Beste forumleden,
Ik ben hier nieuw en vrijwel niet onderlegd in de autowereld. Ik rij inmiddels 10 jaar toyota en dan in de zelfde avensis van 2005. Daarnaast hadden we tot drie weken gelden een yaris uit 2001 gehad maar deze is klem komen te zitten tussen twee bestelbusjes. Dit was de aanleiding om een Carolla 1.6 uit 1999 aan te schaffen. Top auto! Nieuwe banden, ijskoude airco, net de distributie gewisseld, nieuwe accu en dynamo. Helaas bleek de waterpomp wat te lekken en deze dus meteen (evenals een grote beurt) laten vervangen. Helaas blijkt nu toch dat er nog steeds een beetje koelvloeistof lekt. Mijn vraag is of dit een bekend probleem is (auto heeft 199k op de teller). Zo ja waar moet ik beginnen met zoeken? De monteur zegt het niet zo te weten ook omdat er niets op straat te zien is.
Alvast bedankt voor het meedenken
Carolla 1999 1.6 koelvloeistof
Moderator: Moderator
-
Stijnstijn
- Newbie

- Martijn
- Forum Admin

- CCNL lidnummer: 1
- Type Corolla: KE70
- Type Corolla: Toyota CHR
- Contacteer:
Re: Carolla 1999 1.6 koelvloeistof
Welkom!
Controleer even bij warme motor de radiator en het aftapkraantje. ALS daar lekkage zit dan is het nog nat.
Zie je witte of groene plekken op de radiator dan kan dat een indicatie zijn.
Uiteraard kan je meteen even verder kijken of het ergens nat is door lekkage.
Nu je het weet is regelmatig bijvullen wel het advies.
Een van mijn oude Corolla´s verbruikte iets van 5L per jaar.. nooit lekkage gevonden en voor de kostprijs van 5L koelvloeistof ook geen reden tot paniek.
Controleer even bij warme motor de radiator en het aftapkraantje. ALS daar lekkage zit dan is het nog nat.
Zie je witte of groene plekken op de radiator dan kan dat een indicatie zijn.
Uiteraard kan je meteen even verder kijken of het ergens nat is door lekkage.
Nu je het weet is regelmatig bijvullen wel het advies.
Een van mijn oude Corolla´s verbruikte iets van 5L per jaar.. nooit lekkage gevonden en voor de kostprijs van 5L koelvloeistof ook geen reden tot paniek.

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO