoe diep de hologrammen zitten, wellicht dat je dit op een klein stuk kunt testen.
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2012 Yaris 1.0 Active
2013 Auris TS hybrid
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6613
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: kort vraagje mbt polijsten

Bericht door Martijn »

Pak een witte pad met finale, vaak is het dan al weg.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
yorick
President member
President member
Berichten: 2238
Lid geworden op: vr jun 13, 2008 19:17
CCNL lidnummer: 823
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6R
Locatie: Hoofddorp

Re: kort vraagje mbt polijsten

Bericht door yorick »

Beginnen met mezzo op een oranje pad met de DAP, daarna afbouwen met wit naar finale. Finishen met een Rotary is voor vele onmogelijk (Inc mijzelf). T is gewoon verdomde moeilijk om geen hologrammen er mee te maken. Ga er maar niet vanuit dat je met een pass finale klaar bent, maar je kan het altijd proberen met een testspot.
Met wat heb je met de Rotary gepolijst en op welke snelheid? En had je zoveel swirls dat het überhaupt wel nodig was? Of was de lak van je corolla zo hard? Over het algemeen kan je een Toyota met originele lak in mijn ervaring prima met een DAP aan namelijk.
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
Daniel092
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 694
Lid geworden op: di jul 13, 2010 23:05
CCNL lidnummer: 798
Type Corolla: E12
Type Corolla: VVT-I 1.6
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: kort vraagje mbt polijsten

Bericht door Daniel092 »

yorick schreef:Beginnen met mezzo op een oranje pad met de DAP, daarna afbouwen met wit naar finale. Finishen met een Rotary is voor vele onmogelijk (Inc mijzelf). T is gewoon verdomde moeilijk om geen hologrammen er mee te maken. Ga er maar niet vanuit dat je met een pass finale klaar bent, maar je kan het altijd proberen met een testspot.
Met wat heb je met de Rotary gepolijst en op welke snelheid? En had je zoveel swirls dat het überhaupt wel nodig was? Of was de lak van je corolla zo hard? Over het algemeen kan je een Toyota met originele lak in mijn ervaring prima met een DAP aan namelijk.

Ik heb gepolijst met een witte medium pad met antihollogram polijstmiddel van 3M. gemiddeld zo 1500 toeren dus niet extreem hard naar mijn mening. Het voordeel met een Rotary polijstmachine vind ik persoonlijk dat je makkelijker schades weg kan polijsten. En het trillen bij een Rotary is veel minder dat dus lekkerder werkt.

Ik ga volgend weekend maar eens kijken wat er gebeurd als ik met de DAP 900 aan de slag ga. hopelijk is het met finale van monello al weg. op welke stand kan ik dit het beste doen ?? ( hoeveel toeren p/m )
Het gaat niet om wat je bereikt, maar om de keuzes die je maakt.
Ikke Niet
Full member
Full member
Berichten: 399
Lid geworden op: ma okt 02, 2006 20:22
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Type Corolla: Corolla

Re: kort vraagje mbt polijsten

Bericht door Ikke Niet »

Heb je het al eens met de Meguiar's DA serie geprobeerd. Vond ik net wat lekkerder werken als met Monello.
Daniel092 schreef:Beste leden,

ik zit met een vraagje. Een maandje geleden heb ik mijn corolla helemaal gepolijst met een Rotary machine en er achter gekomen dat er nu steeds meer hollogrammen te zien zijn. Nu vind ik dit een rot gezicht er wil ik er graag wat tegen doen. Ik heb hier en daar wat gelezen en zag dat als je er met een excentrische polijstmachine nog een keer overheen gaat dat het probleem dan opgelost is.

Nu heb ik hier een DAP900V3 liggen maar hoe nu verder ?

Normaal polijst ik hem altijd volgens het normale rijtje grof medium en finish. ( hier gebruik ik Monello voor )

Moet ik dan nu met de excentrische nogmaals met de Raffini Finale Finishing Polish overheen gaan ?

Ik hoor het graag van jullie.
Bekijk mijn vorderingen op: viewtopic.php?f=50&t=30911 en geniet van mijn "gestuntel".
Daniel092
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 694
Lid geworden op: di jul 13, 2010 23:05
CCNL lidnummer: 798
Type Corolla: E12
Type Corolla: VVT-I 1.6
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: kort vraagje mbt polijsten

Bericht door Daniel092 »

ik heb inderdaad de DA serie geprobeerd maar was hier niet 100% tevreden over.

Maar inmiddels is het gelukt. Ik heb met me Dap 900 incl een witte monello pad en Monello Raffini Mezzo alle hollogrammen verwijderd in nog geen uurtje tijd. :lol:
Het gaat niet om wat je bereikt, maar om de keuzes die je maakt.
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9879
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
CCNL lidnummer: 736
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-sport
Locatie: Gelderland (NL)

Re: kort vraagje mbt polijsten

Bericht door CoupÉter »

toyota heeft nogal zachte lak. Daarom gebruik ik de polijstmiddelen van smartwax.
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
yorick
President member
President member
Berichten: 2238
Lid geworden op: vr jun 13, 2008 19:17
CCNL lidnummer: 823
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6R
Locatie: Hoofddorp

Re: kort vraagje mbt polijsten

Bericht door yorick »

Peter daar maak je echt wel een fout. Het staat niet vast of een merk een zachte of harde lak heeft. Ik moest mijn g6r met inizo en wol op de Rotary uiteindelijk polijsten voor een goed resultaat, en ook 2 avensissen gingen niet zonder slag of stoot. Je moet gewoon altijd een testspot maken om te weten wat de beste combinatie is. Generaliseren is echt not done.
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
yorick
President member
President member
Berichten: 2238
Lid geworden op: vr jun 13, 2008 19:17
CCNL lidnummer: 823
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6R
Locatie: Hoofddorp

Re: kort vraagje mbt polijsten

Bericht door yorick »

Daniel092 schreef:ik heb inderdaad de DA serie geprobeerd maar was hier niet 100% tevreden over.

Maar inmiddels is het gelukt. Ik heb met me Dap 900 incl een witte monello pad en Monello Raffini Mezzo alle hollogrammen verwijderd in nog geen uurtje tijd. :lol:
Goed om te horen dat het toch gelukt is!
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
Plaats reactie