Pakkingen oliekoeler naar karter

Over de aandacht...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
cradle
Full member
Full member
Berichten: 497
Lid geworden op: di jun 06, 2006 15:55
CCNL lidnummer: 696
Type Corolla: E10
Type Corolla: E10 Gtsi '93
Locatie: Arnhem

Pakkingen oliekoeler naar karter

Bericht door cradle »

Hey hallo,

ik heb een probleempje. Heb van het weekend mijn karter vervangen. Nu was ik vergeten om ook de pakkingen van het slangetje terug naar de karter te halen. Dus even hergebruikt. Nu lek ik dus olie en ik weet nagenoeg zeker dat het daar dus vandaan komt. Ik kan pas waarsch as woensdag weer de brug op om daar definitief uitsluitsel over te geven. In de tussentijd ligt er nu even karton onder de auto om de lekkende olie op te vangen.
Weet iemand zo of het een universele maat pakking is ofzo (Want het is een ringetje) of zal ik die toch maar even bij de dealer scoren?
'93er e10 Gtsi.
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Re: Pakkingen oliekoeler naar karter

Bericht door luca »

ben bang dat hem eerst moet demonteren voor de maat,daarna kan je even snel naar de dealer of materialenzaak vliegen.het zijn gewoon universele koperen ringen,weet alleen de maat niet.
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3554
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92
Locatie: Purmerend

Re: Pakkingen oliekoeler naar karter

Bericht door MzKzM »

Kun je inderdaad een koperring voor gebruiken, of in een noodgeval de huidige bout (zitten ze er alle 2 nog wel tussen aan beide kanten van de banjo?) een tikje extra geven en hopen dat deze niet afbreekt.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
cradle
Full member
Full member
Berichten: 497
Lid geworden op: di jun 06, 2006 15:55
CCNL lidnummer: 696
Type Corolla: E10
Type Corolla: E10 Gtsi '93
Locatie: Arnhem

Re: Pakkingen oliekoeler naar karter

Bericht door cradle »

Nog veel gezucht en gekloot bij de dealer en een half uur! kletsen bleken het toch de gewone pakkingen te zijn die ook op de aftapplug zitten! Standaard maatje dus ;)
'93er e10 Gtsi.
Plaats reactie