Firezone slechte benzine op lange termijn?

Over de aandacht...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Koi
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo jan 23, 2011 17:16
Type Corolla: E11
Type Corolla: e11 98
Locatie: Zwolle

Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Koi »

Hé mensen, bij mij in de buurt heb ik de mazzel een paar concurrerende pompstations te hebben. Nou is de firezone het goedkoopste(shell 1 cent duurder maar het gaat even om het idee). Ik heb namelijk eens gehoord dat de benzine van firezone op lange termijn slecht kan zijn voor je motor. Is dit bullshit of zit er een kern van waarheid in? Ik ga gewoon naar de shell maar ben toch wel beetje nieuwsgierig!
gezocht, pasklare sportdemper
Furr
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6278
Lid geworden op: ma mei 09, 2005 21:49
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 GTSi+
Locatie: Almelóóóóó

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Furr »

Ik weet wel dat ik op Firezone meuk en al die andere goedkope rotzooi station 50 tot zelfs 100 km (na paar keer tanken) minder rij op goedkope zooi op 1 tank!
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
cradle
Full member
Full member
Berichten: 497
Lid geworden op: di jun 06, 2006 15:55
CCNL lidnummer: 696
Type Corolla: E10
Type Corolla: E10 Gtsi '93
Locatie: Arnhem

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door cradle »

Ik merk met de 4a-fe nagenoeg geen verschil tussen de verschillende 'kwaliteiten' benzines. En ik heb al 60.000 km gedocumenteerd.
Ik zeg lekker tanken waar het het goedkoopst is ;)
'93er e10 Gtsi.
Koi
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo jan 23, 2011 17:16
Type Corolla: E11
Type Corolla: e11 98
Locatie: Zwolle

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Koi »

Furr schreef:Ik weet wel dat ik op Firezone meuk en al die andere goedkope rotzooi station 50 tot zelfs 100 km (na paar keer tanken) minder rij op goedkope zooi op 1 tank!
Wat noem jij goedkope meuk? De shell is maar 1 cent duurder....
gezocht, pasklare sportdemper
Sebastiaan84
Special member
Special member
Berichten: 933
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 10:26
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: TA22 wagon
Locatie: Emmen, Drenthe

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Sebastiaan84 »

Feit is dat Tango's hier in de buut veelal door Q8 auto's word gevuld, en TinQ pompen gewoon door Shell auto's.
Dus dat witte pompen vaak slechtere brandstof zouden leveren is in mijn ogen beetje bullcrap.

Zelf tank ik altijd bij Shell Express, zelfde prijs of in de buurt (max 1 - 2 cent duurder op een liter) daarvan.
Waarom dan toch Shell en geen witte pomp als het dan toch zelfde Euro95 is? ik tank met een EuroShell card met 20 procent extra korting via mijn pa zijn werkgever (NAM = Shell) Daar kan geen witte pomp tegenaan, betaal nu 1,215 per liter :D
Past: Red Evil EP81 a.k.a Whiteline slet, AE111 G6 Zenki, TA22 Avensis Wagon Kouki

Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005.
Gebruikersavatar
J-Corolla
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4385
Lid geworden op: zo aug 22, 2010 18:32
CCNL lidnummer: 802
Type Corolla: ZZE121
Type Corolla: E11 + E12
Locatie: Oosterhout, NB
Contacteer:

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door J-Corolla »

Namen als Firezone e.d. zeggen me niet veel, maar even een reactie op het voorbeeld van hierboven:

Tinq zijn toch allemaal "onbemande" tankstations?
Die zijn sowieso altijd wel wat goedkoper omdat die geen personeelskosten en dergelijke maken.
Tinq zegt zelf ook dat ze inderdaad hun benzine bij dezelfde raffinaderijen inkopen als Shell/BP/de andere grote ketens.

Zover ik op internet heb gezien heeft Firezone er wel een winkeltje en personeel aan vast zitten bij (sommige) stations?
Zij zullen dus iets anders moeten verzinnen om goedkoper te zijn dan Shell.

Zou dat dan goedkopere benzine zijn, of iets anders?
dat durf ik niet te zeggen uit mijn korte internetspeurtocht. :P
― ― ― ― ― ― ― ― ― ⁂ COROLLAE12.COM ⁂ ― ― ― ― ― ― ― ― ―


― ― BEST OF PAINT 2013MOOISTE COROLLA VAN NL 2014! ― ―
Project Topic: viewtopic.php?f=50&t=34892
Roisto
Starting member
Starting member
Berichten: 78
Lid geworden op: do apr 08, 2010 11:41
Type Corolla: E12
Type Corolla: E12 Wagon

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Roisto »

Heb zelf ook het idee iets langer te kunnen rijden met Shell.. Tankte eerst ook veel Tango en TinQ. Prijs verschil valt inderdaad erg mee met véél duurder zijn dan een andere (onbemande) pomp.
Neem het zekere voor het onzekere en tank nu al paar maanden van de Shell :-P
Koi
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo jan 23, 2011 17:16
Type Corolla: E11
Type Corolla: e11 98
Locatie: Zwolle

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Koi »

Het zal waarschijnlijk allemaal wel 1 pot nat zijn als ik de reacties zo lees. Tank wel gewoon bij het station die dat moment het makkelijkst uitkomt haha :o
gezocht, pasklare sportdemper
jeffrey corolla
President member
President member
Berichten: 1308
Lid geworden op: zo mar 14, 2010 13:48
CCNL lidnummer: 786
Locatie: Wierden (twente)

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door jeffrey corolla »

Nouw tank meestal bij tinq of firezone.
Heb 1 keer bij shell getankt merk er helemaal nix van!
Corolla 1.3 16V terra.. (zwart)
Furr
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6278
Lid geworden op: ma mei 09, 2005 21:49
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 GTSi+
Locatie: Almelóóóóó

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Furr »

Koi schreef:
Furr schreef:Ik weet wel dat ik op Firezone meuk en al die andere goedkope rotzooi station 50 tot zelfs 100 km (na paar keer tanken) minder rij op goedkope zooi op 1 tank!
Wat noem jij goedkope meuk? De shell is maar 1 cent duurder....
Misschien is dat nu anders, maar tank altijd BP of Shell.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
Corolla,construction
Special member
Special member
Berichten: 603
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 18:38
CCNL lidnummer: 785
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota
Locatie: meppel

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Corolla,construction »

ik heb bij 2 fire zones getankt en idd soms is de brandstof erg slegt,,.
maar dat was maar bij 1 van de 2.. erg vreemd als jet mij vraagt
ik haalde soms zelfs 100 km minder op een tank ! ...

ik tank nu weer bij de plaatselijke witte pomp ( Joontjes meppel) en daar is tot nu de brandstof wel goed:)
mijn topic: viewtopic.php?f=50&t=30652

toyota , ook zonder olie de beste !
Sebastiaan84
Special member
Special member
Berichten: 933
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 10:26
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: TA22 wagon
Locatie: Emmen, Drenthe

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Sebastiaan84 »

volgens mij zit dat grotendeels tussen je oren als je het mij vraagt. Iedereen zal het ontkennen maar als je direct al denkt, ahhh goedkope meuk dan rij je ook wat pittiger omdat ie dan voor je gevoel anders oppakt in versnellingen enzo.

Zal wellicht wel kwaliteitsverschil in zitten, maar dat het zoveel sceelt lijkt mij in ieder geval sterk.
Past: Red Evil EP81 a.k.a Whiteline slet, AE111 G6 Zenki, TA22 Avensis Wagon Kouki

Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005.
Furr
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6278
Lid geworden op: ma mei 09, 2005 21:49
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 GTSi+
Locatie: Almelóóóóó

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Furr »

Sebastiaan84 schreef:volgens mij zit dat grotendeels tussen je oren als je het mij vraagt. Iedereen zal het ontkennen maar als je direct al denkt, ahhh goedkope meuk dan rij je ook wat pittiger omdat ie dan voor je gevoel anders oppakt in versnellingen enzo.

Zal wellicht wel kwaliteitsverschil in zitten, maar dat het zoveel sceelt lijkt mij in ieder geval sterk.
Onzin, ik rij nog steeds hetzelfde en zelfs vrij zuinig, haal tot 500 km op een tank (E10)
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
Silvertoppie
President member
President member
Berichten: 1512
Lid geworden op: do feb 26, 2004 22:02
Type Corolla: Subaru
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Silvertoppie »

De goedkopere benzine stations verkopen vaak mindere kwaliteit brandstof. ( Er komt idd een bekend 'merk' die goedkopere stations afvullen, maar dan is de samenstelling vaak anders ;) ) Kheb er ervaring mee destijds met de Corolla. Omdat de Avia bij ons op de hoek waar ik altijd tank een paar maand aan t verbouwen ( tanks in de grond ed..) was heb ik bij een goedkopere pomp getankt en merkte idd dat ik na een paar tanken ( de motor past zich na een paar tanken aan op de brandstof red..) zo'n 70 km minder met een tank kon, duss reken mdan maar uit of de duurdere pompen uitkunnen ;)

En als je kwaliteit rijd moet je ook kwaliteit tanken is mijn mening ;)
Subaru Impreza WRX STI 2008 tuned by EMS 340pk en 510NM
Sebastiaan84
Special member
Special member
Berichten: 933
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 10:26
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: TA22 wagon
Locatie: Emmen, Drenthe

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Sebastiaan84 »

Furr, omdat jij dat ervaart zijn alle andere ervaringen onzin? Juist ja...


Wellicht is oa het octaan gehalte van de 'slechtere' benzine iets lager, dat doet je verbruik over het algemeen wel iets stijgen, maar of dat 2 km op een liter kan zijn?
Feit is natuurlijk dat euro 95, welk merk of samenstelling dan ook, aan een standaard moet voldoen, dus dat die afwijking niet erg groot kan zijn tov de duurdere 'merk' benzine. Persoonlijk denk ik dan ook dat al dat geblaat over fuelsafe enzo ook onzin is, je hebt een standaard en de deviatie zal vast niet enorm zijn binnen die normen en de daadwerkelijke benzines.

Dat is mijn onderbouwing van hetgeen ik denk.
Past: Red Evil EP81 a.k.a Whiteline slet, AE111 G6 Zenki, TA22 Avensis Wagon Kouki

Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005.
Furr
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6278
Lid geworden op: ma mei 09, 2005 21:49
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 GTSi+
Locatie: Almelóóóóó

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Furr »

Nee ik zeg onzin dat het voor mij geldt... daarna geef ik argumenten wáárom.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
yorick
President member
President member
Berichten: 2238
Lid geworden op: vr jun 13, 2008 19:17
CCNL lidnummer: 823
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6R
Locatie: Hoofddorp

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door yorick »

B merken hoeven niet altijd zoveel slechter te zijn...
Als ik bij de shell LPG tank dan rijd ik 1 op 8 ongeveer, terwijl ik juist bij de pin & go richting de 1 op 10 ga...
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
e1119dliftback
Newbie
Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: za mei 14, 2011 17:24

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door e1119dliftback »

volgens mij is firezone gewoon texaco alleen dan onbemand en hebben beide de zelfde brandstof.
e1119dliftback
Newbie
Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: za mei 14, 2011 17:24

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door e1119dliftback »

net even wezen googlen firezone is van salland olie en die heeft een joint venture met texaco. dus kun je gerust tanken doe ik ook al een jaar of 2 met volle tevredenheid.
PeterW
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: zo aug 29, 2010 16:45
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11 1.6 G6

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door PeterW »

Ik merk echt 0,0 verschil tussen de goedkopere en duurdere pompen. Soms rijdt'ie wat duurder, maar das dan bijv. omdat ik wat meer file heb gereden of omdat ik wat kortere stukjes gereden heb. Verschil in brandstof heb ik nog nooit met wat voor auto dan ook gemerkt.
BassieBaasNL
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: do mei 12, 2011 22:09
Type Corolla: E10
Type Corolla: 1.3 XLI
Locatie: Rotterdam

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door BassieBaasNL »

Ik merk eigenlijk geen verschil tussen goedkope en dure benzine. Het enige wat ik weet van een insider van Shell is dat de benzine daar gemengd met troep is en dat bij V-power dit er niet in zit. Wel wist hij te vertellen dat dit bij alle oliemaatschappijen gebeurt.
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Blof-fan »

Het is inderdaad een hardnekkig gerucht dat de zogenaamde 'witte pompen' slechtere benzine zouden verkopen.
Hier in Nederland (Hoe kan het ook anders...wordt hier niet voor alles wel wat voorschreven en gecontroleerd? :roll: ) moeten de brandstoffen aan bepaalde kwaliteitseisen voldoen.
Dus ook op brandstoffen van de goedkopere aanbieders zul je rustig kunnen rijden ;)

En ik snap ook niet zo goed hoe mensen zich dat voorstellen...'mindere' benzine? Restjes onder uit de tanks ofzo?
Uiteindelijk komen de brandstoffen allemaal uit hetzelfde raffinage proces bij de voornaamste aanbieders (Shell/Total/BP enz). Hierbij worden er al bepaalde dingen aan de brandstof toegevoegd (zoals een kleine hoeveelheid ethanol en dergelijke, wettelijk voorgeschreven inmiddels).
Maar ze voldoen allemaal aan de normen en de klopvastheid etc (RON95/98 etc.) Slechter zal je motor er dus echt niet van worden. Ik noem dit voor het gemak maar even de 'basis kwaliteit'.

De duurdere pompen zullen vast nog wel extra dopes toevoegen zodat je motor er net wat lekkerder op loopt enz, maar ik zie dat eerder als kwaliteitsverhogend op de 'basis' kwaliteit dan dat de goedkopere brandstoffen 'minder' zouden zijn. Maar daar betaal je dan ook voor ;)

Van wat ik ervan weet zijn brandstoffen zoals V-power en BP Ultimate enz zijn wel anders van samenstelling en zit dat 'm niet alleen in de dopes. Maar helemala het fijne weet ik hier niet van. Hier doen ook zo verschrikkelijke veel verhalen en ervaringen over de ronde en je wee tnooit bij wie het tussen z'n oren zit en bij wie het echt concreet is. Ik hou daar altijd maar een beetje het midden totdat ik er zelf ervaringen mee heb.
Maar met de huidige benzineprijzen kan dat nog wel ff duren :lol:

Ik gooi in de Carina GTi met z'n 3S-GE in ieder geval altijd Euro 95 van de goedkoopste en dichtsbijzijnde tank, de TinQ en daar loopt ie prima op en ik kom er nog altijd bijna 600km ver mee. Dus wat wil je dan nog meer he :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Linea Sol »

Tank al jaren in Baarle-Nassau ( lekker goedkoop gisteren nog geweest € 1,47 de liter voor Euro95) bij de goedkoopste pomp daar ( Witte Pomp ) nooit problemen gehad :D Net wat Patrieck zegt komt toch allemaal van de grote namen af
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Bjorn Carolla G6
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 465
Lid geworden op: di sep 15, 2009 17:09
CCNL lidnummer: 581
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Bjorn Carolla G6 »

Ik tank al 2 a 3 jaar bij de TinQ ik heb het eens vergleken met de Tango. Mijn het verbruik van de Tango was 1 op 10. En het verbruik bij de Tinq 1 op 12. Dit was overgens met een Toyota Hiace uit 1996. En bij de Tinq was het niet die 1ne keer 1 op 12 maar altijd 1 op 12 :) Dus tegenwoordig altijd Tinq tanken werkt gewoon het lekkerst ook bij de Corolla :)
Groetjes Bjorn ;)
Sebastiaan84
Special member
Special member
Berichten: 933
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 10:26
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: TA22 wagon
Locatie: Emmen, Drenthe

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Sebastiaan84 »

BassieBaasNL schreef:Ik merk eigenlijk geen verschil tussen goedkope en dure benzine. Het enige wat ik weet van een insider van Shell is dat de benzine daar gemengd met troep is en dat bij V-power dit er niet in zit. Wel wist hij te vertellen dat dit bij alle oliemaatschappijen gebeurt.
Define "gemengd met troep" eens als je wilt.

Zoals te lezen in de reactie onder die van jou, je hebt te maken met kwaliteits eisen, dus het is niet zo dat de goedkope benzine gemengd is met "zooi" het is zo dat de duurdere benzine een hogere kwaliteit heeft, hoger dan de gestelde standaard.

Wat jij bevoorbeeld ziet in NL is dat er in Euro95 een max bepaalde hoeveelheid Ethanol mag zitten, naar ik meen iets van 5,7 % maximaal.
Stel nou dat je een Ultimate tankt of een V power en daar zit niet de max van 5,7 in maar 1,5 % dan doet dat dus idd wat met je verbruik.

Dat kun je dan ook wel terugzien in je verbruik, dat de duurdere brandstoffen ietsie zuiniger zouden kunnen zijn, maar volgens mij is dat maar marginaal, in mijn beleving zit het grootste deel tussen je oren.

Als voorbeeld, ik rij nu een Avensis Wagon met een 1.8 vvti motor van 129 pk, daarmee rijd ik aanzienlijk zuiniger dan met de rolla E11, tuurlijk nu is et blok in de basis ietsie zuiniger, maar de boordcomputer stimuleert mij onbewust om te proberen een laag verbruik te scoren.

Het gevolg is dat ik met de Avensis, zelfs met veel stadsritjes, tot dusver altijd beter heb gereden dan de fabrieksopgave van 1 op 13,2. Omdat je bewust zuiniger rijd, ietsie eerder schakelt enzo. (en nee ik houd het bij via kmstand en getankte liters, hoewel de boordcompu er vaak niet meer dan 0,2 km/l naast zit)

Hetzelfde deed ik eens met de rolla, consequent rijden resulteerde in een verbruik op vakantie van 1 op 15 terwijl ik normaal niet verder kwam dan 1 op 12. En dat lag vast niet aan de benzine die in België zoveel anders was ;)
Past: Red Evil EP81 a.k.a Whiteline slet, AE111 G6 Zenki, TA22 Avensis Wagon Kouki

Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005.
RammY
Junior member
Junior member
Berichten: 110
Lid geworden op: za feb 13, 2010 19:32
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: E12
Type Corolla: TS
Locatie: Rijssen

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door RammY »

Over de Firezone gesproken...
Ik redde vorigweek toch echt dik 300 km op 22 liter 98.
Terwijl ik normaal mix 95/98 tank (50/50) en dan net iets meer dan 500 km rij... op dik 40 liter.

Met de prijs die de Firezone handteerde (ik meen 1.63) tank ik wel 98 hoor. :)
corrola1997
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 22:04

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door corrola1997 »

Furr schreef:Ik weet wel dat ik op Firezone meuk en al die andere goedkope rotzooi station 50 tot zelfs 100 km (na paar keer tanken) minder rij op goedkope zooi op 1 tank!
Ik ben het met je eens want,
Ik tankte met mijn Honda Civic coupe ook altijd bij de firezone in Almelo.
Tot ik rare startproblemen kreeg de auto wou soms warm niet meer starten.
was soms 10 minuten bezig om de auto aan het lopen te krijgen hij viel elke keer weer uit.
Toen hoor ik van een monteur bij een autobedrijf dat het door de benzine kon komen.
hij had hetzelfde euvel gehad met nieuwe autoos.
dus sindsdien bij de shell getankt geen startproblemen meer en
een veel zuinige en beter lopende motor.
beumer81
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo aug 30, 2015 14:13

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door beumer81 »

Allemaal kul Goedkoop of duur'Als je in Arnhem woonachtig bent dan weet je dat daar het grote Shell overslag is waar de tankwagens komen vullen om te gaan verdelen. Hier komen alle merken gewoon vullen en dus komt de Shell wagen ook met de zelfde benzine bij andere stations (alleen mogen er geen wagens met een ander merk op de wagen Die ook gevuld is op de zelfde overslag bij een Shell station lossen ,
Purple-G6
General member
General member
Berichten: 153
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 22:16
Type Corolla: E11
Locatie: Arnhem

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door Purple-G6 »

Kan me anders wel herinneren dat toen bij de " Fakkel Tankstation " bij de Lely winkelcentrum ( steenworp van de grote Opslag in Arnhem ) ook bagger benzine had. M'n moeder tankte daar toen een keer en die vertelde gelijk dat er niet iets puik was met de benzine. Moet je na gaan.
Vrouwtje met twee linker handen. Dit is trouwens wel dik 20 jaar geleden. Zal voor de gein is hogere octaan in Duitsland tanken kijken of ik verschil merk.

Maar kan natuurlijk altijd dat je kwalitatief slechter benzine ergens gemaakt word.
Weet bijvoorbeeld van een lijm producent die lijm maakt voor Bison als zowel goedkope Aldi/Lidl lijm maakt en komt ook gewoon uit de zelfde fabriek.
Der zit natuurlijk andere verhoudingen/ingrediënten in per product. Echter is de vraag van de klant natuurlijk wat hij wilt.
Dus kan me goed voor stellen dat de troep van een batch geraffineerde spul gewoon voor minder verkocht word.
aygo tuner
Special member
Special member
Berichten: 795
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 01:09
Type Corolla: aygo
Locatie: brabant jonguh

Re: Firezone slechte benzine op lange termijn?

Bericht door aygo tuner »

Jongens het is heel simpel het is allemaal 1 pot nat als shell benzine teveel heeft in gekocht gaat het gewoon naar andere dus trek zelf je conclusie praat hier wel over 95
1 stand vol gas.

1 engine dead. 6/7 laps zandvoort.

second engine 79hp en 99.8nm.
Normal 68hp en 91.0 nm.

new car soon

Aygo Bleu comfort.
Plaats reactie