trommelremmen

Over de aandacht...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
scrates
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo apr 04, 2012 12:54

trommelremmen

Bericht door scrates »

Help.

Ik ga binnenkort een halve revisie doen van m'n remmerij. Dit houdt in: Nieuwe schijven en blokken en remvloeistof vervangen (trommels zijn bij een vorige beurt gereviseerd omdat toen een segmentje was losgeschoten).

Nu is er bij mijn linksachter wiel 1 wielbout dolgedraaid, waarschijnlijk verkeerd erop geprobeerd vast te zetten.
In ieder geval, vandaag naar de sloop geweest maar kon er niet achter komen hoe je die bouten kunt vervangen.
Deze zitten op een klein plaatje gelast, wat ook direct het enige draaiende deel is. Hoe doe je dit? betekent dit dat je de hele ophanging moet vervangen? (hoop het toch niet :P )
Voorkant
Afbeelding

Dan het 2e punt. Remvloeistof. (zit teveel vocht in) dit is hoe ik zélf denk dit te kunnen doen. Alle wielen eraf, alle ontluchtingsnippels losdraaien, rempedaal intrappen tot alles er uit gelopen is, dan alles weer dicht draaien en tankje bijvullen, en ontluchten.

Achterkant trommel: Afbeelding

Verbeter me als dit mis gaat :D
scrates
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo apr 04, 2012 12:54

Re: trommelremmen

Bericht door scrates »

oja, dit zijn trouwens foto's van de corolla op de sloop, bij mij is dit íétsje schoner :D
Gilian85
Starting member
Starting member
Berichten: 98
Lid geworden op: vr jan 24, 2014 16:14
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-Sport

Re: trommelremmen

Bericht door Gilian85 »

scrates schreef:Help.

Ik ga binnenkort een halve revisie doen van m'n remmerij. Dit houdt in: Nieuwe schijven en blokken en remvloeistof vervangen (trommels zijn bij een vorige beurt gereviseerd omdat toen een segmentje was losgeschoten).

Nu is er bij mijn linksachter wiel 1 wielbout dolgedraaid, waarschijnlijk verkeerd erop geprobeerd vast te zetten.
In ieder geval, vandaag naar de sloop geweest maar kon er niet achter komen hoe je die bouten kunt vervangen.
Deze zitten op een klein plaatje gelast, wat ook direct het enige draaiende deel is. Hoe doe je dit? betekent dit dat je de hele ophanging moet vervangen? (hoop het toch niet :P )
Voorkant
Afbeelding

Dan het 2e punt. Remvloeistof. (zit teveel vocht in) dit is hoe ik zélf denk dit te kunnen doen. Alle wielen eraf, alle ontluchtingsnippels losdraaien, rempedaal intrappen tot alles er uit gelopen is, dan alles weer dicht draaien en tankje bijvullen, en ontluchten.

Achterkant trommel: Afbeelding

Verbeter me als dit mis gaat :D
Punt 1: Nee je hoeft geen nieuwe ophanging, je kan volgens mij, als ik het me goed herrinner, er een ander draadeind inzetten.
Een andere naaf kan ook, die van de foto bijv. ;)

Punt 2: Als je niet goed weet hoe je moet ontluchten kijk ff op Google (zit op mijn telefoon dus heb geen zin om alle stappen uit te leggen). Ontluchten kun je het beste als laatste doen iig als alles weer gemonteerd is. En voordat je begint, spuit de nippels vast in met wd40 :)
Succes!
Laatst gewijzigd door Gilian85 op di feb 18, 2014 05:46, 3 keer totaal gewijzigd.
scrates
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo apr 04, 2012 12:54

Re: trommelremmen

Bericht door scrates »

okido! bedankt voor de tip.

Ontluchten had ik inderdaad al onderzocht, dat moet wel lukken. :D
mipgast
Senior member
Senior member
Berichten: 260
Lid geworden op: za mar 05, 2011 19:27

Re: trommelremmen

Bericht door mipgast »

draadeind kun je er normaliter gewoon uit slaan:-)
simpel gezegd... kijk even uit dat je de andere niet beschadigd enz. en wellicht dat even heel de naaf er af moet zodat je er bij kan.
...
Plaats reactie