Dit geloof je toch niet!
Moderator: Moderator
-
- Special member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: ma mei 16, 2005 12:35
- CCNL lidnummer: 1
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11 G6
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Dit geloof je toch niet!
Vanavond de auto eindelijk maar eens op de brug gezet, nadat ik al behoorlijk lang met een soort schurend geluid rondreed. Het was net alsof er 2 stukken ijzer langs elkaar af schuurden.. een onverklaarbaar maar behoorlijk irriterend geluid. Alles nagekeken, stabilisatorstangen, uitlaat etc..etc... en niks gevonden. Nu komt het volgende.. na het geluid uitvoerig bestudeerd te hebben, konden we het uiteindelijk traceren. IN de benzinetank Raar maar waar. Ik vermoed nu dus dat in de tank de rechtopstaande delen die de tank verstevigen in een hoek gelast zijn op de plaat van de tank, en dat hier een las van los heeft gelaten, en deze dus nu langs de tank afschuurd.. Ik hoop door de tankvlotter eruit te halen, en met een lamp erin te schijnen het euvel te kunnen zien, en deze dus op een of andere manier te kunnen ombuigen... mocht dit niet gaan lukken dan vrees ik dat er een andere tank onder gehangen moet worden...
Ik denk het haast niet, maar heeft iemand zoiets vergelijkbaars al eens meegemaakt..?
Ik denk het haast niet, maar heeft iemand zoiets vergelijkbaars al eens meegemaakt..?
-
- Moderator
- Berichten: 4534
- Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
- CCNL lidnummer: 471
- Type Corolla: ZZE111
- Type Corolla: Gs450h
- Locatie: Emmeloord
Re: Dit geloof je toch niet!
hey halloCorollaGietje schreef:Vanavond de auto eindelijk maar eens op de brug gezet, nadat ik al behoorlijk lang met een soort schurend geluid rondreed. Het was net alsof er 2 stukken ijzer langs elkaar af schuurden.. een onverklaarbaar maar behoorlijk irriterend geluid. Alles nagekeken, stabilisatorstangen, uitlaat etc..etc... en niks gevonden. Nu komt het volgende.. na het geluid uitvoerig bestudeerd te hebben, konden we het uiteindelijk traceren. IN de benzinetank Raar maar waar. Ik vermoed nu dus dat in de tank de rechtopstaande delen die de tank verstevigen in een hoek gelast zijn op de plaat van de tank, en dat hier een las van los heeft gelaten, en deze dus nu langs de tank afschuurd.. Ik hoop door de tankvlotter eruit te halen, en met een lamp erin te schijnen het euvel te kunnen zien, en deze dus op een of andere manier te kunnen ombuigen... mocht dit niet gaan lukken dan vrees ik dat er een andere tank onder gehangen moet worden...
Ik denk het haast niet, maar heeft iemand zoiets vergelijkbaars al eens meegemaakt..?
ik heb het zelfde, als ik de auto iets heen en weer doe hoor ik het ook in me tank schuren. en als ik op de bodem sla van de tank rammelt hij. bij mij is het al meer als 1 jaar terug dat ik het constanteerde. iedere keer wil ik er wel wat aan doen maar dan heb ik meestal net weer getankt en ik ga niet met een volle tank er mee aan de gang. bij mij werkt het lampje ook niet meer op me dashboard om te zien of ik op reserve rij. dus ik hoop dat daar wat van los ligt, mijn vlotter werkt verder wel goed 8)
mvg robbie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
-
- Special member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: ma mei 16, 2005 12:35
- CCNL lidnummer: 1
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11 G6
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
Een tank wisselen is ook geen werk wat je graag en makkelijk doet. Heb op een stage ooit bij mercedes wat van die dingen er uit moeten slopen en dat ging gewoon niet zonder iets echt kapot te maken. Nou was dat ook voor de sloop maar maakt niet uit.
Hoop dat het bij een rolla makkelijker is mocht je moeten gaan wisselen
Hoop dat het bij een rolla makkelijker is mocht je moeten gaan wisselen
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
-
- Special member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: ma mei 16, 2005 12:35
- CCNL lidnummer: 1
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11 G6
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
-
- Moderator
- Berichten: 4534
- Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
- CCNL lidnummer: 471
- Type Corolla: ZZE111
- Type Corolla: Gs450h
- Locatie: Emmeloord
precies wordt er niet anders van, mijne is momenteel weer stil enkel kan ik er weer nietnaar kijken omdat me tank weer zo goed als vol isCorollaGietje schreef:Was het maar zo....remy schreef:Dan zou je het met volle tank iets minder moeten horen denk ik.
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
-
- President member
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
- Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca
-
- Newbie
- Berichten: 21
- Lid geworden op: wo jun 13, 2007 20:07
- Locatie: belgie
Re: Dit geloof je toch niet!
heb verleden week nog een benzine tank veranderd. het komt van een tussenschot waarvan de puntlassen los komen in de benzine tank en kan je niet zien langs de votter.als de tank er onderuit is kan je het wel zien langs de vulleiding.zit niets anders op dan hem te veranderen .2 kleine uurtjes en het is opgelost
-
- Special member
- Berichten: 880
- Lid geworden op: vr apr 28, 2006 09:55
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: Opel Astra
- Locatie: Brabant !
-
- Ambassador member
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
- CCNL lidnummer: 495
- Type Corolla: AE86
- Type Corolla: Audi A4
- Locatie: Noviomagum
- Contacteer:
Re: Dit geloof je toch niet!
Corollacomfort schreef:metaal op metaal = vonk & benzine?
alleen bij een juiste mengverhouding...
Gtsi- Я®™
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
-
- Special member
- Berichten: 705
- Lid geworden op: zo dec 04, 2005 23:22
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Fiesta ST
- Contacteer:
Re: Dit geloof je toch niet!
idd weinig kans, maar tis wel goed punt, het zou je maar net kunnen gebeuren!
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM - http://www.4agte.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
4EFTE Powered EP71 S @ 0.65 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
http://www.konino.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
4EFTE Powered EP71 S @ 0.65 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
http://www.konino.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Freak
- Berichten: 8166
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
- Type Corolla: AvensisT25
Re: Dit geloof je toch niet!
bij volle tank heb je niks te vrezen, bij een lege(re) tank wel aangezien je dan heel wat benzinedampen heb..
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
- President member
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
- Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca
Re: Dit geloof je toch niet!
dan moet het metaal tegen metaal wel heel erg tekeer gaan!
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
-
- Special member
- Berichten: 792
- Lid geworden op: ma apr 17, 2006 14:35
- Type Corolla: E12
- Locatie: Utrecht
Re: Dit geloof je toch niet!
maar toch wordt je er niet vrolijk van mocht het idd een keer iemand overkomen...
Corolla E12 Sport anniversary
Toyota Aygo
Toyota Aygo
-
- CCNL Crew
- Berichten: 1461
- Lid geworden op: do mei 08, 2003 17:33
- CCNL lidnummer: 494
- Type Corolla: leasebak
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Dit geloof je toch niet!
volgens mij kijken jullie teveel films
3 redenen wrm er niks kan gebeuren
1, vloeistof kan niet branden, je kan een peuk uitmaken door in een bakje benzine te dompelen (ga dit niet thuis proberen aub), vul een glas met benzine tot het randje, leg er een viltje op, trek deze weg en doe de peuk erin, gebeurd helemaal niks.
2, Gezien de ruimte in de benzine tank kan er eigenlijk nooit een brandbaar mengels ontstaan, dr is domweg veel te weinig zuurstof (word anders wanneer je tank scheurt en er ineens wel veel lucht bij kan, denk aan de formule 1 lang geleden)
3, wil ijzer op ijzer vonken dan moet het erg hard over elkaar heenschuren, ijzer is geen vuursteentje hoor.......
3 redenen wrm er niks kan gebeuren
1, vloeistof kan niet branden, je kan een peuk uitmaken door in een bakje benzine te dompelen (ga dit niet thuis proberen aub), vul een glas met benzine tot het randje, leg er een viltje op, trek deze weg en doe de peuk erin, gebeurd helemaal niks.
2, Gezien de ruimte in de benzine tank kan er eigenlijk nooit een brandbaar mengels ontstaan, dr is domweg veel te weinig zuurstof (word anders wanneer je tank scheurt en er ineens wel veel lucht bij kan, denk aan de formule 1 lang geleden)
3, wil ijzer op ijzer vonken dan moet het erg hard over elkaar heenschuren, ijzer is geen vuursteentje hoor.......
Corolla TS 2.0 Hybrid Business Plus in Emotional Red
-
- President member
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
- Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca
Re: Dit geloof je toch niet!
dat zeg ik toch!Wegpiraat schreef:volgens mij kijken jullie teveel films
3 redenen wrm er niks kan gebeuren
1, vloeistof kan niet branden, je kan een peuk uitmaken door in een bakje benzine te dompelen (ga dit niet thuis proberen aub), vul een glas met benzine tot het randje, leg er een viltje op, trek deze weg en doe de peuk erin, gebeurd helemaal niks.
2, Gezien de ruimte in de benzine tank kan er eigenlijk nooit een brandbaar mengels ontstaan, dr is domweg veel te weinig zuurstof (word anders wanneer je tank scheurt en er ineens wel veel lucht bij kan, denk aan de formule 1 lang geleden)
3, wil ijzer op ijzer vonken dan moet het erg hard over elkaar heenschuren, ijzer is geen vuursteentje hoor.......
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
-
- President member
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: do feb 26, 2004 22:02
- Type Corolla: Subaru
- Locatie: vroomshoop
- Contacteer:
-
- CCNL Member
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: vr jan 17, 2003 20:59
- CCNL lidnummer: 415
- Type Corolla: E10 2.0 turbo
- Locatie: Hippolytushoef
- Contacteer:
Re: Dit geloof je toch niet!
Vonken genoeg in je tank, kijk maar es naar je brandstofpomp