Lekkage E11 sedan bj.2000

Over de aandacht...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Razorback
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: di aug 18, 2009 21:17

Lekkage E11 sedan bj.2000

Bericht door Razorback »

Dag allemaal,

Het viel mij op dat nu het weer kouder begint te worden de ramen aan de binnenkant heel erg beslaan. Zo erg zelfs dat ik ze met de ontwaseming niet meer helder krijg. Nu ben ik op onderzoek uit gegaan en kwam uit in de kofferbak. Alle bekleding weg gehaald. Het viel mij op dat de binnenkant van het kofferdeksel en de binnenkant van het linker scherm best wel vochtig zijn. Ik kon geen punten ontdekken waar eventueel water naar binnen zou kunnen komen. Het rechter scherm en de bodem zijn kurkdroog.
Is dit een veel voorkomend probleem? Is het bekend waar eventueel een lek zou kunnen zitten? Zou er langs de tankvulhals water naar binnen kunnen komen?

Tevens hoor ik ook een krakend geluid vanuit de achterkant komen. Dit geluid is er niet als het warm weer is. Waarschijnlijk komt er ergens spelling te zitten als materialen krimpen door de kou. Misschien ook een bekend probleem?

Alvast bedankt.
E11 facelift Linea Terra sedan bj.2000
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Re: Lekkage E11 sedan bj.2000

Bericht door Highway »

Heb ook een facelift sedan. Een natte kofferbak is mij niet bekend, ik zal morgen eens voelen of ik er iets nats kan achterhalen in de kofferbak.

Ik heb ook wel wat vocht in de auto, maar vermoed niet dat er iets met mijn auto aan de hand is. Natuurlijk is de auto al 13 jaar, dus zullen de rubbers enzo niet meer soepel meer zijn dan nieuw, waardoor er ook wat water binnen kan komen. Verder staat mijn ventilatiestand altijd op verse lucht, waardoor er een verbinding is met de lucht buiten en binnen de auto. Dat zal ook wat vocht in de auto brengen.

Verder - als je de auto weinig gebruikt / kleine stukjes dan krijg je voch ook niet echt uit de auto. Dan blijf je het problem houden van beslagen ramen.

Er is wel een problem bekend met de E11, dat een kitrand recht vooraan de auto niet altijd goed is (verkeerd vanuit de fabriek), staat ergens een topic over op het forum. Ik moet bij mij nog controlleren, al verwacht ik niet dat mijn auto het probleem heeft.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
clk-p
Special member
Special member
Berichten: 920
Lid geworden op: di jan 17, 2012 11:47
Type Corolla: E11
Type Corolla: G6R
Locatie: overijssel

Re: Lekkage E11 sedan bj.2000

Bericht door clk-p »

ik denk eerder via de achterlichten
even eruit halen, goed schoonmaken en in de vaseline of siliconen zetten en terug plaatsen.
Corolla E11 1.6 R.I.P
Welcome Corolla G6-R (SOLD)
Grey Corolla TTE
Lone wolf
President member
President member
Berichten: 1055
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 21:31
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E12 Sol
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Lekkage E11 sedan bj.2000

Bericht door Lone wolf »

mijn facelift sedan heeft er geen last van, maar anders kun je voor dit moment even een rubber dop onder je reservewiel verwijderen om te kunnen luchten, pak zout achterin en dan is het in ieder geval al iets beter tot je de oorzaak gevonden hebt.
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2012 Yaris 1.0 Active
2013 Auris TS hybrid
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
Smarty
President member
President member
Berichten: 2493
Lid geworden op: do mei 17, 2007 02:41
CCNL lidnummer: 845
Type Corolla: KE70
Type Corolla: volvo V40T
Contacteer:

Re: Lekkage E11 sedan bj.2000

Bericht door Smarty »

Highway schreef:Heb ook een facelift sedan. Een natte kofferbak is mij niet bekend, ik zal morgen eens voelen of ik er iets nats kan achterhalen in de kofferbak.

Ik heb ook wel wat vocht in de auto, maar vermoed niet dat er iets met mijn auto aan de hand is. Natuurlijk is de auto al 13 jaar, dus zullen de rubbers enzo niet meer soepel meer zijn dan nieuw, waardoor er ook wat water binnen kan komen. Verder staat mijn ventilatiestand altijd op verse lucht, waardoor er een verbinding is met de lucht buiten en binnen de auto. Dat zal ook wat vocht in de auto brengen.

Verder - als je de auto weinig gebruikt / kleine stukjes dan krijg je voch ook niet echt uit de auto. Dan blijf je het problem houden van beslagen ramen.

Er is wel een problem bekend met de E11, dat een kitrand recht vooraan de auto niet altijd goed is (verkeerd vanuit de fabriek), staat ergens een topic over op het forum. Ik moet bij mij nog controlleren, al verwacht ik niet dat mijn auto het probleem heeft.

viewtopic.php?f=71&t=23483" onclick="window.open(this.href);return false;

deze dus ;)
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Re: Lekkage E11 sedan bj.2000

Bericht door Highway »

Ja dat topic idd :P

Heb bij mij gekeken, maar geen voch problemen in de kofferbak. Zou idd via de achterlichten erin kunnen komen, maar ook via het rubber van je kofferbak. De klep komt op een rubber te liggen. Aan de linkerkant loopt de bedrading. Deze is voorzien van een plastic buisje met ribbels. Heb al vaker gezien dat deze tegen het rubber komt, en met de tijd het rubber daar kapot maakt.

Het water op je kofferbak klep loopt mogelijk hierin, als het rubber stuk is / niet goed ziet zou het naar binnen kunnen lopen.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Razorback
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: di aug 18, 2009 21:17

Re: Lekkage E11 sedan bj.2000

Bericht door Razorback »

Controle wijst uit dat het kofferbakrubber inderdaad gescheurd is op de plek die Highway noemde. Er gaat een nieuw rubber in komen en hopelijk is het probleem dan verleden tijd. Bedankt mannen!
E11 facelift Linea Terra sedan bj.2000
Plaats reactie