veel remstof + warme velg = ?
Moderator: Moderator
-
- Special member
- Berichten: 784
- Lid geworden op: wo mei 21, 2003 19:03
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11 G6
- Locatie: België (zegt genoeg? ;-))
- Contacteer:
veel remstof + warme velg = ?
Sinds kort merk ik veel meer remstof op de velg linksvoor dan gebruikelijk. Die velg voelt ook vrij warm aan na het rijden (niet heet uiteraard), terwijl aan de andere kant de velg maar lichtjes warm voelt en achteraan nog bijna koud.
Is dit een indicatie voor iets speciaal?
De remblokken zouden nog goed moeten zijn, maar ik heb wel last van heel veel roestvorming aan de binnenkant van mijn remschijven. Daarom waren de remschijven vooraan al eens vervangen.
Hoe dan ook zullen rondom de remblokken en -schijven over een maand of 3 gewisseld worden met nieuwe. Volgens mijn garagist is het beter te wachten tot na de winter.
Is dit een indicatie voor iets speciaal?
De remblokken zouden nog goed moeten zijn, maar ik heb wel last van heel veel roestvorming aan de binnenkant van mijn remschijven. Daarom waren de remschijven vooraan al eens vervangen.
Hoe dan ook zullen rondom de remblokken en -schijven over een maand of 3 gewisseld worden met nieuwe. Volgens mijn garagist is het beter te wachten tot na de winter.
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
Als ik dat zo hoor heb je last van een remklauw die vast begint te zitten en daardoor meer aanloopt dan normaal. Door de wrijving hiervan krijg je meer remstof en een warmere remschijf en velg.
Ga hier snel mee naar de dealer zodat ze hem nog kunnen reviseren (of doe het zelf) Als hij helemaal vast gaat zitten dan kun je niet meer goed recht uit remmen en is de kans aanwezig dat de complete remklauw vervangen moet worden.
Dat heb ik al eens meegemaakt.
Ga hier snel mee naar de dealer zodat ze hem nog kunnen reviseren (of doe het zelf) Als hij helemaal vast gaat zitten dan kun je niet meer goed recht uit remmen en is de kans aanwezig dat de complete remklauw vervangen moet worden.
Dat heb ik al eens meegemaakt.
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
-
- President member
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
- Type Corolla: EE111
-
- Special member
- Berichten: 784
- Lid geworden op: wo mei 21, 2003 19:03
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11 G6
- Locatie: België (zegt genoeg? ;-))
- Contacteer:
Ik zal er morgen eens richting garagist mee rijden. Eens gaan horen wanneer hij er tijd voor heeft en of hij al het nodige in stock heeft.
Het lijkt me veiliger dat hij het doet, al zou ik het wel zelf willen proberen. Heb er een tijd terug een how-to over gelezen, maar eerder voor de praktische kant laat ik het toch beter over aan hem.
Het lijkt me veiliger dat hij het doet, al zou ik het wel zelf willen proberen. Heb er een tijd terug een how-to over gelezen, maar eerder voor de praktische kant laat ik het toch beter over aan hem.
-
- Die-Hard
- Berichten: 7079
- Lid geworden op: za dec 07, 2002 21:45
- CCNL lidnummer: 504
- Type Corolla: Ford Focus
- Locatie: Lopik.
-
- Starting member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma aug 01, 2005 18:08
- Locatie: spijkenisse
heb ik ook gehad was niet zo duur om te laten repareren.bertus schreef:Gegarandeerd een vast zittende zuiger, heb het bij de G6-R en mijn mr2 SW20 ook gehad
Toyota Corolla e11
1.6 16V linea luna
Rolla http://www.mijnalbum.nl/Album=WJUBPBJX Colt: http://www.mijnalbum.nl/Album=AANELNAL
1.6 16V linea luna
Rolla http://www.mijnalbum.nl/Album=WJUBPBJX Colt: http://www.mijnalbum.nl/Album=AANELNAL
-
- Special member
- Berichten: 784
- Lid geworden op: wo mei 21, 2003 19:03
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11 G6
- Locatie: België (zegt genoeg? ;-))
- Contacteer:
Mijn garagist heeft de oorzaak bevestigd: de zuiger zat inderdaad vast.
Kwas wel verrast dat ze er al onmiddellijk iets aan gingen doen. Een tijdelijke oplossing wel, want een revisieset hadden ze niet op stock.
Direct nieuwe remschijven vooraan en ineens nieuwe remblokken. De geblokkeerde zuiger is losgeduwd en wat extra smering gegeven.
Ik moet het nu wel wat in de gaten houden voor het geval de zuiger weer zou vast komen te zitten... Maar normaal zou het wel moeten lukken om nog te wachten met de rest tot mijn volgend groot onderhoud: da's dat van 120.000 km, over 1200km (over een goeie maand). Tegen dan ging er een nieuwe zuiger en revisiekit voor mij klaarliggen.
Als ze dan toch bezig zijn, mogen dan ook ineens de achterste remblokken vervangen worden, en van de achterste remschijven gaat eens het roest van afgedraaid worden. En als het echt nodig is, komen er daar ook nieuwe schijven op.
Tijdens al die werken aan de remmen heb ik nog opgemerkt dat er een vijs in mijn rechter voorband zat... Dus ook maar snel even het gat gestopt.
En alle goeie dingen bestaan uit 3: aangezien ik een week of 5 terug eens last had met starten heb ik mijn batterij eens laten nakijken. Bleek dat die toch maar kantje boordje meer goed was, dus ineens ook een nieuwe.
Ik weet weer wat gevraagd voor mijn nieuwjaar: geld, om de factuur te betalen
Kwas wel verrast dat ze er al onmiddellijk iets aan gingen doen. Een tijdelijke oplossing wel, want een revisieset hadden ze niet op stock.
Direct nieuwe remschijven vooraan en ineens nieuwe remblokken. De geblokkeerde zuiger is losgeduwd en wat extra smering gegeven.
Ik moet het nu wel wat in de gaten houden voor het geval de zuiger weer zou vast komen te zitten... Maar normaal zou het wel moeten lukken om nog te wachten met de rest tot mijn volgend groot onderhoud: da's dat van 120.000 km, over 1200km (over een goeie maand). Tegen dan ging er een nieuwe zuiger en revisiekit voor mij klaarliggen.
Als ze dan toch bezig zijn, mogen dan ook ineens de achterste remblokken vervangen worden, en van de achterste remschijven gaat eens het roest van afgedraaid worden. En als het echt nodig is, komen er daar ook nieuwe schijven op.
Tijdens al die werken aan de remmen heb ik nog opgemerkt dat er een vijs in mijn rechter voorband zat... Dus ook maar snel even het gat gestopt.
En alle goeie dingen bestaan uit 3: aangezien ik een week of 5 terug eens last had met starten heb ik mijn batterij eens laten nakijken. Bleek dat die toch maar kantje boordje meer goed was, dus ineens ook een nieuwe.
Ik weet weer wat gevraagd voor mijn nieuwjaar: geld, om de factuur te betalen
-
- Freak
- Berichten: 8166
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
- Type Corolla: AvensisT25
nieuwe remblokken en remschijven voor? dat is toch geen echte oplossing voor een vastzittende zuiger ofwel?
of was je remschijf en remblokje al 'aangetast' doordat hij echt vastzat? dan is het wel nodig geweest ja..hopen dat hij niet voor die maand opnieuw gaat vastzitten en je gloednieuw remschijf naar deknoppen helpt..
of was je remschijf en remblokje al 'aangetast' doordat hij echt vastzat? dan is het wel nodig geweest ja..hopen dat hij niet voor die maand opnieuw gaat vastzitten en je gloednieuw remschijf naar deknoppen helpt..
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
- CCNL Crew
- Berichten: 1461
- Lid geworden op: do mei 08, 2003 17:33
- CCNL lidnummer: 494
- Type Corolla: leasebak
- Locatie: Hellevoetsluis
-
- Special member
- Berichten: 784
- Lid geworden op: wo mei 21, 2003 19:03
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11 G6
- Locatie: België (zegt genoeg? ;-))
- Contacteer:
-
- President member
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:37
- CCNL lidnummer: 751
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 gts-i
- Locatie: Azzn
misshien kun je de schijven nog es laten afdraaien, 1 x zou nog kunnen. Heb ik poosje geleden ook gedaan. Wel nieuwe remblokken erop gedaan, anders heeft vervanging geen zin.
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
-
- Special member
- Berichten: 784
- Lid geworden op: wo mei 21, 2003 19:03
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11 G6
- Locatie: België (zegt genoeg? ;-))
- Contacteer:
- Martijn
- Forum Admin
- Berichten: 6613
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
- CCNL lidnummer: 1
- Type Corolla: KE70
- Type Corolla: Toyota CHR
- Locatie: Wassenaar
- Contacteer:
Ik heb 200.000km met de originele schijven en blokken gedaan.
Waren toen nog niet op, enkel de schijven waren voor meer dan 50% verroest aan de binnenkant. Blokjes zaten op de helft...
Met Brembo´s heb ik 25.000km gedaan met dank aan een vastzittende remklauw.
Waren toen nog niet op, enkel de schijven waren voor meer dan 50% verroest aan de binnenkant. Blokjes zaten op de helft...
Met Brembo´s heb ik 25.000km gedaan met dank aan een vastzittende remklauw.
If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
-
- President member
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:37
- CCNL lidnummer: 751
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 gts-i
- Locatie: Azzn
ik heb de remmerij van mn rolla laatst ook ff grondig aangepakt. Was ook wel hard nodig:
meer dan 50% roest op de remschijf, maar gek genoeg remde hij nog prima. Toen had ik besloten de remschijven af te laten draaien en de remblokken met een vlakschuurmachine vlak te schuren omdat er nog meer dan de helft remblok op zat. Bleek dus dat bij alle remblokken ruimte zat tussen de remblok en het ijzer. Met een schroevendraaier kon je ze er zo van af wippen. Levensgevaarlijk! Meteen nieuwe remblokken erop gedaan en alle geleiderpennen opnieuw in het remvet gezet.. Nu remt ie weer super.
meer dan 50% roest op de remschijf, maar gek genoeg remde hij nog prima. Toen had ik besloten de remschijven af te laten draaien en de remblokken met een vlakschuurmachine vlak te schuren omdat er nog meer dan de helft remblok op zat. Bleek dus dat bij alle remblokken ruimte zat tussen de remblok en het ijzer. Met een schroevendraaier kon je ze er zo van af wippen. Levensgevaarlijk! Meteen nieuwe remblokken erop gedaan en alle geleiderpennen opnieuw in het remvet gezet.. Nu remt ie weer super.
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
- levensnevel
- Junior member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: ma nov 28, 2005 05:21
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: 427.850 km
- Locatie: 51° 50' N 04° 09' E
- Contacteer:
Hoeft niet perse een vastzittende zuiger te zijn.
Ik heb de afgelopen weken met hetzelfde euvel te kampen gehad.
Eest zijn de remmen schoongemaakt maar vervolgens keerde het probleem na een dag of 10, zeg 2.500 km, sluipenderwijs weer langzaam weer langzaam terug.
Afgelopen zaterdag is er tijdens geplande onderhoudsbeurt weer naar gekeken. De boosdoener bleek een U vormig stuk metaal te zijn wat nogal wat roestsporen vertoonde . In de draaibank gezet en helemaal roestvrij gemaakt. (vraag me niet naar de naam van het onderdeel want zo technisch ben ik nu ook weer niet. Ik stond er bij en keek er naar)
Nu pakweg 400 km verder lijkt m'n elfje herboren. Dus nieuwe schijven en nieuwe blokken zijn niet echt altijd noodzakelijk.
Ik heb de afgelopen weken met hetzelfde euvel te kampen gehad.
Eest zijn de remmen schoongemaakt maar vervolgens keerde het probleem na een dag of 10, zeg 2.500 km, sluipenderwijs weer langzaam weer langzaam terug.
Afgelopen zaterdag is er tijdens geplande onderhoudsbeurt weer naar gekeken. De boosdoener bleek een U vormig stuk metaal te zijn wat nogal wat roestsporen vertoonde . In de draaibank gezet en helemaal roestvrij gemaakt. (vraag me niet naar de naam van het onderdeel want zo technisch ben ik nu ook weer niet. Ik stond er bij en keek er naar)
Nu pakweg 400 km verder lijkt m'n elfje herboren. Dus nieuwe schijven en nieuwe blokken zijn niet echt altijd noodzakelijk.
Niets of niemand zegt dat het echt moet
En toch, of juist daarom,wil je het beleven....
En toch, of juist daarom,wil je het beleven....
-
- Special member
- Berichten: 784
- Lid geworden op: wo mei 21, 2003 19:03
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11 G6
- Locatie: België (zegt genoeg? ;-))
- Contacteer:
zowieso waren mijn blokken toch bijna versleten en de schijven door en door roest langs de binnenzijde
Dat U-vormig stuk ijzer zit toch in de remklauw veronderstel ik he? Zowieso ga ik bij de definitieve vervanging door mijn garagist nog wel eens alles zelf nakijken (ik hou alles steeds zou dicht mogelijk in het oog tijdens werken aan mijn schatje ), beetje controle dat nergens roest meer overblijft.
Iemand anders die weet hoe het stuk heet dat levensnevel bedoelt? Kan me niet onmiddellijk inbeelden waar het over gaat...
Dat U-vormig stuk ijzer zit toch in de remklauw veronderstel ik he? Zowieso ga ik bij de definitieve vervanging door mijn garagist nog wel eens alles zelf nakijken (ik hou alles steeds zou dicht mogelijk in het oog tijdens werken aan mijn schatje ), beetje controle dat nergens roest meer overblijft.
Iemand anders die weet hoe het stuk heet dat levensnevel bedoelt? Kan me niet onmiddellijk inbeelden waar het over gaat...
-
- President member
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: do feb 26, 2004 22:02
- Type Corolla: Subaru
- Locatie: vroomshoop
- Contacteer:
Zuiger hoeft niet perse vast te zitten, de geleidepennen doen ook een hele hoop!! Dat had ik ook eerst, de zuiger was gewoon normaal 'gangbaar' en de pennen waren de boosdoeners, daarvan waren de rubbers niet best.. En dan is d'r maar 1 oplossing, compleet revisiesetje erop zetten ( 2 geleidepennen, 3 deel aan rubbers en een tube kopervet )
Met de Impreza heb ik t gepresteerd om in 16.000 km een setje orginele remblokken a 130 euri op te rijden... En dan rag ik d'r niet eens mee!! Ze remmen ook vrij vaag die orginele btw.. Nu zit er net een setje Red Stuff van EBC op, nu ff inremmen en dan kijken hoe dat remt!!!
Met de Impreza heb ik t gepresteerd om in 16.000 km een setje orginele remblokken a 130 euri op te rijden... En dan rag ik d'r niet eens mee!! Ze remmen ook vrij vaag die orginele btw.. Nu zit er net een setje Red Stuff van EBC op, nu ff inremmen en dan kijken hoe dat remt!!!
Subaru Impreza WRX STI 2008 tuned by EMS 340pk en 510NM
-
- Junior member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: ma mei 07, 2007 19:33
- CCNL lidnummer: 747
- Type Corolla: E10
- Locatie: deventer
- Contacteer:
remvloeistof
ik denk dat er een zuigerring lek is en er daarom vloeistof lekt
heb je de zuiger er al eens uit gehaalt?
kijk er een naar maak hem helemaal schoon en plaats hem weer goed
terug...
heb je de zuiger er al eens uit gehaalt?
kijk er een naar maak hem helemaal schoon en plaats hem weer goed
terug...
-
- Special member
- Berichten: 784
- Lid geworden op: wo mei 21, 2003 19:03
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11 G6
- Locatie: België (zegt genoeg? ;-))
- Contacteer:
is ondertussen al laaaaang opgelost hoor
* vooraan nieuwe remschijven en blokken
* remklauwen vooraan gereviseerd
* nieuwe zuigers vooraan
* anderhalve maand later ook achteraan nieuwe schijven en blokken
* en ineens nog eens alle remschijven zwart geverfd tegen roest met hittebestendige verf (zie mijn project topic)
Het enige probleem wat nog overblijft is dat achteraan bij 20-50km/u de blokken/schijven piepen. Bij remmen is het direct over. (heb ik ook al een apart topicje voor geopend)
Maar ook daar heb ik al grotendeels het probleem opgelost: er zat een afdruk van de randen van de remblokken op 1 van de schijven. Ik heb daar wat opgeschuurd en de blokken op nog eens geschuurd.
Het piepen komt nog soms terug, maar veel minder en ook hoger van toon waardoor het minder opvallend is. En waarschijnlijk lost dit zichzelf nog volledig op eens de blokken en schijven wat verder slijten.
* vooraan nieuwe remschijven en blokken
* remklauwen vooraan gereviseerd
* nieuwe zuigers vooraan
* anderhalve maand later ook achteraan nieuwe schijven en blokken
* en ineens nog eens alle remschijven zwart geverfd tegen roest met hittebestendige verf (zie mijn project topic)
Het enige probleem wat nog overblijft is dat achteraan bij 20-50km/u de blokken/schijven piepen. Bij remmen is het direct over. (heb ik ook al een apart topicje voor geopend)
Maar ook daar heb ik al grotendeels het probleem opgelost: er zat een afdruk van de randen van de remblokken op 1 van de schijven. Ik heb daar wat opgeschuurd en de blokken op nog eens geschuurd.
Het piepen komt nog soms terug, maar veel minder en ook hoger van toon waardoor het minder opvallend is. En waarschijnlijk lost dit zichzelf nog volledig op eens de blokken en schijven wat verder slijten.