Onderhoud buitenland

Over de aandacht...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Barts0n
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo feb 19, 2012 17:30
Type Corolla: E12
Locatie: Landgraaf

Onderhoud buitenland

Bericht door Barts0n »

Beste formleden!

Bij mij speelde al lang het idee om naar een Belgische garage te gaan voor mijn onderhoud en reparaties. Dit omdat ik bij mijn huidige dealer niet helemaal tevreden ben. Daarnaast is mijn Corolla geïmporteerd uit België. Daar is hij altijd in onderhoud geweest bij garage Dexters.

Aangezien ik in het grensgebied woon is het voor mij kwa afstand zeker niet onaantrekkelijk. Dus ben ik gisteren naar de desbetreffende dealer in België gereden. Het is een officiële toyota dealer die zowel nieuw als gebruikt verkoopt. De naam van de garage is Dexters.

Bij de receptie was een meneer die mij vriendelijk te woord stond, ik vroeg hem of het veel scheelt qua kosten als ik mijn onderhoud bij Dexters zou doen. Hij zei dat 60% van de Limburgers wonend in het grensgebied naar hun komen. Ze hebben dus veel Nederlandse klanten. Verder gaf hij aan dat het uurloon van hun €43,- bedroeg en volgens mij bij mijn huidige dealer (Mengelers in Landgraaf) tussen de €60,- en €70,- maar weet dat niet zeker. Wellicht dat iemand dit kan bevestigen. Daarnaast zei de meneer dat hij de stukken (onderdelen :wink: ) ook goedkoper kon aanbieden. Zouden zij dan andere afspraken met de importeur hebben dan toyota Nederland?

Verder heb ik hem nog een factuur laten zien van mijn huidige dealer, hij gaf aan dat hun dit goedkoper hadden kunnen aanbieden.

Ik ga mijn volgende beurt in december zeker bij deze garage laten uitvoeren, ik zal jullie over mijn bevindingen informeren.

Verdere ervaringen, meningen of suggesties van mede forumleden zijn natuurlijk welkom!
mipgast
Senior member
Senior member
Berichten: 260
Lid geworden op: za mar 05, 2011 19:27

Re: Onderhoud buitenland

Bericht door mipgast »

als ze het netjes volgensh et schema doen is er niks mis mee, ik woon zelf ook tegen de grens en me collegas (2) wonen ook in belgie.
hou er even rekening mee dat je APK toch in NL zal moeten dit zit bij ons bij de beurt prijs in
en als ze het volgens het schema doen is er ook weinig mis mee, ik heb alleen wel bij een universeel bedrijf gezeten en daar kwamen regelmatig ingevoerde auto's en daar word meestal wel echt alleen vervangen wat stuk is.
(in de zin van; weten ze daar wel dat er lucht en interieur filters in auto's zitten? en bougies af en toe vervangen kan geen kwaad etc.)
maar zoals ik al zeg; doen ze het netjes volgens het schema, waarom niet? (of controleer daarna even of dat het filter inderdaad vervangen is!)

hou wel rekening met terugroep acties en garantie gevalletjes. maar als hij bekend is bij een dealer in nederland zal dat wel goed moeten komen!
...
mipgast
Senior member
Senior member
Berichten: 260
Lid geworden op: za mar 05, 2011 19:27

Re: Onderhoud buitenland

Bericht door mipgast »

nog even;
wij spraken laatst ook een belgische dealer die elke 7500km de olie deed verversen zodat ze bij diesels nooit last hadden van een kapotte katalysator etc. maar ik weet niet of dit ook bij benzine modellen was. ik weet dus niet of ze de zelfde kwaliteit olie hebben of dat ze er vanuit gaan dat je dan 2x zo vaak komt, maar ook dat is dan natuurlijk aan je zelf:-)
...
Barts0n
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo feb 19, 2012 17:30
Type Corolla: E12
Locatie: Landgraaf

Re: Onderhoud buitenland

Bericht door Barts0n »

Hallo,

Klopt van de APK, ze zorgen dat hij gewoon helemaal klaar is voor keuring in Nederland, wat betreft terugroepacties is er ook geen probleem want heb de auto al bijna 2 jaar inbezit en is bekend bij de Nederlandse importeur. De garantie heb ik toch niet meer want het betreft een Corolla e12 1.4 benzine uit 2002.

Dat olie verhaal kan ik wel eens navragen want als ik in de historie kijk zie ik dat er voorheen om de 7500 km onderhoud werd uitgevoerd.
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Onderhoud buitenland

Bericht door Leon »

Ik heb destijds met Linea Sol sideskirts voor de E12 in Belgie gehaald, die onderdelen waren stukken goedkoper dan als je dezelfde delen bij een NL dealer zou kopen. Dus het verhaal van goedkopere onderdelen kan best kloppen.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Onderhoud buitenland

Bericht door Linea Sol »

:) Klopt helemaal Leon is al weer een tijd geleden. Maar ik denk dat je er totaal geen problemen mee krijgt als je de auto laat onderhouden bij een "buitenlandse Dealer". Alles wordt afgetekend en gestempeld (toch)
Ik zelf hou een termijn van 10.000 km aan om de olie te verversen ( doe het ook zelf ) vind 15.000 km te lang
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Plaats reactie